چگونه Ad Tracking را در مرورگرهای اندروید و iOS غیرفعال کنیم؟

حتی اپل ‌هم داده های شما را برای اهداف تبلیغاتی جمع آوری می کند. هدف از این کار نشان دادن تبلیغات مرتبط با شما است. اما اکثر ما این احساس را نداریم که اپل همه کارهایی را که در آیفون های خود انجام می دهیم را تماشا می کند. در این مطلب تمام راه های غیر فعال  کردن Ad Tracking در iOS و مرورگرهای اصلی اینترنت در iPhone را به شما نشان خواهیم داد. ممکن است اپل هنوز داده هایی راجع به شما جمع کند، اما از این داده ها برای ارائه تبلیغات به شما استفاده نمی کند.

درباره Ad Tracking در iPhone

اپل به محافظت از حریم شخصی شما افتخار می کند، اما هنوز هم اطلاعاتی درباره نحوه استفاده از آیفون جمع آوری می کند. اگرچه اپل از این داده ها برای نشان دادن تبلیغات هدفمند استفاده می کند، اما هیچ چیزی را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی گذارد و با حذف هر شناسه شخصی، داده های شما را ناشناس نگه می دارد.

پس از تجزیه و تحلیل داده های شما، اپل شما را در یک گروه با حداقل 5000 نفر مشابه قرار می دهد. سپس  همان تبلیغات هدفمند را برای همه افراد گروه ارائه می کند. تبلیغ کنندگان شخص ثالث، مانند خدمات Criteo، می توانند با اپل همکاری کنند تا تبلیغات ردیابی شده خود را در گروه های خاصی از کاربران هدف قرار دهند.

داده هایی که اپل جمع آوری می کند شامل اطلاعاتی درباره دستگاه، مکان، سابقه جستجو، خریدها و برنامه های شما است. می توانید داده ها را با غیرفعال کردن ویژگی های خاص در iPhone خود، کاهش دهید.

نحوه غیرفعال کردن Ad Tracking در آیفون

پس از غیرفعال کردن Ad Tracking بر روی آیفون خود، شما هنوز هم به همان تعداد از تبلیغات را مانند قبل مشاهده می کنید. با این حال ، اکنون به جای تبلیغات هدفمند، تبلیغات عمومی را خواهید دید. تنظیمات زیر روی تبلیغات تأثیر می گذارد.

غیرفعال کردن Ad Tracking در iPhone هم چنین سایر سرویس های تبلیغاتی مانند Criteo را در استفاده از داده های Apple برای هدف قرار دادن شما متوقف می کند. اپل با جایگزین کردن شناسه منحصر به فرد شما با همه صفرها به این هدف دست پیدا می کند. با این روش، تشخیص داده ها از هر شخص دیگر با Ad Tracking غیر ممکن است.

برای غیرفعال کردن Ad Tracking در iOS، هر یک از تنظیمات زیر را تغییر دهید. همچنین ممکن است بخواهید Ad Tracking را در مرورگرهای اینترنتی خود محدود کنید، که ما توضیح خواهیم داد که چگونه پس از آن انجام دهیم.

Ad Tracking را محدود کنید

برای غیرفعال کردن Ad Tracking در آیفون، برنامه settings را باز کرده و روی گزینه حفظ حریم خصوصی ضربه بزنید. در انتهای صفحه ، به Advertising بروید، سپس گزینه Limit Ad Tracking را فعال کنید.

 

هم چنین اینگونه است که شما تبلیغ کنندگان شخص ثالث، مانند خدمات Criteo را از ارسال تبلیغات هدفمند برای خود غیرفعال می کنید.

تبلیغات مبتنی بر مکان را محدود کنید

اپل هنوز هم می تواند از داده های مکان iPhone شما برای هدف قرار دادن تبلیغات مبتنی بر مکان استفاده کند. می توانید این ویژگی را از تنظیمات Location Services غیرفعال کنید.

برنامه settings‌ را باز کنید و بر روی گزینه Privacy ضربه بزنید. به Location Services بروید، سپس به پایین بروید و System Services را باز کنید. گزینه Location-Based Apple Ads را غیرفعال کنید.

تنظیم مجدد شناسه تبلیغات

علاوه بر غیرفعال کردن Ad Tracking، ممکن است بخواهید شناسه تبلیغات خود را دوباره تنظیم کنید. با این کار داده های Apple جمع آوری شده در مورد شما حذف نمی شود، اما این امر باعث می شود تا هیچ کس نتواند دوباره آن داده ها را با شما پیوند دهد. اپل با دادن شماره شناسایی جدید و پیوندی به شناسه قبلی خود، این امر را بدست می آورد.

برنامه settings‌ را باز کنید و به Privacy > Advertising بروید. سپس بر روی دکمه Reset Advertising Identifier ضربه بزنید و تأیید کنید که می خواهید شناسه مجدد را بازنشانی کنید.

Background App Refresh را غیر فعال کنید

Background App Refresh اجازه می دهد تا برنامه ها حتی اگر در حال استفاده از آنها نیستید، کار خود را ادامه دهند. این کار برای برخی از برنامه ها بسیار مفید است، زیرا به آن ها امکان می دهد از داده ها یا پیام های جدید پشتیبان تهیه کنند. اما برنامه های دیگر از این دسترسی برای ردیابی اطلاعات شما و ارسال آن به تبلیغ کنندگان استفاده می کنند.

با غیرفعال کردن برنامه Background Refresh برای برنامه های غیر قابل اعتماد، ردیابی آگهی را در iPhone خود کاهش دهید.

برنامه settings را باز کنید و به General> Background App Refresh بروید. به طور کامل آن را خاموش کنید یا از ضامن ها برای غیرفعال کردن برنامه برای برنامه های خاص استفاده کنید.

نحوه غیرفعال کردن Ad Tracking در مرورگرهای اینترنت آیفون

اشخاص ثالث هنوز می توانند فعالیت آنلاین شما را ردیابی کرده و از طریق مرورگر اینترنت شما تبلیغات هدفمند را برای شما ارسال کنند. قطع کامل این کار دشوار است، اما می توانید با تغییر تنظیمات مرورگر، Ad Tracking را کاهش دهید.

ما دستورالعمل های مربوط به هر یک از پرطرفدارترین مرورگرهای آیفون را در ادامه درج خواهیم کرد. از طرف دیگر، بدون نیاز به تغییر تنظیمات، از یکی از این مرورگرهای تلفن خصوصی برای محافظت از حریم خصوصی خود استفاده کنید.

غیرفعال کردن Ad Tracking در سافاری

روش های زیادی برای بهبود حریم خصوصی شما در سافاری وجود دارد. اما اگر می خواهید Ad Tracking را غیرفعال کنید ، لازم است کوکی ها را خاموش کنید و از ردیابی سطح سایت جلوگیری کنید. متأسفانه، استفاده از هر یک از این گزینه ها ممکن است باعث شود برخی وب سایت های خاص کار را متوقف کنند، اما این فقط هزینه ای است که برای حفظ حریم خصوصی پرداخت می کنید.

برنامه settings را باز کنید و روی Safari ضربه بزنید. در قسمت Privacy & Security گزینه های Prevent Cross-Site Tracking و  Block All Cookies را فعال کنید.

غیرفعال کردن Ad Tracking در Google Chrome

بهترین راه برای کاهش Ad Tracking در Google Chrome غیرفعال کردن خدمات Google Lead در تنظیمات حساب شما است. این همان چیزی است که Google برای ردیابی داده ها و کاربردهای شما در هر برنامه Google استفاده می کند.

برنامه Google Chrome را باز کنید و به منوی سه نقطه (…) در گوشه سمت راست و پایین ضربه بزنید تا این منو باز شود. به settings بروید و روی [Your Google Account] در بالای صفحه ضربه بزنید، سپس Personal info & privacy را انتخاب کنید. پایین بروید و Ad settings  را انتخاب کنید و Ad personalization را خاموش کنید.

 

غیرفعال کردن Ad Tracking در موزیلا فایرفاکس

فایرفاکس به دلیل تمرکز روی حفظ حریم خصوصی، چندین ویژگی حریم خصوصی را بطور پیش فرض امکان پذیر می کند. اما در صورت غیرفعال کردن آن ها، در اینجا نحوه بررسی  Ad Tracking برای Firefox در iPhone شما آورده شده است.

برنامه Mozilla Firefox را باز کنید و به منوی سه خط در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید تا این منو باز شود. روی settings  ضربه بزنید و به بخش Privacy  بروید ، و سپس بر روی Tracking Protection ضربه بزنید. Enhanced Tracking Protection  را فعال کنید و بین حفاظت Standard  و Strict یکی را انتخاب کنید.

حفاظت Strict، ردیاب های تبلیغاتی بیشتری را مسدود می کند، اما ممکن است در برخی از وب سایت ها هم کار را متوقف کند.

شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

حذف کامل تبلیغات هدفمند از زندگی شما تقریباً غیرممکن است. ما به شما نشان داده ایم که چگونه Ad Tracking را در iOS و مرورگرهای وب iPhone خاموش کنید. اما شرکت های شبکه های اجتماعی هنوز هم می توانند شما را ردیابی کنند و اخبار خبری شما را با تبلیغات هدفمند پر کنند.

غیرفعال کردن ردیابی آگهی Facebook یکی از بهترین راه ها برای خلاص شدن از تبلیغات حتی بیشتر هدفمند در iPhone است.

دیدگاهتان را بنویسید