چگونه مشکلات مربوط به وای فای و LTE را در iPhone XS برطرف کنیم؟

همواره وقتی که نسخه جدیدی از آیفون و یا سیستم عامل iOS عرضه می‌شود، برخی از کاربران آن که با وای فای، بلوتوث یا شبکه داده ای به مشکل برخورده بودند، مشکلاتشان برطرف می‌شود و برخی از افراد هم برای اولین بار به مشکل بر می خورند. احتمالا این یک بازتاب از میزان پیچیدگی رادیوهای پیچیده جدید و کارهای آنان است و همه ی تنظیمات ما هم با آن ها هماهنگ می شوند.

همگام با حرکت به سمت ادغام شبکه ها، Gigabit LTE و  ۵G، بلوتوث ۵.۰ و AirPlay 2، این سیستم ها نمی توانند پیچیده تر و سریع تر شوند؛ بلکه باید ساده تر و در نهایت قابل اعتمادتر شوند.

این موارد آخرین شکایات در زمینه شبکه های بی سیم iPhone XS و iPhone XS Max،  است.

شبکه های داده ای

برای شبکه های داده ای، به نظر می رسد که مانند کاربران اولیه در ایالات متحده آمریکا مناطق حاشیه ای که دریافت و ارسال سیگنال یک چالش اساسی است، کمتر پوشش داده شده اند. نظریه رایج این است که اپل در سال جاری همه مودم های اینتل که قبلا از مودم های Qualcomm برای کارهای CDMA قانونی با عناوین Verizon و Sprint استفاده می کردند و نیز مودم هایی که اینتل برای کارهای  GSM  با عناوین AT&T، T-Mobile و موارد دیگر در سراسر دنیا استفاده می کرد را به کار گرفته است.

Infineon، تامین کننده اصلی مودم های اپل در سال ۲۰۱۱ توسط اینتل خریداری شد و از آن پس، اینتل تلاش کرد که به صورت ویژه برای اپل  با Qualcomm به شدت به رقابت بپردازد.

مشکل این است که Qualcomm در روند تجاری خود پیشتاز است و از این رو توسط چند حوزه قضایی بررسی شده است. همانطور که مشخص است، حوزه تجاری Qualcomm تنها قطعات نیستند بلکه اختراعاتی را هم ثبت نموده است. این در حالی است که در صورتی که بخواهید اختراع خود را به عنوان بخشی از یک استاندارد بین المللی ثبت کنید، باید از FRAND  مجوز حق ثبت اختراعات دریافت کنید که Qualcomm موفق به دریافت بسیاری از مجوزهای اساسی شبکه های بی سیم شده است. 

به گفته Qualcomm، رادیوها بسیار ارزشمند هستند. سازندگان دستگاه ها از جمله اپل،باید مبلغی را نه تنها به عنوان شراکت بلکه برای بخشی از درآمد برای امتیاز استفاده از آن ها پرداخت نمایند.

این امر موجب درگیری قانونی بین Qualcomm، اپل و سایر شرکت ها شد. در این مورد خاص، با اتهام اپل به  Qualcomm مبنی بر افزایش قیمت و اتهام Qualcomm به اپل، احتمال می رود که این دو شرکت اسناد تجاری خود را با اینتل به اشتراک بگذارند.

اپل تا کنون اقدام به تخریب تقارن محور x در  iPhone XS و  iPhone XS plus به گونه ای که تا قبل از استفاده از جک هدفون این روش را ندیده بودیم به منظور افزودن آنتن اضافه برای ۴x4 MIMO برای فراهم کردن امکانات بهتر، نموده است.

اگر شبکه موبایل شما AT&T یا T-Mobile است، خبر خوب این است که آنتن جدید در  iPhone XS و  iPhone XS Max برای شما بسیار خوب عمل می‌کند. البته قسمت اعظم این موضوع می تواند به موقعیت شما نسبت به برج مخابراتی و مواردی از قبیل دیوار و حتی آب و هوای بین شما و برج بستگی داشته باشد، زیرا علم مخابرات هنوز هم به موارد بسیار بستگی دارد.

به هر حال اگر هیچ کدام از شبکه های بی سیم و وای فای برای شما کار نمی کنند می توانید برای رفع مشکل خود موارد زیر را امتحان کنید:

  • حالت پرواز را روشن و خاموش نمایید (به منظور دریافت سیگنال بهتر)
  • LTE را در تنظیمات زیر خاموش و روشن نمایید:

Settings > Cellular > Cellular Data Options

در صورتی که می خواهید در مواقع عدم اتصال LTE، از ۳G بهره ببرید از همین قسمت می توانید اقدام به انجام تنظیمات نمایید.

  • اگر فکر می کنید که مشکل خیلی اساسی نیست از این طریق می توانید مودم خود را مجددا راه اندازی کنید:

Go to Settings > General > Reset and reset network settings

و در نهایت گزینه ی پیشنهادی اصلی:

  • همه چیز را پاک کنید و تنظیمات آیفون را از اول تنظیم نمایید.
  • گزینه دیگر این است که انجام یک بازیابی بر iTunes از روی PC می تواند حلال مشکلات شما باشد.

مشکلات Wi-Fi

وای فای هم از تمایل بسیار برای پرش به شبکه های ۲.۴ گیگاهرتزی به جای ۵ گیگاهرتز که معمولا قابل اعتمادتر هم هستند، رنج می برد. اگر این مشکل برای شما اتفاق افتاد و به قسمت ۲.۴ گیگاهرتزی شبکه خود احتیاج نداشتید، معمولا می توانید آن را در تنظیمات روتر خود خاموش نمایید و آیفون خود را حداقل هنگامی که روی شبکه ی تحت کنترل شما است، مجبور به انجام کارهای زیر نمایید. اگر شبکه ۲.۴ گیگاهرتزی برای دستگاه های قانونی خود احتیاج دارید یا به شبکه ای متصل هستید که تحت کنترل شما نیست، می توانید برخی از گام های رفع مشکل زیر را دنبال کنید:

  • به قسمت تنظیمات و سپس وای فای بروید و به سادگی فراموشی شبکه را انتخاب کنید و مجددا آن را به شبکه ها بیفزایید.

سپس برای تنظیمات مجدد شبکه یا نصب مجدد آن اقدام نمایید.

 

 

آیا تاکنون چنین مشکلاتی برای شما به وجود آمده است؟ از چه راه حلی برای رفع آن استفاده کرده اید؟

دیدگاهتان را بنویسید