چگونه میکروفون ویندوز ۱۰ را خاموش یا mute‌ کنیم؟

امروزه ، تکنیک های نظارتی وجود دارد که می توانند وب کم یا میکروفون ویندوز ۱۰ را بدون اطلاع شما فعال کنند. این امر باعث می شود هر وسیله واسط مانند میکروفون یا وب کم یک نگرانی بزرگ درباره حریم خصوصی باشد. بنابراین، باید میکروفون را در ویندوز 10 به طور کلی غیرفعال کنید.

روش امتحان شده و واقعی استفاده از نوار برای وب کم جوابگو است اما نه برای میکروفون. با این حال، اگر کسی RAT را برای براندازی دستگاه شما مستقر کرده باشد، این روش کار نخواهد کرد.

غیرفعال کردن یا mute میکروفون موارد استفاده روزمره دیگری فراتر از حریم خصوصی دارد. به عنوان مثال، در حالی که سعی در ضبط چیزی دارید، آن را از پخش هرگونه سر و صدا مسدود می کند. همچنین، این می تواند یک بلوک امنیتی در برابر وب سایت هایی باشد که از شما اجازه استفاده از میکروفون یا دوربین شما را می خواهند.

بنابراین، در ادامه با ما باشید تا ببینیم چگونه میکروفون را در ویندوز 10 غیرفعال کنید یا نادیده بگیرید.

میکروفون ویندوز 10 را غیرفعال کنید

چند روش مختلف برای نادیده گرفتن میکروفون در ویندوز 10 از مکان های تنظیمات مختلف وجود دارد. بیایید در ادامه نگاهی به آن ها بیاندازیم.

1. از Device Manager استفاده کنید

بر روی دکمه شروع کلیک راست کرده و device Manager را باز کنید.

میکروفون ویندوز ۱۰

در پنجره دستگاه device Manager، بخش Audio inputs and outputs را باز کرده و میکروفون خود را که در آن جا به عنوان یکی از رابط ها ذکر شده است، مشاهده خواهید کرد. روی میکروفون راست کلیک کرده و Disable کردن را انتخاب کنید.

جعبه گفتگو با یک هشدار سریع انجام می شود. روی Yes کلیک کنید پس از آن میکروفون شما کار نخواهد کرد. برای فعال کردن مجدد می توانید همان مراحل را دنبال کنید.

این روش ساده در ویندوز 8 و 7 نیز کار می کند.

 2. از ویژگی های دستگاه استفاده کنید

دسترسی به ویژگی های دستگاه میکروفون و انتخاب تنظیمات مناسب بیش از پنج ثانیه طول نمی کشد. اکنون بسیاری از خواص را می توان در برنامه تنظیمات یافت.

می توانید از دو طریق به ویژگی های دستگاه دسترسی پیدا کنید.

روی Start> Settings> System> Sound کلیک کنید.
بر روی نماد Speaker در system‌ کلیک راست کنید. تنظیمات Open Sound settings را انتخاب کنید.
گفتگوی صدا بخشی برای دستگاه های ورودی شما دارد. به قسمت پایین بروید و ورودی میکروفون خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.

روی Device properties کلیک کنید.

در صفحه بعدی برای ویژگی های دستگاه، روی جعبه کادر کلیک کنید تا میکروفن غیرفعال شود. اکنون، ویندوز 10 و سایر برنامه ها دیگر قادر به استفاده از میکروفون نخواهند بود.

3. از کنترل پنل و Additional Device Properties استفاده کنید

بسیاری از ویژگی های صدا در ویندوز 10 به برنامه تنظیمات منتقل شده اند. اما می توانید بر روی Additional device properties در صفحه فوق کلیک کنید تا چند تنظیم پیشرفته میکروفون ارائه شده در زیر کنترل پنل را باز کنید. حال همه چیز را در چهار برگه خواهید یافت.

میکروفون ویندوز ۱۰

General: میکروفون را فعال یا غیرفعال کنید و به جزئیات درایور دسترسی پیدا کنید.
Listen: استفاده از جک میکروفون برای اتصال به بلندگو قابل حمل یا سایر دستگاه های صوتی را فعال یا غیر فعال کنید. می توانید power options را در اینجا تنظیم کنید.
Level: تنظیم صدا و تنظیمات میکروفون را تنظیم کنید. می توانید میکروفون را نیز بی صدا کنید.
Advanced: میزان نمونه گیری را سفارشی سازی کنید و مجوزهای کنترل را برای دستگاه هایی که از میکروفون استفاده می کنند تنظیم کنید.

4. به Manage Sound Devices بروید

صفحه مدیریت دستگاه های صوتی در ویندوز 10 لیستی از تمام تنظیمات صوتی ورودی و خروجی شما است. این ها می توانند هدفون، دستگاه های بلوتوث یا هر چیز دیگری مانند میکروفون داخلی باشند.

لینک Manage sound devices درست زیر Device properties قرار دارد. با کلیک بر روی آن ، شما را به همراه لیست دستگاه های ورودی و خروجی به صفحه بعدی می برد.

میکروفون ویندوز ۱۰

Microphone را در لیست پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا دکمه Disable را مشاهده کنید. برای غیرفعال کردن یا فعال کردن میکروفون از این دکمه استفاده کنید.

5. میکروفون ویندوز ۱۰ را در اپلیکیشن های خاص mute‌ کنید

تاکنون ما به پله هایی که میکروفون را در کل سیستم غیر فعال می کند نگاه کرده ایم. تنظیمات حریم خصوصی برای ویندوز 10 همچنین امکان کنترل دسترسی میکروفون را برای برنامه های فردی فراهم می کند.

برنامه settings را باز کنید.
Privacy را انتخاب کنید. Microphone را  زیر App permission از لیست در سمت چپ انتخاب کنید.
برای دسترسی به میکروفن خود برنامه Allow را فعال یا غیر فعال کنید.

میکروفون ویندوز ۱۰

می توانید این تنظیمات را فعال نگه دارید، اما دکمه را برای لیست کردن برنامه هایی که از میکروفون استفاده می کنند خاموش کنید. مایکروسافت هشدار می دهد که یک برنامه با درایور می تواند با تعامل مستقیم با دوربین یا سخت افزار میکروفون، توانایی ویندوز را برای کنترل دسترسی دور کند.

اگر نگران حریم خصوصی خود هستید، بهتر است این برنامه ها را غیرفعال کنید یا در صورت امکان مجوزهای آن را کنترل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید