چگونه می توان آپشن Hibernate را به منوی start ویندوز 10 اضافه کرد؟

ویندوز به کاربرانش این امکان را می دهد تا بر روی وضعیت برق کامپیوتر یا لب تاپ خود کنترل داشته باشند. اما آپشنی مثل Windows Hibernate بطور پیش فرض، به راحتی قابل دسترسی نمی باشد.

Hibernate در مقایسه با حالت Sleep

در حالت sleep، کامپیوتر شما در حالتی قرار دارد که به آن low-energy state (یا کاهش مصرف انرژی) می گویند و برق صفحه ی نمایش، هارد درایو (hard drive) و پورت ها (ports) خاموش می شود. تنها قسمتی از کامپیوتر که در حالت sleep هنوز هم دارای برق است، RAM (رم) می باشد.

اما در حالت Hibernate، برق همه ی این قسمت ها – حتی RAM نیز خاموش می شود. این بدین معناست که اگر در خانه و یا اداره یتان مدام دچار قطع برق می شوید، باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات روی RAM را ذخیره می کنید تا چیزی را از دست ندهید. این دقیقا مانند آن است که بدون بستن همه ی برنامه ها و فایل هایتان، کامپیوتر یا لب تاپ را خاموش کنید.

روشن کردن کامپیوتر از حالت sleep از روشن کردن آن از حالت Hibernate، اندکی سریع تر می باشد.

اضافه کردن hibernate به منوی start ویندوز 10

بطور پیش فرض آپشن های قدرت در منوی start ویندوز 10، شامل حالت Hibernate نمی باشند. در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد که برای اضافه کردن آن به منوی start باید چه کار هایی را انجام دهید:

  1. آپشن های قدرت (یا power) را باز کنید. دو روش وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید: یا این که روی آیکون باتری بر روی سیستم خود کلیک کرده و گزینه ی Power Option را انتخاب کنید؛ و یا این که control panel را باز کرده و روی power option کلیک کنید.
  2. روی نزدیک ترین گزینه به خاموش کردن و یا دکمه های آپشن power کلیک کنید.
  3. اگر در پایین قسمت shutdown setting، گزینه ی Hibernate را مشاهده نمی کنید، بر روی لینک: change setting that are currently unavailable کلیک کنید.
  4. در پایین قسمت shutdown setting باید گزینه ی Hibernate وجود داشته باشد. تیک این گزینه را بزنید، سپس آپشن Hibernate در منوی power ظاهر می شود.

پس از انجام این مراحل، هنگامی که بر روی دکمه ی power در منوی start کلیک می کنید، باید در میان دیگر گزینه ها، حالت Hibernate را نیز مشاهده کنید. اکنون اگر به Hibernate بیش تر از sleep نیاز پیدا می کنید، تنها با چند کلیک می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

نکته : اگر حالت Hibernate برایتان مناسب نیست و کامپیوتر شما در مورد فضای ذخیره سازی بسیار کُند عمل می کند، بهتر است بطور کلی گزینه ی Hibernate را نادیده بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید