چگونه وقتی صفحه استارت ویندوز 10 گیر می کند، آن را تعمیر کنیم؟

ایا منوی استارت شما گیر کرده است؟ در این مقاله چگونگی تعمیر گیرکردن آن را در ویندوز 10 به شما آموزش می‌دهیم.

برای آموزش سفارش سازی منو استارت در ویندوز 10، این مقاله را مطالعه کنید.

ویندوز 10، بر اساس تجربه تا به حال، قابل اطمینان ترین و کاربردی ترین نسخه ویندوز مایکروسافت بوده است. از انتشار اولیه ویندوز 10 سه سال می گذرد و ما فقط سه صفحه گیرکرده یا قفل شده را مشاهده کرده ایم. (مانند صفحه مرگ سبز جدید)

اما این به این معنا نیست که تمام کاربران آن را تجربه می کنند. این سیستم عامل با انتشار بروزرسانی های مختلف سعی دارد تا این مشکلات مانند گیر کردن و لگ ها را کمتر و حل کند.

متاسفانه مشکلی که همچنان گریبان گیر کاربران کامپیوتر ها و لپتاپ ها است، وقتی است که صفحه استارت ویندوز گیر می‌کند. وقتی کامپیوتر خود را روشن می کنید منوی استارت باز می‌شود اما بعد همه چیز گیر می‌کند و شما نمی توانید روی برنامه ها کلیک کنید یا حتی روی دکمه Start کلیک کنید.

خبر خوب این است که تعمیر آن نسبتا ساده است. برای این تعمیر باید حتما کیبورد داشته باشید. برای همین ممکن است برای کسانی که روی تبلت های خود ویندوز 10 دارند مانند سرفیس های مایکروسافت، مشکل ایجاد کند. اما باز هم می توانید با تهیه کردن یک کیبورد برای تبلت خود این مشکل را حل کنید.

اساسا اولین کاری که باید بکنید، استفاده از یک میانبر کیبورد است. کلید های Ctrl و Shift و Esc را با هم فشار دهید تا Task Manager باز شود.

در صفحه باز شده، در پایین روی گزینه More details کلیک کنید تا لیست پردازش های فعلی را ببینید. عنوان Windows Explorer را در لیست پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید. در منوی باز شده گزینه Restart را انتخاب کنید.

Windows Explorer رابط کاربری اصلی ویندوز است، بدین ترتیب ریستارت کردن آن مشکل را حل می‌کند. شما می بینید که منوی Start و نوار پایین آن ناپدید و دوباره ظاهر می شوند. سپس، همه چیز به حالت نورمال بر می گردد.

اگر دوباره با این مشکل برخورد کردید، دوباره این روند را تکرار کنید تا مشکل شما حل شود.

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه وقتی صفحه استارت ویندوز 10 گیر می کند، آن را تعمیر کنیم؟;

  1. این کار رو انجام دادم ولی نتیجه ای نگرفتم ، موقع روشن کردن فقط صفحه استارت میاد و خارج نمیشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید