۷ مورد از تجهیزات جانبی دوربین آیفون

با کمی تمرین می‌توانید با دوربین آیفون عکس‌های حرفه‌ای بگیرید.

اگرچه با دوربین گوشی هوشمند هیچ‌گاه نمی‌توان عکس‌هایی همانند دوربین‌های DSLR  گرفت، علاوه بر این هیچ‌گونه تجهیزات جانبی از جمله لنز، قاب، پایه‌ی دوربین یا اندوسکوپ برای دوربین‌های آیفون وجود ندارد.

در ادامه هفت مورد از بهترین تجهیزات جانبی که هر کاربر برای عکاسی با دوربین آیفون نیاز دارد، توضیح داده شده است.

بهترین لنزهای دوربین آیفون

لنزهای آیفون در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و هر کدام به منظور هدف خاصی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال برخی برای عکاسی واید انگل(زاویه گسترده)، برخی برای گرفتن عکس‌های تله فوتو و باقی هم در عکاسی ماکرو کاربرد دارند. همه‌ی لنزها به بدنه‌ی خارجی دستگاه متصل می‌شوند و هیچ گارانتی‌ای برای DIY لازم نیست(there’s no warranty-voiding DIY required).

سه مورد از بهترین لنزهای آیفون عبارتند از:

لنز Moment Superfish

لنز مومنت، جزو لنزهایی است که بهترین کیفیت را در میان لنزهای آیفون دارد. آغاز کار این شرکت در سال ۲۰۱۴ با Kickstarter بود اما هم اکنون محصولات آن در فروشگاه‌های رسمی اپل در دسترس هستند.

مومنت، لنزهای آنامورفیک، واید انگل، تله پرتره و ماکرو را عرضه می‌کند، اما لنزهای سوپرفیش که در نوع خود بهترین هستند، مد نظر ما هستند که می‌توانند عکس‌های ۳۶۰ درجه با کیفیت عالی بگیرند. یک لنز۱۵ میلی متری آن‌ها وسعت دیدی معادل ۱۷۰ درجه به ما می‌دهد.

لنزهای شرکت مومنت با همه‌ی مدل‌های بعد از  آیفون ۶ سازگار هستند.

لنزهای واید انگل اگزولنز

لنز واید انگل اگزولنز قطعا بهترین لنز در میان لنزهای موجود برای آیفون است که با فاصله‌ی کانونی ۱۸ میلی متر، محدوده‌ی فوکوس  ۰.۰۵ میلی متری و زاویه دید 0.6x می‌تواند بدون هیچگونه مشکل در کیفیت تصاویر مانند اعوجاج، پیکسل‌های از دست رفته و… تصاویر با کیفیتی تولید کند.

در تصویر زیر در سمت چپ تصویر لنز اگزولنز و در سمت راست تصویری که با آیفون گرفته شده را مشاهده می‌کنید.

لنز واید انگل اگزولنز در برابر گرد و عبار و آب مقاوم است و می‌توانید در شرایط چالش برانگیز بدون نگرانی درمورد آسیب به لنز از آن استفاده کنید. هم‌چنین این لنز قابلیت سازگاری با همه‌ی دستگاه‌های آیفون سازگاری دارد  و برخی سازگاری بیشتری دارند.

لنز Olloclip Telephoto 2X

Olloclip شرکتی بود که با اشتیاق فراوان تولید تجهیزات جانبی دوربین را از زمان عرضه‌ی آیفون ۴ در سال ۲۰۱۰، آغاز کرد.

بهترین ریموت‌های دوربین آیفون

ریموت کنترل Gadgin Bluetooth Camera Shutter Release

در مرحله‌ی بعدی عکاسی به یک ریموت دوربین آیفون احتیاج دارید که به شما اجازه می‌دهد پیش از زدن دکمه‌ی شاتر، زمان کافی برای تنظیم روشنایی، زاویه و سوژه داشته باشید و یک عکس عالی بگیرید. با این حال بهتر است، با ریسک فشردن آرام دکمه هنگام عکاسی، عکس خود را خراب نکنید. ریموت‌های دوربین متنوعی برای آیفون وجود دارند اما بهترین مورد با قیمت و کیفیت مناسب، Gadgin Bluetooth Remote Control Camera Shutter Release است به دلیل اینکه از بلوتوث استفاده می‌کند و نیازی به استفاده از کابل ندارد فقط کافی است که دستگاه خود را با ریموت به بلوتوث متصل کنید و عکس بگیرید.

بهترین قاب دوربین آیفون

Hitcase Pro

گوشی‌های آیفون دستگاه ‌های خیلی پایداری در دنیا نیستند. اینترنت پر از داستان‌های افرادی است که به اجبار از دستگاه خود استفاده می‌کنند. در صورتی که شما از قاب Hitcase Pro استفاده کنید، گوشی شما به یک دوربین سخت تبدیل می‌شود که تقریبا غیر قابل شکستن است. در واقع گوشی آیفون شما به چیزی مانند GoPro تبدیل خواهد شد. این قاب که از آلومینیوم آنودایز پروفیل کم ساخته شده است، رتبه‌ی IP68  را در ضد آب بودن ارائه می‌کند، این بدان معنا است که گوشی شما می‌تواند ۳۰ دقیقه در عمق ۳۳ پایی زیر آب بماند و هم چنین در مقابل چکه کردن قطره از ارتفاع ۱۶ پایی مقاوم است. بهتر از همه‌ی این موارد، این که Hitcase Pro از سیستمی مشابه با سیستم GoPro استفاده می‌کند و به همین خاطر یافتن تجهیزات جانبی برای اتصال گوشی آیفون خود به آن‌ها مانند شناورهای آب، هدبندها و برچسب‌های سلفی بسیار ساده است. Hitcase هم‌چنین لنزهای آیفون خودش که به قاب متصل می‌شوند را هم تولید می‌کند اما این لنزها به صورت جداگانه فروخته می‌شوند. لازم به ذکر است که قاب‌ها بدون لنزها هم به خوبی کار می‌کنند.

بهترین دوربین‌هایsnake آیفون

اندوسکوپ بی سیم Depstech

دوربین snake  معمولا با عنوان اندوسکوپ یا بورسکوپ شناخته می‌شود و اغلب در لیست علاقه‌مندی‌های عکاسان حرفه‌ای قرار ندارد. اگرچه این دوربین یک گجت دستی است؛ اما چندبار خواسته‌اید که بتوانید پشت وسایل سنگین را برای یافتن قطعه‌ی گمشده‌ای نگاه بیندازید یا سیستم فاضلاب منزل خود را برای بررسی یافتن محل انسداد چک کنید؟

اندوسکوپ بی سیم Depstech به وسیله‌ی وای فای به گوشی آیفون شما متصل می‌شود. این دستگاه یک کابل ۱۱۵ فوتی،یک دوربین با قطر ۸.۵ میلی‌متر و خروجی ۱۲۰۰ پیکسل و چهار رزولوشن قابل تنظیم (320×240, 640×480, 1280×720و 1600×1200) است که کبال و دوربین، هردو ضد آب هستند. هم چنین یک نور LED آبی روی دوربین وجود دارد که ۶ تنظیم برای روشنایی ارائه می‌دهد و از همین رو به شما اجازه‌ی دیدن حتی در تاریک ترین مکان‌ها را هم می‌دهد.

بهترین پایه‌ی دوربین آیفون

پایه‌ی JOBY GripTight GorillaPod

آخرین وسیله‌ی جانبی مورد نیاز برای دوربین آیفون، سه پایه است. پایه‌ی دوربین آیفون به کاهش تکان‌ها، بلورشدن و سایر مسائلی که می‌توانند کیفیت عکس را تحت تأثیر قرار دهند، کمک می‌کند. پایه‌ی JOBY GripTight GorillaPod یک سه‌پایه‌ی سبک و قابل حمل است که به شما اجازه می‌دهد دوربین را روی نزدیک‌ترین سطح تنظیم کنید. هم‌چنین می‌توانید به راحتی سه پایه را روی سطوح غیر یکنواخت به دلیل وجود پایه‌های انعطاف پذیر آن استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از زاویه‌ی شیب برای جلوگیری از روشنایی خیره‌کننده استفاده کنید. پایه هم چنین برای استفاده امن است. پایه‌ی لاستیکی آن و دسته‌ای که گوشی را محکم نگه داشته است این اطمینان را به شما می‌دهد که به گوشی شما صدمه‌ای نخواهد رسید. سه پایه روی بلندی یک پایه هم می‌ایستد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید