معرفی و بررسی ۳ روش شبیه سازی اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز

آیا می خواهید برنامه های اندرویدرا روی ویندوز اجرا کنید؟ امروزه شبیه سازهای مختلف ، پخش کننده برنامه ها و ابزارهایی وجود دارند که به شما امکان می دهند برنامه های اندروید را در رایانه خود اجرا کنید.

شاید شما می خواهید بازی های اندرویدی را در محیط رایانه شخصی اجرا کنید ، برنامه مورد نظر خود را تست کرده و توسعه دهید یا از راه دور برنامه هایی را با استفاده از رایانه خود کنترل و اجرا کنید ، در اینجا سه ​​ابزار معرفی شده است که می توانید برای اجرای برنامه های اندرویدی روی ویندوز استفاده کنید.

۱.BlueStacks

BlueStacks یک اجرا کننده برنامه اندرویدی است که در درجه اول به شما امکان می دهد بازی های اندروید را در رایانه شخصی خود اجرا کنید. به همین ترتیب ، محیط کاملی را برای اندروید که برنامه نویسان به آن نیاز داشته باشند ، شبیه سازی نمی کند.

با این حال ، اگر هدف شما این است که به سادگی برنامه های اندرویدی موجود را امتحان کنید یا یک بازی موبایل را در رایانه شخصی تان اجرا کنید ، BlueStacks یک انتخاب بی نقص است. این نرم افزار رایگان است ، اما دارای نسخه پشترفته با نیاز به پرداخت نیز هست.

به دلیل قابلیت های متمرکز ، نصب آن نیز بسیار آسان است و دارای حداقل تنظیمات می باشد. شما می توانید بر اساس انواع پیش تنظیم دستگاه (مانند OnePlus 5 یا Samsung Galaxy S8 +) نوع محیط شبیه سازی شده خود را انتخاب کنید.

برای استفاده از Bluestacks ، برای استفاده از  google Play باید با یک حساب Google وارد شوید. به غیر از این مورد و برخی دیگر از تنظیمات جزئی دیگر ، می توانید بدون معطلی و بسیار سریع شروع به امتحان کردن برنامه ها در رایانه شخصی خود کنید.

این برنامه به شما امکان می دهد تنظیمات متنوعی را برای بهینه سازی عملکرد و ورودی تنظیم کنید. در ضمن ، اگر می خواهید گیم پلی خود را پخش کنید ، BlueStacks دارای گزینه های ضبط صوت و تصویر در دسترس است.

یکی از مهم ترین مشکلات بازی های موبایل سازگاری BlueStacks با گیم پلی است. هم چنین این نرم افزار شامل آموزش کنترل در هنگام شروع یک بازی برای اولین بار است.

با این وجود ، بسته به خط مشی های توسعه دهنده ، هر بازی روی پلتفرم کار نخواهد کرد. به عنوان مثال ، Niantic در لیست مسدود BlackStacks و سایر پخش کننده های برنامه برای Pokémon Go قرار گرفته است.

دانلود: BlueStacks (رایگان ، اشتراک )

۲.Android Studio (اندروید استودیو)

اگر به دنبال یک شبیه ساز کامل اندروید هستید ، به دنبال یک شبیه ساز رسمی Google در Android Studio نباشید. به عنوان محیط رسمی توسعه برنامه های Android ، Android Studio به شما امکان می دهد آخرین نسخه Android را شبیه سازی کرده و یک دستگاه مجازی ایجاد کنید.

این ابزار بدیهی است که در جهت توسعه دهندگان و نه مصرف کنندگان عمومی است. به همین ترتیب ، بسیار پیچیده تر از شبیه ساز معمولی است. این نرم افزار دارای امکانات ویرایش کد ، تجزیه و تحلیل APK و شبیه سازی پیشرفته است.

این ابزار از وب سایت توسعه دهندگان Android به صورت رایگان در دسترس است. برای اجرای برنامه به Java نیاز دارید ، اما خوشبختانه Android Studio اکنون JDK را شامل می شود.

هنگام تنظیم Android Studio ، Google توصیه می کند که دستورالعمل های نصب را دنبال کنید و بسته های SDK را که توصیه می کند نصب کنید. یکی از این بسته های SDK توصیه شده Android Emulator است که Android Studio برای شبیه سازی یک محیط Android بر روی رایانه شما نیاز دارد.

پس از راه اندازی ، می توانید با باز کردن منوی Configure  و انتخاب AVD Manager (که مخفف Android Virtual Device است) آن را به شبیه ساز تغییر دهید (به جای ایجاد یک پروژه جدید).

در AVD Manager ، شما می توانید با انتخاب مشخصات دستگاه موجود یا وارد کردن مشخصات سخت افزاری خود ، یک دستگاه مجازی ایجاد کنید. این پنجره را با یک دستگاه Android شبیه سازی شده باز می کند.

در این محیط شبیه سازی شده ، می توانید برنامه خود را بسازید یا فایل های برنامه را از برنامه های موجود دانلود کنید. با توجه به پشتیبانی اندروید استودیو ، می توانید APK ها را بر روی شبیه ساز بکشید تا آنها را نصب کنید و سپس آنها را اجرا کنید.

با این حال ، ما فقط Android Studio را برای کسانی که می خواهند برنامه هایی را در رایانه شخصی ویندوز خود بسازند و آزمایش می کنند ، توصیه می کنیم. اگر می خواهید برای راحتی و بازی، برنامه های خود را روی رایانه شخصی خود اجرا کنید ، ابزارهای دیگر موجود در این لیست بهتر این هدف را اجرا می کنند.

شبیه سازهای کامل کامل اندرویدی دیگری نیز وجود دارند که می توانید به جای Android Studio از آن ها برای اجرای برنامه های Android بر روی رایانه شخصی استفاده کنید. VirtualBox همچنین به شما امکان می دهد تا با ابزارهای ماشین مجازی خود ، یک دستگاه Android مجازی ایجاد کنید. با این حال ، از آنجا که VirtualBox یک مجازی ساز هدف کلی است ، شما نیاز به نصب نسخه قابل بوت اندروید (مانند Android-x86) بر روی دستگاه مجازی دارید.

ساده ترین شبیه ساز برای راه اندازی نیست ، بنابراین ما فقط آن را برای کاربران فنی توصیه می کنیم. همچنین مجازی سازان و شبیه سازهای متمرکز بر اندروید نیز وجود دارند که از نرم افزار VirtualBox استفاده می کنند. این موارد شامل Genymotion و YouWave است.

اما این شبیه سازها همیشه آخرین نسخه Android را ارائه نمی دهند. هم چنین در صورتی که VirtualBox را نصب کرده باشید ، گاهی اوقات مشکلات سازگاری با یکدیگر دارند ، بنابراین توصیه می کنیم از آن ها اجتناب کنید.

دانلود: Android Studio (رایگان)

۳.AirDroid

اگر شما یک گوشی اندروید خیلی خوب دارید و فقط می خواهید برنامه ها را در صفحه بزرگ تر مشاهده کنید یا از یک صفحه کلید و ماوس به عنوان ورودی استفاده کنید ، می توانید از یک ابزار آینه سازی و کنترل از راه دور استفاده کنید. یک گزینه برای این کار AirDroid است. این نرم افزار به شما امکان می دهد تا دستگاه Android خود را با رایانه خود آینه و کنترل کنید. این بدان معنی است که شما هم چنین می توانید برنامه ها را اجرا کرده و آنها را مستقیماً از طریق رایانه شخصی خود کنترل کنید.

به عنوان یک امتیاز اضافی ، می توانید AirDroid را درون Chrome اجرا کنید. با این حال ، AirDroid هم چنین یک نرم افزار مستقل برای رایانه شخصی شما ارائه می دهد. برای استفاده از هر نسخه ، به برنامه همراه AirDroid نصب شده روی تلفن هوشمند خود ، به علاوه یک حساب AirDroid ، نیز نیاز دارید.

برای جفت کردن AirDroid به تلفن خود ، به سادگی به AirDroid روی رایانه خود دسترسی پیدا کرده و کد QR ارائه شده را اسکن کنید. استفاده از عملکرد کنترل از راه دور AirDroid یا به ریشه دسترسی نیاز دارد ، یا اگر از راه دور تلفن شما ریشه نداشته باشد ، از طریق اشکال زدایی USB به آن دسترسی دارید.

نکته منفی در AirDroid این است که آینه سازی دستگاه شما منجر به تاخیر جزئی می شود. با وجود این ، اگر می خواهید برنامه های Android را بر روی رایانه شخصی خود و بدون محیط شبیه سازی اجرا کنید ، AirDroid مفید و کاربردی است.

AirDroid دارای تعدادی ویژگی دیگر نیز هست ، مانند اعلان های تلفن همراه و پیام رسانی از طریق رایانه شخصی. این بدان معنی است که آینه کاری صفحه تنها کاربرد آن نیست.

دانلود: AirDroid برای ویندوز | Android (رایگان ، اشتراک)

در حالی که برنامه های معرفی شده بهترین ابزارها و راه های اجرای برنامه های اندرویدی در رایانه شخصی ویندوز شما هستند ، روش های دیگری نیز موجود است. که شامل بوت شدن دوگانه سیستم عامل Android بر روی رایانه شما ، انتخاب از بین دستگاه های پخش کننده مختلف و موارد دیگر می باشد.

با این حال ، اکثر مردم یک برنامه ساده می خواهند که به آنها امکان اجرای برنامه های اندرویدی خود را بر روی رایانه شخصی می دهد.

شما از کدام روش برای شبیه سازی اندروید روی ویندوز استفاده می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید