۷ روش رفع مشکل کار نکردن سیری روی آیفون

سیری صدور فرمان های هندزفری را برای هر دستگاه اپل خود آسان می کند. می توانید از سیری برای تنظیم یادآوری، ارسال پیام، جستجوی وب و موارد دیگر استفاده کنید. اما با وجود چنین دستیار شخصی پیچیده، ممکن است مشکلاتی به وجود بیایند.

اگر سیری در آیفون یا آیپد شما کار نمی کند، مراحل عیب یابی و رفع مشکلات آن را دنبال کنید. ما در این مطلب رایج ترین مشکلاتی که احتمالاً با سیری تجربه کرده اید را همراه با برخی از توصیه های عیب یابی عمومی آورده ایم.

1. سیری وقتی سعی می کنید آن را فعال کنید، واکنش نشان نمی دهد

محتمل ترین دلیلی که فکر می کنید سیری کار نمی کند این است که دستیار شخصی اپل هنگام فعال کردن دکمه Side برای فعال کردن آن (یا دکمه Home در آیفون 8 و قبل از آن ، از جمله iPhone SE) واکنشی نشان نمی دهد.

این موضوع به این دلیل است که سیری در تنظیمات iPhone یا iPad غیرفعال است. برای رفع این مشکل به Settings > Siri & Search بروید و دکمه Press Side/Home Button for Siriرا فشار دهید تا Siri دوباره فعال شود.

همچنین ممکن است بخواهید گزینه Allow Siri When Lock را فعال کنید تا نیازی به قفل آیفون خود برای دسترسی به سیری نباشد.

2. سیری وقتی می گویید “Hey Siri” واکنش نشان نمی دهد

وقتی iPhone یا iPad با گوشی در گوش شما قرار دارد، می توانید دستیار شخصی اپل را بدون دست زدن به دستگاه خود فعال کنید. اگر این مورد کار نمی کند، به Settings > Siri & Search در دستگاه خود بروید و مطمئن شوید که Listen for “Hey Siri” را فعال کرده اید.

ضمن عیب یابی این مشکل، باید تأیید کنید که دستگاه شما با Hey Siri سازگار است. می توانید لیست کامل دستگاه های سازگار را در وب سایت Apple مشاهده کنید.

در آخر، به یاد داشته باشید که Hey Siri وقتی دستگاه شما در حالت بسته یا قفل قرار دارد کار نمی کند. هم چنین اگر از  Low Power Mode در iPhone خود یا نسخه قدیمی تر iOS استفاده می کنید، این مورد در دستگاه شما کار نمی کند.

3. سیری کاملاً از iPhone یا iPad شما حذف است

شاید پیشنهادات فوق نتواند به شما کمک کند زیرا Siri از تنظیمات در iPhone یا iPad شما به طور کامل حذف شده است. چند دلیل برای این امر وجود دارد.

ابتدا، برای اطمینان از وجود سیری در کشور و منطقه خود، به Apple’s feature availability page مراجعه کنید. متأسفانه، دستیار شخصی اپل در همه جا در دسترس نیست. ممکن است با رفتن به Settings > General > Language & Region ، منطقه خود را تغییر دهید.

دوم ، اطمینان حاصل کنید که Siri را از طریق Content & Privacy Restrictions دستگاهتان به اشتباه غیر فعال نکرده اید. برای بررسی این موضوع به Settings > Screen Time > Content & Privacy Restrictions بروید. صفحه Allowed Apps را باز کنید و مطمئن شوید Siri & Dictation فعال است.

اگر دستگاه شما iOS 11 یا بالاتر را اجرا کرده است، باید به جای آن تSettings > General > Restrictions را بررسی کنید.

4. سیری متوجه نمی شود که چه می گویید

اگر سیری همیشه شما را نمی شنود یا به طور مکرر حرف شما را متوجه نمی شود، ممکن است در آیفون یا آی پد شما مشکلی ایجاد شده باشد. بعضی مواقع می توانید با تمیز کردن میکروفن ها با یک برس خشک و نرم و یا با از بین بردن محافظ صفحه آن را برطرف کنید.

میکروفون های مختلفی در iPhone یا iPad شما وجود دارد. می توانید هر یک از آنها را با ضبط ویدیوهای کوتاه یا قطعه های صوتی در برنامه های مختلف تست کنید:

برای تست میکروفون اولیه در پایین دستگاه، برنامه Voice Memos را باز کنید و روی دکمه قرمز رنگ ضربه بزنید تا یک پیام کوتاه ضبط شود. به پخش گوش دهید و مطمئن شوید که می توانید آن را به وضوح بشنوید.
برای تست میکروفون جلویی، برنامه دوربین را باز کرده و با استفاده از دوربین جلو، یک فیلم کوتاه بگیرید. فیلم را دوباره پخش کنید تا مطمئن شوید که می توانید آن را به وضوح بشنوید.
برای تست میکروفون عقب، برنامه دوربین را باز کرده و با استفاده از دوربین عقب یک فیلم کوتاه بگیرید. فیلم را دوباره پخش کنید تا مطمئن شوید که می توانید آن را به وضوح بشنوید.
اگر یکی از میکروفون های شما به درستی کار نمی کند ، برای ترتیب تعمیر با پشتیبانی اپل تماس بگیرید. در ضمن، می توانید یک هدست بی سیم ، EarPods یا AirPods را وصل کنید تا در عوض از میکروفون استفاده کنید.

5- سیری خیلی کند است یا نمی تواند به شبکه وصل شود

سیری برای تکمیل بیشتر دستورات به یک اتصال اینترنتی فعال نیاز دارد. اگر سیری در iPhone یا iPad شما کار نمی کند ، ممکن است به دلیل مشکلی در شبکه شما باشد. معمولاً، هنگامی که این اتفاق می افتد سیری می گوید:“I’m having trouble connecting” یا“Try again in a little while” .

اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به Wi-Fi متصل شده است و برای آزمایش اتصال به اینترنت، مشاهده یک فیلم YouTube را امتحان کنید. اگر این مورد کار نمی کند، باید اتصال شبکه خود را عیب یابی کنید.

سیری

اگر سیری هنوز کار نمی کند، هر VPN مورد استفاده خود را از Settings > VPN غیرفعال کنید. هم چنین، از Settings > Airplane Mode حالت Airplane Mode را روشن یا خاموش کنید.

هم چنین ممکن است لازم باشد که به Settings > General > Reset بروید و گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. این کار رمزهای عبور Wi-Fi شما را در بین داده های دیگر مربوط به شبکه حذف می کند، بنابراین در صورتی که هیچ اتصال دیگری برقرار نمی شد، از آن استفاده کنید.

برای استفاده از Siri از طریق Cellular Data ، اطمینان حاصل کنید که داده های تلفن همراه در Settings > Cellular روشن شده اند و بررسی کنید که داده کافی در برنامه تلفن همراه خود دارید.

6. سیری هنگام سوال پرسیدن چیزی نمی گوید

معمولاً انتظار داریم بعد از پرسیدن سیری یا صدور فرمان، پاسخ گفتاری را بشنویم. اگر این اتفاق نیفتد، ممکن است در فایل های صوتی در iPhone شما مشکلی ایجاد شده باشد.

اما ابتدا مطمئن شوید که Siri با رفتن به Settings > Siri & Search > Voice Feedback به شما پاسخ می دهد. برای روشن کردن صدای سیری، هنگام استفاده از سیری بارها و بارها دکمه Volume Up را فشار دهید. اگر میزان صدا را در زمان های دیگر تنظیم کنید، ممکن است به هیچ وجه بر حجم صدای سیری تأثیر نگذارد.

اگر سیری هنوز چیزی نگفته و پاسخی نداده است، به Settings > Siri & Search > Siri Voice بروید. لهجه یا جنسیت دیگری را انتخاب کنید تا دستگاه شما فایل های صوتی جدید را دانلود کند. در صورت این کار ، ممکن است شما نیاز به پاک کردن و نصب مجدد سیستم عامل iOS برای رفع مشکل صدای اصلی داشته باشید.

7. هنگامی که با سیری صحبت می کنید، چندین دستگاه پاسخ می دهند

اگر بیش از یک دستگاه اپل داشته باشید، ممکن است متوجه شوید که تعداد کمی از آنها به یکباره به “Hey siri” پاسخ دهند. این در واقع مشکلی در تنظیمات دستگاه شما است.

سیری

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که با رفتن به Settings > Bluetooth، بلوتوث برای هر یک از دستگاه هایتان روشن شده است. وقتی می گویید “Hey siri” ، دستگاه های شما به سرعت از بلوتوث برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند و تصمیم می گیرند کدام دستگاه باید پاسخ دهد.

اگر این کار نمی کند، مطمئن شوید که هر دستگاه در بالای برنامه تنظیمات به همان حساب Apple ID وارد شده است.

چگونه مشکلات دیگر سیری را برطرف کنیم؟

ما به شما نشان داده ایم که چگونه رایج ترین مشکلات Siri را برطرف کنید، اما این راه حل ها برای همه کار نمی کنند. در صورتی که سیری هنوز کار نمی کند، راهکارهای زیر را امتحان کنید بسیاری از آن ها در رفع انواع مختلف مشکلات دستگاه های شما مؤثر هستند:

  • برای مشاهده همه برنامه های باز خود، پایین صفحه را به بالا بکشید (یا دکمه Home دستگاه های قدیمی را دو بار فشار دهید). سپس برای بستن آن، هر برنامه را از بالای صفحه بکشید.
  • دکمه Side را با دکمه Volume Down (یا فقط دکمه Sleep / Wake در دستگاه های قبلی) فشار داده و نگه دارید تا دستگاه شما از شما بخواهد که برای خاموش کردن دستگاه اسلاید کنید. صبر کنید تا دستگاه شما قبل از فشار دادن دوباره دکمه Sleep / Wake یا Side به طور کامل خاموش شود تا دوباره راه اندازی شود.
  • به Settings > General > Reset بروید و گزینه Reset All Settings را انتخاب کنید. این برنامه و رسانه را از دستگاه شما حذف نمی کند، اما تمام تنظیمات شما را به حالت پیش فرض آنها باز می گرداند. پس از اتمام تنظیم مجدد، به Settings > Siri & Search بروید تا Siri را دوباره فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید