چگونه نمایشگر خود را با اسکایپ به اشتراک بگذاریم؟

 یک تصویر گویاتر از هزار کلمه است. به همین علت توانایی به اشتراک گذاشتن نمایشگر بسیار کمک کننده است. هنگامی که می‌توانید مطلبی مورد نظر را در لحظه نشان دهید دیگر نیازی به توضیحات سخت و زمان بر نمی‌باشد.

در این مقاله نشان خواهیم داد که چگونه در اسکایپ نسخه ویندوز و موبایل نمایشگر خود را اشتراک گذاری کنید. همچنین اسکایپ enterprise را برای افرادی که از اسکایپ در سطح تجاری استفاده می‌کنند پوشش خواهیم داد. در پایان می‌توانید در کسری از ثانیه نمایشگر خود را با اسکایپ به اشتراک بگذارید.

چگونه نمایشگر را از طریق اسکایپ ویندوز به اشتراک بگذاریم

ابتدا یک تماس برقرار کنید. تماس می‌تواند با یک فرد یا گروه و بصورت صوتی یا تصویری باشد. هنگامی که تماس برقرار شد در پنجره ی اسکایپ از گوشه ی پایین سمت راست بر روی آیکونی که دو مربع روی هم قرار دارند کلیک نمایید. اگر نمی‌توانید این آیکون را مشاهده کنید به دلیل آن است که پنجره ی اسکایپ شما کوچک می‌باشد و می‌بایست بر آیکون جمع و پس از آن روی Share screen کلیک نمایید.

اسکایپ

مشاهده خواهید کرد صفحه نمایش شما در اسکایپ ظاهر می‌شود. اگر چند مانیتور داشته باشید می‌توانید نمایشگر مورد نظر خود را انتخاب نمایید. و اگر تنها یک مانیتور داشته باشید همان مانیتور به صورت پیشفرض انتخاب می‌شود.

برای اشتراک گذاری صدای کامپیوتر بر روی Share computer sound کلیک نمایید.

هنگامی که زمان را برای اشتراک گذاری مناسب دیدید روی Share screen یا در حالت تصویر به همراه صوت بر Share screen and sounds کلیک نمایید.

اسکایپ

مخاطبینی که در تماس شرکت دارند همگی فارق از دستگاه و سیستم عاملی که استفاده می‌کنند تمام صفحه نمایش شما را مشاهده خواهند کرد.

برای پایان دادن به اشتراک گذاری به محیط اسکایپ بازگردید و بر روی همان آیکونی که برای اشتراک گذاری از آن استفاده نمودید کلیک نمایید.

چگونه نمایشگر خود را با اسکایپ موبایل اشتراک گذاری کنیم

متاسفانه در اسکایپ نسخه ی موبایل نمی‌توان نمایشگر را بصورت زنده به اشتراک گذاشت اما می‌توانیم از ترفند ها و راه های جایگزین استفاده نماییم.

اسکایپ

هنگامی که درحال مکالمه هستید از گوشه ی پایین سمت چپ روی آیکون Snapshot ضربه بزنید. یک دایره ی کوچک است که درون گوشه های یک مربع قرار دارد.

این اقدام بلافاصاله از مکالمه ی شما عکس گرفته و با دیگران به اشتراک می‌گذارد. از آنجایی که دکمه ی اسکرینشات در تصویر گرفته شده نمایش داده نمی‌شود این عملیات تنها درصورتی کارامد می‌باشد که بخواهید تصویر افراد حاضر در مکالمه ثبت نمایید.

برای اشتراک گذاری هر صفحه ای دیگر یا نرم افزار دیگر از موبایلتان می‌بایست جداگانه از طریق خود سیستم عامل اسکرینشات گرفته شود. ممکن است مانند اسکایپ قابلیت لحظه‌ای نداشته باشد اما کاری مشابه را انجام می‌دهد.

اسکرینشات گرفتن با گوشی بسیار آسان است:

در اندروید دکمه ی صدا کم کن و پاور را برای چند ثانیه نگه دارید.

در آی‌او‌اس با توجه به نوع گوشی پاور و دکمه ی صدا زیاد کن یا پاور و هوم را برای چندثانیه نگه دارید.

اسکایپ

در اسکایپ روی صفجه نمایش تپ کنید تا دکمه ها ظاهر گردند سپس از گوشه ی بالا سمت راست آیکن مسیج را انتخاب نمایید. بعد از آن از گوشه ی پایین سمت راست آیکن دوربین را تپ نمایید. وارد گالری شده، عکس مورد نظر را انتخاب نمایید و با انتخاب send message عکس را ارسال نمایید.

چگونه اسکرین شات خودتان را در Skype for Business به اشتراگ بگذارید

اگر از تنظیمات تجاری استفاده می‌کنید ممکن است مجبور بجای استفاده از نسخه ی معمولی مجبور به استفاده از نسخه ی تجاری اسکایپ باشید. اما نگران نباشید Skype for business در به اشتراک گذاری اسکرینشات بهتر است.

اسکایپ

پنجره ی چت را با یکی از اعضای دفترچه تلفن خود باز کنید. برای به اشتراک گذاری صفحه نمایشتان حتی لازم نیست که تماس برقرار کنید تنها کافیست از پایین پنجره ی گفت و گو آیکون مانیتور را انتخاب نمایید.

برای به اشتراک گذاری یک پنجره ی خاص روی Present Programs کلیک کنید. یک پنجره باز خواهد شد که از طریق آن می‌توانید برنامه‌ای که تمایل به اشتراک گذاری آن دارید را انتخاب کنید. در نهایت برای به اشتراک گذاری روی Present کلیک نمایید.

اسکایپ

برای به اشتراک گذاری تمامی صفحه روی Present Desktop کلیک کنید. یک پنجره باز خواهد شد که مانیتور مورد نظر خود را می‌توانید انتخاب نمایید. اگر تنها یک مانیتور دارید بصورت پیشفرض انتخاب می‌شود. هنگامی که آماده بودید روی Present کلیک نمایید. یک کادر زرد به نشانه ‌ی نمایش صفحه ی شما به دیگران دور نمایشگر شما ظاهر می‌شود.

به علاوه با کلیک بر Give Control از پنل بالایی می‌توانید کنترل نشانگر موس خود را با یکی از افراد درون تماس منتقل نمایید. این قابلیت زمانی که مخاطب از شما می‌خواهد کاری خاص روی کامپیوترتان انجام دهید اما آن فرد می‌تواند آن کار را سریعتر از خودتان انجام دهد بسیار کارآمد می‌باشد.

برای توقف اشتراک گذاری روی Stop Presenting کلیک نمایید.

4 دیدگاه دربارهٔ «چگونه نمایشگر خود را با اسکایپ به اشتراک بگذاریم؟;

  1. باسلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم که برنامه دیگری هم هست که کاری شبیه اسکایپ انجام دهد
    یا برنامه‌ای باشد که صدا و تصویر صفحه نمایش را به عنوان وبکم به کامپیوتر بشناسوند
    چون استفاده از اسکایپ برای من مقدور نیست

    پاسخ
  2. درود و سپاس از زحمتتون. آیا این کار امن خواهد بود؟ آیا اشتراک‌گذاری کامپیوتر با اسکایپ باعث سو استفاده و ضربه زدن، و یا احتمالا هک شدن از طرف مقابل نخواهد شد؟ اینکار چقدر امینت دارد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید