گوشی غول پیکر جدید اپل: آیفون Xs و Xs Max

اپل به تازگی در رویدادی گوشی های آیفون Xs و Xs Max را رونمایی کرده است. این گوشی ها بسیار مشابه به پرچمدار پارسال اپل یعنی آیفون X هستند؛ با این تفاوت که آیفون Xs Max بسیار بزرگ است. آیفون Xs Max صفحه نمایشی به اندازه 6.5 اینچ دارد که باعث می‌شود حتی از پرچمدار امسال سامسونگ یعنی گلکسی Note 9 بزرگتر باشد.

این رویداد به پایان رسیده است و بازار نقد و بررسی های گوشی ها را گرم کرده است. اولین حدس ما این است که این گوشی های بسیار شبیه به آیفون X باشند. قطعا این گوشی ها از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند از آنجایی که اپل همیشه هدف خود را کیفیت اعلام کرده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید این گوشی از شیشه مرغوب و دور های استیلی ساخته شده است.

ظاهرا صفحه نمایش و گلس (شیشه روی صفحه نمایش) آن نسبت به پرچمدار قبلی بسیار بهتر است. و انتظار می رود که از اسپیکر استریو های قبلی استفاده شده باشد. اما در کل این گوشی ها به گفته کسانی که در رویداد حضور داشته اند، بهترین گوشی هایی بوده اند که تا به حال لمس کرده اند! که خود نشان می دهد که باز هم اپل در ساخت گوشی های با کیفیت و مرغوب موفق بوده است.

 

البته که آیفون Xs Max بزرگتر است؛ اما اگر تصاویر پایین را ببینید به سختی می توانید آن ها را از هم تشخیص دهید. گوشی هایی که بزرگتر هستند معمولا زمخت به نظر می آیند اما Max ارگونومی ماهرانه ای دارد.

 

هر دو گوشی به جز صفحه نمایش آن ها، قابلیت ها و طراحی یکسانی دارند. این گوشی ها از پردازشگر A12 Bionic جدید اپل استفاده می کنند؛ که 15 درصد از نسخه قبلی یعنی A11 سریع تر است. همچنین خاصیت ضدآبی آنr ها بهبود یافته، به طوری که تا 30 دقیقه در عمق 2 متری سالم می مانند. بعلاوه هر دو گوشی از دوسیمکارت و شبکه gigabit LTE پشتیبانی می کنند. دوربین های پشت برای بهبود سرعت پیشرفت کرده اند (پیکسل های بزرگتر در زاویه لنز باز تر، عدسی بزرگتر). دوربین سلفی نیز بهبود یافته است.

مهم تر و تاثیرگذارتر از همه، قابلیت جدید حالت پرتره (Portrait Mode) است. با این قابلیت می توانید پس از عکاسی تصویر را تار یا مات کنید.

تنها فرق بزرگ آن ها صفحه نمایش آن هاست که از نظر رزولوشن و اندازه با یکدیگر فرق دارد. آیفون Xs مانند آیفون X دارای صفحه نملیش 5.8 اینچی، OLED و رزولوشن 2436 1125 است. بعلاوه قرار است اندازه فریم آن در تصاویر متحرک 60 درصد افزایش پیدا کند. آیفون Xs Max دارای صفحه نمایش OLED با فریم بالا و اندازه 6.5 اینچ با روزولوشن 2688×1242 است. هر دوی این گوشی ها دارای چگالی پیکسلی 458 ppi هستند، بدین ترتیب با بزرگ شدن اندازه صفحه نمایش وضوع تصویر را از دست نمی دهید.

برای جزئیات گوشی دیگر اپل که در این رویداد معرفی شد یعنی آیفون Xr این خبر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید