چگونه پورت شارژ آیفون را تمیز کنیم

پورت شارژ آیفون در بسیاری از موارد قابل اعتماد است و حتی زمانی که ابزار دیگر خراب شوند، پورت شارژ با استقامت به همان صورت باقی می ماند. اما با گذشت زمان، پورت شارژ می تواند کنده شود، مسدود شود یا از جهات دیگر به خطر بیفتد. برای نگه داشتن آن در حالت کار، یا برای اینکه دوباره کار کند، ممکن است لازم باشد پورت را تمیز کنید. ما سه روش برتر را بررسی کرده و روش استفاده از آنها را ارائه داده ایم.

توجه: این روش ها به طور مشابه برای دیگر محصولات اپل مانند آیپد کار می کنند، اگرچه ممکن است بخواهید برای چنین دستگاه های بزرگی از روش آخر استفاده کنید.

برای آشنایی با روش های موثر برای از بین بردن خط و خش گوشی در این لینک همراه ما باشید.

استفاده از هوای فشرده

در صورت امکان، بهتر است پورت شارژ را بدون دست زدن به آن یا چسباندن چیزی داخل آن، تمیز کنید. این پورت شامل نقاط تماس ظریف یا همان نوارهای کوچک فلزی است که کابل شارژ باید درون آن قرار گیرد. اگر این نقاط حساس آسیب ببینند، شارژر به هیچ وجه کار نخواهد کرد و تمیز کردن آن هم هیچ سودی نخواهد داشت. اگر این قلاب ها از هر دو طرف آسیب ببینند، قادر به قفل کردن کابل نیستند که یکی دیگر از مشکلات جدی را برای شما به وجود می آورد. تنها راه حل پس از آسیب، این است که پورت شارژر توسط یک فرد حرفه ای جایگزین شود که هم هزینه های آن بالاست و هم زمان زیادی برای تعمیر آن نیاز است. بنابراین اولین قاعده این است که باید بسیار مراقب باشید.

این بدان معنی است که یکی از بهترین گزینه ها برای تمیز کردن پورت آیفون بدون دست زدن به آن استفاده از هوای فشرده (خشک) است. آن را نسبتا به پورت نزدیک نگه دارید، اما نه خیلی نزدیک و سعی نکنید نازل را درون پورت فرو ببرید (زیرا قطعات درونی بسیار ظریف هستند). اسپری کردن هوا را آرام و کوتاه انجام دهید. سعی کنید هوا به طور مستقیم با درون پورت برخورد نکند: هوای گرم و مرطوب دهان انسان، پورت را تمیز نخواهد کرد و برای نقاط تماس هیچ مزیتی نخواهد داشت. پس از دمیدن دقیق هوا در پورت، چند ثانیه صبر کنید، سپس دوباره کابل شارژ را متصل کنید تا ببینید تشخیص داده می‌شود یا خیر. اگر هوا، خاک و گرد و غبار را از پورت خارج کرده باشد، پورت درست خواهد شد.

استفاده از خلال دندان

گاهی اوقات، استفاده از هوای فشرده به شما کمک نخواهد کرد. ممکن است چرک هایی در پورت وجود داشته باشد که به وسیله هوای فشرده رفع نشوند، یا ذراتی در آن گیر کرده باشند که نتوان به راحتی آنها را خارج کرد. در این موارد، شما می توانید کمی پا را فراتر گذاشته و خودتان پورت را تمیز کنید. دوباره همه خطراتی که راجب آنها بحث کردیم، هنوز هم وجود دارند. بنابراین مهم است که تا حد ممکن مراقب باشید. یک خلال دندان در واقع یک ابزار مناسب برای استفاده در این زمینه است، زیرا چوب نرم تر و انعطاف پذیرتر از پلاستیک یا سیم است.

با یک خلال دندان در دست و یک آیفون خاموش، یک نقطه با نورپردازی خوب پیدا کنید، مانند زیر یک چراغ مطالعه. نوک خلال دندان را کمی وارد پورت شارژ کنید و آن را به آرامی بچرخانید. در ابتدا از  فشار بیشتر روی خلال دندان جلوگیری کنید؛ اگر هیچ ذره یا خاکی خارج نشود، می توانید سبک ترین فشار را برای نرم کردن ضایعات استفاده کنید. هرچه فشار را بیشتر کنید درصد احتمال ورود صدمه به پورت افزایش می یابد.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به قلاب، تلاش کنید از دو طرف آن دور بمانید. اگر متوجه شدید خلال دندان سبب خرد شدن یا از بین رفتن ذره ای شد، اگر امکان پذیر می باشد توقف کرده و از هوای فشرده برای خارج کردن آنها استفاده کنید. شارژ مجدد را دوباره تست کنید تا مطمئن شوید کار می‌کند و چیزی کثیف نیست.

سپردن دستگاه به یک فرد حرفه ای

اگر می توانید سفر کنید یا به یک فروشگاه اپل استور بروید، بهترین گزینه دادن گوشی به یک فرد حرفه ای است. یک کارمند باتجربه می داند چگونه با خیال راحت پورت شارژ را پاک کند و ابزارهای حرفه ای را که بهترین کار را انجام می دهند، در اختیار دارد. بهتر از همه، یک فروشگاه اپل استور باید پورت را تمیز کند و دوباره آیفون را به صورت رایگان در اختیار شما بگذارد، بنابراین دیگر نباید نگران هزینه های آن باشید.

اگر فروشگاه اپل در نزدیکی شما نیست، می توانید تلفن خود را به فروشگاه های تعمیر مشابه و افراد متخصص ببرید، تا آنها با ابزارهای تخصصی و تجهیزات لازم به شما کمک کنند. البته، هیچ تضمینی وجود ندارد که فرد دیگری به جز فروشگاه اپل اینکار را به صورت رایگان برای شما انجام دهد، اما در هنگام مواجهه با مشکلات ظریف، حتی در صورت پرداخت هزینه بهتر است گوشی شما در دست یک حرفه ای باشد.

اگر هر گونه آزار و اذیتی در زمینه شارژ کردن به صورت کابلی به شما وارد می‌شود، می توانید یک شارژر بی سیم تهیه کنید. البته هم هزینه بالایی دارد و هم برای انتقال داده ها به کابل احتیاج پیدا می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید