چگونه مشکل کار نکردن بلوتوث روی مک را حل کنیم؟

بلوتوث فناوری ای است که اغلب افراد تا زمانی که به آن نیاز نداشته باشند، سمتش نمی روند. به عنوان مثال، ممکن است همه چیز از نظر شما خوب پیش برود تا زمانی که ایرپادهایتان متصل نشوند. اغلب اوقات، این مشکل به سادگی برطرف می شود. اما گاهی هم می تواند کمی اذیت کننده باشد. یکی از مسائل آزاردهنده قطع شدن اتصال بلوتوث به صورت ناگهانی روی مک است. ریشه یابی علت قطع شدن اتصال بلوتوث روی مک مانند راه رفتن در تاریکی است. در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی رفع مشکلات مربوط به بلوتوث در macOS را بررسی کنیم.

ریبوت کردن مک

بله ، این راه حلی است که همیشه درباره آن می شنوید ، اما دلیلی برای توصیه آن وجود دارد. در بیشتر مواقع ، راه اندازی مجدد باعث می شود دسته ای از مشکلات مربوط به مشکلات بلوتوث در مک حل شود.

راه اندازی مجدد مک خود را در زیر منوی Apple menu > Restart پیدا کنید . این کار تقریباً همه مشکلات بلوتوث را رفع می کند ، به خصوص مواردی که ماژول بلوتوث خراب شده است و سیستم شما پاسخگو نیست. طبق گفته اپل ،قطع اتصال هر دستگاه USB می تواند کمک کننده باشد ، بنابراین ممکن است لازم باشد این کار را هم انجام دهید.

بررسی تنظیمات بلوتوث دستگاه مک

برای اتصال به مک خود ، دستگاه بلوتوث شما باید روشن شود و دارای باتری باشد. این ممکن است کاملاً واضح به نظر برسد ، اما ارزش آن را دارد که مشکلی که واقعاً وجود ندارد را برطرف کنید. اگر قبلاً این دستگاه را جفت نکرده اید ، اطمینان حاصل کنید که این کار را به درستی انجام می دهید (و این برای مک شما قابل مشاهده است).

اگر می خواهید با بلندگو بلوتوث یا دستگاه صوتی دیگری کار کنید که آن را از قبل جفت کرده اید و می دانید چرا نمی توانید چیزی بشنوید ، پس باید اطمینان حاصل کنید که این گزینه به عنوان خروجی اصلی شما تحت تنظیمات سیستم انتخاب شده است  System Preferences > Sound > Output.

در مورد هدست بلوتوث با میکروفون نیز روند کار به همین صورت است: به سربرگ Input بروید و دستگاه بلوتوث خود را در آنجا انتخاب کنید. Mac شما باید دفعه بعدی که یک دستگاه صوتی بی سیم را وصل می کنید ، انتخاب شما را به خاطر بسپارد.

هم چنین می توانید بر روی دکمه Volume در نوار منو کلیک کرده و دستگاه صوتی خود را در آنجا انتخاب کنید. اگر دکمه را در نوار منو خود نمی بینید ، ممکن است لازم باشد آن را فعال کنید. برای انجام این کار بهSystem Preferences > Sound > Output بروید ، سپس Show volume in menu bar را در پایین پنجره انتخاب کنید.

غیرفعال و فعال سازی بلوتوث

برای تنظیم مجدد بلوتوث بدون راه اندازی مجدد کل Mac ، به سمت تنظیمات سیستم> بلوتوث بروید و روی خاموش را کلیک کنید. همچنین می توانید با کلیک کردن بر روی نماد نوار منو ، بلوتوث را تغییر دهید – بر روی روشن کردن کلیک کنید تا دوباره امتحان کنید. اگر در استفاده از AirDrop در Mac خود مشکلی دارید ، انجام این تنظیم اغلب می تواند مشکل شما را برطرف کند.

خاموش کردن بلوتوث در macOS

هم چنین می توانید بلوتوث را به طور کامل غیرفعال کنید ، هر چند این روش همیشه موثر نیست. اما به هر حال برای انجام آن، ترمینال را باز کنید و sudo pkill blued را پس از وارد کردن پسورد ادمین وارد کنید. این کار باید روند پس زمینه را غیرفعال کرده و مجدداً راه اندازی کند ، هم چنین به شما امکان می دهد دوباره امتحان کنید.

جفت کردن مجدد دستگاه بلوتوث با مک

اگر قبلاً دستگاه را با مک جفت کرده اید ، گزینه دیگر این است که به مک خود بگویید که آن را فراموش کرده و دوباره شروع به کار کند. می توانید کلیه دستگاه های بلوتوث فعلی جفت شده را در قسمت System Preferences > Bluetooth مشاهده کنید.

هر آن چه که برای شما مشکل ایجاد کرده است را پیدا کرده و انتخاب کنید ، سپس بر روی X به دنبال remove‌کلیک کنید تا از آن رهایی پیدا کنید.

اکنون باید دستگاه را دوباره جفت کنید ، که بیشتر اوقات شامل نگه داشتن یک دکمه است تا چراغ چشمک زن ظاهر شود. اگر مطمئن نیستید ، راهنمای دستگاه را بررسی کنید.

ریست کردن PRAM و یا SMC

اگرچه این یک روند پیچیده تر است ، تنظیم مجدد PRAM یا SMC Mac شما یکی از رایج ترین اصلاحات برای کل مشکلات است. کنترل کننده سیستم مدیریت (SMC) هنگام صحبت از بلوتوث نسبت به PRAM یا NVRAM کمتر مقصر است. با این کار ، تنظیم مجدد هر دو ضرری ندارد ، زیرا یک مسئله اساسی می تواند باعث مشکلات بلوتوث مک شما شود.

حذف تعدادی از فایل های کلیدی PLIST

macOS اطلاعات مربوط به دستگاه های بلوتوث را در دو پرونده در هارد دیسک شما ذخیره می کند: یکی از آن ها شخصی و برای شما است و دیگری که توسط همه کاربران در Mac شما استفاده می شود. حذف این فایل ها ها معمولاً هنگام مواجهه با مشکلات بلوتوث توصیه می شود ، زیرا مجدداً کامپیوتر را مجبور به ایجاد موارد تازه می کند.

هر دو مورد فایل های PLIST هستند که در کل سیستم عامل برای ذخیره داده های برنامه با فرمت XML استفاده می شوند. برای حذف و ایجاد مجدد این پرونده ها روند زیر را دنبال کنید:

  • Finder را باز کنید و از نوار منو بر روی Go> Go to Folder کلیک کنید.
  • Libraryیا Preferences را تایپ کرده یا بچسبانید.
  • به دنبال فایلی به نام com.apple.Bluetooth.plist باشید و آن را به سطل زباله بکشید.
  • روی Go> دوباره به پوشه بروید و type / Library / Preferences / ByHost را تایپ کرده یا بچسبانید.
  • به دنبال فایلی باشید که با com.apple.Bluetooth شروع می شود و پس از آن اعداد و حروف (با پایان یافتن در. لیست) شروع کرده و آن را به سطل زباله بکشید.
  • دستگاه های USB را جدا کرده و رایانه خود را خاموش کنید.
  • دستگاه های بلوتوث خود را خاموش کرده و مجدداً Mac خود را راه اندازی کنید.
  • بلوتوث را در دستگاه های خود فعال کنید و دوباره سعی کنید جفت کنید.

ریست کردن ماژول بلوتوث مک

به عنوان آخرین راه حل ، می توانید ماژول بلوتوث خود را در تنظیمات کارخانه تنظیم مجدد کنید. این بدان معناست که شما تمام اتصالات زوج موجود را از دست خواهید داد.

اگر نماد بلوتوث در نوار منو وجود ندارد ، به قسمت System Preferences > Bluetooth رفته و Show Bluetooth in menu bar را علامت دار کنید. اکنون کلیدهای Shift + Option را نگه دارید و بر روی نماد Bluetooth در نوار منو کلیک کنید. در منوی ظاهر شده ، Debug > Reset the Bluetooth module را انتخاب کنید. اکنون می توانید دستگاههای خود را دوباره جفت کنید.

نکته اصلی در اینجا این است که با توجه به اهمیت ، دوباره جفت شدن دستگاه های خود را شروع کنید. شما نمی خواهید هدفون خود را فقط جفت کنید تا متوجه شوید که برای مثال ماوس و صفحه کلید شما ، هنوز مشکل دارند. پس از اتصال سخت افزار موردنظر ، می توانید بر روی سایر موضوعات متمرکز شوید.

آیا هم چنان اتصال بلوتوث شما با مشکل مواجه است؟

اکثر مشکلات باید بعد از حذف فایل های سیستم ، بازنشانی PRAM و بازگشت ماژول بلوتوث Mac به تنظیمات کارخانه از بین بروند. اگر هنوز مشکل وجود دارد ، به احتمال زیاد مک شما مشکلات سخت افزاری را تجربه می کند ، اگرچه ممکن است بخواهید نصب macOS جدید را نیز امتحان کنید.

بهترین گزینه خرید آداپتور اختصاصی بلوتوث USB و استفاده از آن است. رایانه های قدیمی اپل بیشتر از نسخه های جدید دارای مشکل هستند ، بنابراین قیمت یک تعمیر در مقایسه با قیمت یک USB Dongle بسیار بیشتر است. Hideez Key USB Smart Bluetooth 4.0 دانگل ارزان است و باید این ترفند را انجام داد.

در نهایت در صورت عدم رفع مشکلات، بهتر است مک خود رابه یک متخصص تکنسین نشان دهید. در این صورت احتمالا مشکل اتصال بلوتوث نشان از  یک مشکل سخت افزار یگسترده است.

دیدگاهتان را بنویسید