10 مورد از بهترین تم‌های ویندوز 10؛ مناسب برای هر سلیقه‌ای

بعضی افراد پس زمینه کامپیوترهایشان را عوض نمی کنند. و بعضی که عوض می کنند هم از تصاویر موجود در خود سیستم استفاده می کنند. بهتر نیست به جای این ها، با یک تم سراسری، همه ویندوز را سر حال بیاوریم؟! در این مطلب 10 مورد از تم های ویندوز 10 را معرفی می کنیم. اگر در ویندوز 10 به مشکل برخورده اید، این مطلب را مطالعه کنید.

تم تیره ویندوز 10: تم GreyEve

از نظر ما تم های تیره بهترین شمایل را دارند. و اگر از زاویه سودمندی هم به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که نگاه کردن به رنگ های تیره بسیار برای چشم آسان تر از نگاه کردن به رنگ های روشن است.

تم های تیره بسیاری در اینترنت وجود دارد و انتخاب از بین آن ها سخت است. ما ترجیح دادیم تم GreyEve را معرفی می کنیم. فایل زیپ تم را از سایت DeviantArt دانلود کنید. فایل دانلود شده را در مسیر %USERPROFILE%\AppData\Local\Microsoft\Windows\Themes قرار دهید. سپس به مسیر Settings > Personalization > Themes بروید و تم را انتخاب کنید.

تم سیاه ویندوز 10: تم Hover Dark Aero

اطمینان می‌دهیم که تفاوت زیادی بین یک تم تیره و یک تم سیاه وجود ندارد. با این وجود، تم Hover Dark Aero در ترکیب خود از رنگ های سیاه بیشتر و رنگ های خاکستری کمتر از آنچه در تم GreyEve وجود دارد، استفاده شده است.

قبل از اجرای تم، باید UXThemePatcher ویندوز 10 را روی سیستم خود نصب کنید. وقتی برنامه را نصب کردید، تم را از سایت DeviantArt دانلود کنید. پس از دانلود، محتویات پوشه دانلود شده را به مسیر %windir%/Resources/Themes منتقل کنید. با استفاده از برنامه Settings سیستم می توانید تم را روی سیستم خود اجرا کنید.

تم HD ویندوز 10: تم 3D(سه بعدی)

تم 3D که در سایت ThemePack در دسترس است، شامل 17 والپیپر با کیفیت بسیار بالا است. همه والپیپرها طوری طراحی شده اند که بیننده را به دیدن یک شکل سه بعدی فریب دهند. همه تصاویر مفهوم انتزاعی درند؛ با این حال چندتا از آن ها نیز نقاشی های الهام گرفته شده از گوی ها و مکعب های مختلف هستند.

برای استفاده از این تم، فایل دانلود شده را در مسیر %windir%/Resources/Themes قرار دهید. می توانید از همه 17 تصویر به صورت همزمان استفاده کنید؛ روی دسکتاپ راست کلیک کنید و از فهرست ظاهر شده گزینه Next Desktop Background را انتخاب کنید تا تصویر پس زمینه بین آن 17 تصویر در نوسان باشد. برای تنظیم دقیق تر اسلایدشو تصاویر پس زمینه، این مطلب را مطالعه کنید. اگر به پس زمینه های سه بعدی و پویا علاقه دارید، این مطلب، درباره پس زمینه قرار دادن کره زمین پویا را نیز مطالعه کنید.

تم Aero ویندوز 10: سه انتخاب

شرکت Windows تم Aero Glass محبوب را از ویندوز 8 به بعد حذف کرد. اما هنوز امکان بازیابی این شمایل Aero روی سیستم فعلیتات وجود دارد. سه انتخاب ناب در دسترس هستند. این انتخاب ها به ترتیب Glass2K، Aero Glass for Windows 8 و Winaero Tweaker هستند. به هیچ وجه نیازی به نگرانی نیست، دو گزینه آخری هنوز هم روی ویندوز 10 کار می کنند.

تم ویندوز XP برای ویندوز 10: تم های ویندوزXP

یاد و خاطره ویندوز XP همیشه در ذهن ها می ماند. هرچند امروزه دیگر نباید از این سیستم روی کامپیوترها استفاده کرد، چرا که خیلی پیش پشتیبانی این سیستم متوقف شد و توقف پشتیبانی باعث بروز مشکلات امنیتی می‌شود. البته اگر ضعف ویژگی ها و قابلیت های آن نسبت به نسخه های جدیدتر ویندوز را در نظر نگیریم!

به هر صورت، استفاده از نمای ویندوز XP روی ویندوز 10 می تواند خواسته خیلی ها باشد. بهترین روش انجام این کار استفاده از تم های ویندوز XP سایت DeviantArt است. فقط قبل از اعمال تنظیمات، اطمینان پیدا کنید که آخرین نسخه برنامه UxStyle را روی سیستم خود نصب کرده اید.

تم سیستم مک برای ویندوز 10: macDock

مشهورترین جنبه سیستم های macOS بخش Dock آن ها است. این بخش دسترسی سریع به نرم افزارهایی که مداوما مورد استفاده قرار می گیرند را فراهم می‌کند. نوار ابزار (taskbar) ویندوز نیز کار نسبتا مشابهی انجام می دهد، با این وجود اگر بسیار مشتاق داشتن حال و هوای مک روی کامپیوترتان هستید، بهترین گزینه تان استفاده از macDock است.

همانطور که از نامش پیداست، با استفاده از آن، یک سکوی مشابه سیستم های مک به پایین صفحه نمایش شما اضافه می‌شود. این سکو به جای نوار ابزار خود ویندوز قرار می گیرد و شما می توانید از این پس با این سکو برنامه هایی که می خواهید در صفحه اصلی ببینید را مدیریت کنید.

یکی دیگر از ویژگی های خوب macDock این است که برنامه های مخصوص سیستم های مک، مانند ویجت ها، Launchpad، Siri، Finder و Exposé در اختیار شما قرار می گیرند. حتی سه طرح متفاوت و یک نقطه دسترسی از نوع drag and drop نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

برای اعمال این تم، فایل نصبی آن را از DeviantArt دانلود کنید و فایل EXE را نصب کنید.

تم انیمه ای ویندوز 10: Various

به نظر می رسد انیمه ها – هر نوع انیمه ای – روز به روز محبوبیت بیشتری بین بیننده ها پیدا می کنند. به همین علت، زیاد غیر قابل پیشبینی نیست اگر تم های انیمه ای فراوانی برای ویندوز 10 در اینترنت پیدا کنید. در سایت ThemePack می توانید تم های مربوط به ستاره ها و سریال های مورد علاقه تان را پیدا کنید. سریال هایی مانند Gintama، Vegeta، Evangelion و Haikyuu.

تم کریسمس ویندوز 10: ReGe Special

رنگ های که عموما در کریسمس از آن ها استفاده می‌شود رنگ های قرمز، سبز، طلایی، نقره ای و سفید هستند. ReGe Special نیز دقیقا بر اساس این پنج رنگ طراحی شده است. پس زمینه پنجره ها نمایی طلایی رنگ به خود می گیرد، حاشیه برنامه ها قرمز می شوند، منوها سبز می شوند و بسیاری رنگ های نقطه چینی مخصوص جشن و شادی نیز در جای جای صفحه نمایش اضافه می شوند.

مانند تم Hover Dark Aero، برای این تم هم نیاز به نصب برنامه UXThemePatcher دارید.

تم صوتی: Age of Empires

موسیقی متن بازی Age of Empires یکی از بهترین های فراموش نشدنی دنیای بازی است. چه کسی می تواند صدای قلاب سنگ پرت کنی را فراموش کند که بارها را آتش می زد؟ یا چه کسی می تواند صدای راهبی که سربازان دشمن را به شهروندانی وفادار تبدیل می کرد فراموش کند؟

می توانید تم Age of Empires را در کاتالوگ تم های رسمی سایت ویندوز پیدا کنید. این تم فقط یک تم صوتی نیست، بلکه پس زمینه و رنگ بندی ویندوز را نیز تبدیل به چیزهایی می‌کند که یادآور بازی باشند.

اگر به بازی Age of Empires علاقه ندارید، می توانید در سایت، تم های صوتی دیگری مانند Beach Sunsets، Angry Birds، Gears of War و Coastal Portugal و… نیز پیدا کنید.

تم هالووین ویندوز 10: Ticket to Fear

آخرین که تمی که معرفی می کنیم تمی مخصوص به یکی از زمان های خاص سال است: جشن هالووین. تصاویر موجود در این تم فوق العاده آزاردهنده هستند. مطمئن باشید که عکس کدو تنبل یا همچین چیزهایی در کار نیست. بنابراین اگر کودکان کم سن و سال از کامپیوترتان استفاده می کنند، پیشنهاد می کنیم از این تم استفاده نکنید.

به هر صورت، اگر خیلی دوست دارید هر کسی که صفحه نمایشتان را می بیند زهره ترک کنید، 8 تصویر با کیفیت این تم را می توانید در سایت Softpedia پیدا کنید.

توجه: پیش از تغییر تم ویندوز 10…

… هر وقت تم ویندوز 10 را عوض می کنید، در ادامه باید اطمینان پیدا کنید که رنگ کادرهای ویندوز با پس زمینه دسکتاپ، همخوانی دارند. خوشبختانه اعمال این تغییرات می تواند به صورت خودکار انجام شود. برای این کار به مسیر Settings > Personalization > Colors > Choose your color بروید و تیک خانه کنار گزینه Automatically pick an accent color from my background را فعال کنید.

4 دیدگاه دربارهٔ «10 مورد از بهترین تم‌های ویندوز 10؛ مناسب برای هر سلیقه‌ای;

دیدگاهتان را بنویسید