۶ روش رفع خطای Download Failed Network Error در کروم

خطاهای دانلود در Google Chrome رایج هستند و به اشکال مختلف وجود دارند. در این مقاله ، خطای Download Failed Network Error را بررسی خواهیم کرد. این پیام خطا معمولاً در اواسط دانلود ظاهر می شود.

گاهی اوقات ، هنگام تلاش برای دانلود فایل، پیام خطا بلافاصله ظاهر می شود. هرچقدر هم که امتحان کنید، دانلود همچنان ادامه پیدا نمی کند. اگرچه پیام خطا نشان می دهد این مسئله با “یک خطای شبکه” روبرو است ، اما همیشه اینطور نیست.

ما این خطا را با جزئیات بررسی خواهیم کرد و چند راه حل برای رفع آن ارائه خواهیم داد.

هم چنین بخوانید: آموزش رفع خطای Err Connection Reset در گوگل کروم

1. سرعت و اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

برای دانلود فایل ها به اتصال اینترنتی پایدار نیاز دارید. به همین دلیل ، ابتدا باید فعال و پایدار بودن اتصال اینترنت را بررسی کنید.

ابتدا ، سرعت Wi-Fi خود را با یک ابزار تست سرعت قابل اعتماد آزمایش کنید. اگر سرعت اینترنت شما خوب است ، پس می توانید مجدداً روتر خود را بازنشانی کرده و اتصال خود را تازه کنید.

2. تنظیمات آنتی ویروس خود را تغییر دهید

به احتمال زیاد این خطا توسط برنامه آنتی ویروس رایانه شما ایجاد شده است. اکثر برنامه های آنتی ویروس شامل ویژگی های نظارت بر ترافیک مانند اسکن HTTPS هستند. این ویژگی ها به محافظت از رایانه شما در برابر بدافزار مخفی در پشت وب سایت های امن و رمزگذاری شده کمک می کند.

با این حال ، این ویژگی گاهی اوقات می تواند با مسدود کردن همه دانلودها بیش از حد فراتر رود، حتی اگر مضر نباشند. سعی کنید اسکن HTTPS را غیرفعال کنید یا برنامه آنتی ویروس خود را به طور موقت غیرفعال کنید تا این مشکل حل شود. به یاد داشته باشید که هنگام پایان دانلود، دوباره اسکن HTTPS یا برنامه آنتی ویروس خود را فعال کنید.

3. حالت ناشناس یا Incognito را امتحان کنید

افزونه ها یا افزونه های Chrome به بهبود تجربه مرور شما کمک می کنند. با این حال ، آن ها هم چنین می توانند عملکرد Chrome را محدود کنند ، زیرا یک افزونه ممکن است خراب یا منسوخ شود. در برخی موارد ، یک افزونه ممکن است ناگهان با نسخه Chrome که استفاده می کنید سازگار نباشد.

برای بررسی اینکه آیا افزونه ای مسئول خطای Download Failed Network Error است ، حالت ناشناس را فعال کنید. با این کار همه برنامه های افزودنی شخص ثالث غیرفعال شده و به شما امکان می دهد به صورت خصوصی مرور کنید. دانلود خود را دوباره امتحان کنید و بررسی کنید که آیا مشکل هم چنان ادامه دارد.

اگر با این کار مشکل شما برطرف شد ، یکی از برنامه های افزودنی شما باعث ایجاد این خطا شده است. یک راه خوب برای حل این مشکل این است که همه افزونه ها را غیرفعال کنید و سپس آن ها را دوباره یکی یکی فعال کنید. این به شما کمک می کند افزونه مشکل ساز را شناسایی کنید.

4. تنظیم مجدد Chrome یا مرورگر دیگری را امتحان کنید

برای رفع این خطا ، ممکن است مجبور شوید Chrome را بازنشانی کنید و آن را به تنظیمات پیش فرض خود بازگردانید. با این کار همه افزونه های شخص ثالث غیرفعال می شوند و حافظه پنهان و کوکی های شما حذف می شوند. این بر سابقه مرور ، گذرواژه های ذخیره شده و نشانک های شما تأثیری نخواهد داشت.

در اینجا نحوه تنظیم مجدد Google Chrome آورده شده است.

  • روی دکمه منو (سه نقطه عمودی) در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید و settings را انتخاب کنید.
  • در پنجره بعدی ، منوی کشویی Advanced را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset and clean up را انتخاب کنید.
  • Restore settings to their original defaults را انتخاب کنید.
  • روی دکمه Reset settings در صفحه بعدی کلیک کنید.

اگر با این کار مشکلی برطرف نشد ، می توانید فایل خود را با استفاده از یک مرورگر وب دیگر دانلود کنید.

5. درایورهای شبکه خود را به روز کنید

درایورهای شبکه رابط بین Windows PC شما و یک شبکه داده شده را کنترل می کنند. اگر از درایورهای شبکه قدیمی یا خراب استفاده می کنید ، این امر می تواند باعث مشکلات مختلف اتصال شبکه شود.

به روزرسانی درایورهای شبکه می تواند کمک کند. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • Device Manager را از فهرست شروع Windows بنویسید و بعد از ظاهر شدن Device Manager ، آن را انتخاب کنید.
  • گزینه Network adapters را انتخاب کنید.
  • روی درایور شبکه رایانه خود راست کلیک کنید و Update driver را انتخاب کنید.
  • در پنجره بعدی ، Search Automatically for Updated Driver Software را انتخاب کنید. برای تکمیل مراحل ، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

6. تنظیمات Windows Attachment Manager را پیکربندی کنید

Windows Attachment Manager به شما کمک می کند از رایانه خود در برابر فایل های ناامن که از طریق ایمیل دانلود یا دریافت می کنید ، محافظت کند. اگر فایلی را ناامن قلمداد کند ، نمی توانید آن را دانلود کنید. در این حالت ، برای حل این مشکل باید تنظیمات Windows Attachment Manager را پیکربندی کنید.

در اینجا نحوه پیکربندی تنظیمات Windows Attachment Manager آورده شده است:

  • Windows Key + R را فشار دهید تا کادر محاوره ای دستور Run باز شود.
  • inetcpl.cpl را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
  • به پنجره Security در پنجره Internet Properties بروید.
  • روی دکمه Custom level کلیک کنید.
  • در پنجره  Security Settings، به پایین پیمایش کنید و گزینه Downloads را پیدا کنید. از آنجا ، دکمه Enable  را در زیر File download بررسی کنید.
  • پایین تر بروید و گزینه Miscellaneous را پیدا کنید. در مرحله بعد ، گزینه Prompt (توصیه می شود) را در زیر گزینه Launching applications and unsafe files بررسی کنید. OK را کلیک کنید.
  • روی Apply کلیک کنید و سپس بر روی OK در پنجره Internet Properties کلیک کنید. در آخر ، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شود.

Download Failed Network Error حل شد

Chrome مستعد بروز چندین مسئله است که بر عملکردها مانند دانلود فایل ها تأثیر می گذارد. همانطور که اشاره کردیم ، این خطا هم چنین می تواند از رایانه شما ناشی شود. امیدوارم شما بتوانید با استفاده از نکاتی که در اختیار شما قرار داده ایم این مشکل را حل کنید.