چگونه فیلم های آیفون را با استفاده از iMovie و Video Crop برش دهیم؟

اگر فیلم های خود را با آیفون گرفته باشید، احتمالا هر چند مدت یکبار آن ها را ویرایش می کنید. این در حالی است که یک سری ابزار توکار و پیش فرض برای ویرایش فیلم ها وجود دارند که قابلیت هایی از قبیل کوتاه کردن فیلم ها یا افزایش خلاقیت را ارائه می دهند. برش فیلم جزو این موارد نیست. بنابراین اگر شما بخواهید در قسمت خاصی از فیلم زوم کنید و ادامه آن فیلم را برش دهید، به ابزار دیگری احتیاج خواهید داشت. اپلیکیشن های مختلفی برای برش فیلم روی آیفون وجود دارند و استفاده می شوند . اگر هم چنان iMovie روی دستگاه شما نصب است، این یک گزینه محسوب می شود. علاوه بر این، اپلیکیشن های رایگان بسیاری در اپ استور وجود دارند که می توانید به راحتی آن ها را دانلود کرده و از آن ها استفاده کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی برش فیلم ها روی آیفون با هر دو گزینه را بررسی کنیم.

برش فیلم ها روی آیفون با iMovie

پیش از اینکه وارد چگونگی برش فیلم ها با iMovie شویم، توجه داشته باشید که باید برای کسب نتایج بهتر با آن کاملا آشنا شده باشید. به این دلیل که برش فیلم جزو ویژگی های ذاتی آن نیست. شما نیاز دارید که از زوم و موارد دیگر استفاده کنید. در ادامه انجام این کار را به صورت کامل بیان کرده ایم:

  1. iMovie را باز کنید، روی Projects در بالای صفحه ضربه بزنید سپس روی علامت + ضربه بزنید.
  2. Movie را انتخاب کنید، فیلم مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی Create Movie ضربه بزنید.
  3. روی قسمت trimming در پایین صفحه ضربه بزنید. وقتی دکمه Pinch to zoom video برای زوم فیلم ندر قسمت سمت راست بالا مایش داده شد، روی آن ضربه بزنید.
  4. از انگشتان خد را برای جابه جایی فیلم به قسمت دلخواهتان استفاده کنید و تا هر جا که خواستید انتخابگر را حرکت دهید.
  5. پس از پایان کار، روی Done ضربه بزنید. سپس شما می توانید ویدیو ویرایش شده خود را مشاهده و ذخیره کنید ، آن را به اشتراک بگذارید و یا آن را بیشتر ویرایش کنید.

برش فیلم ها روی آیفون با Video Crop

اگر شما ابزاری می خواهید که قابلیت های بیشتری داشته باشد و تخصصی تر کار کند، Video Crop – Crop and Resize Video  را در اپ استور حتما مشاهده کنید. این اپلیکیشن در حال حاضر به صورت کاملا رایگان بدون هیچ گونه پرداخت درون برنامه ای ارائه می شود و برای آیفون و آیپد در دسترس است. برای برش فیلم ها با این ابزار گام های زیر را دنبال کنید:

  1. Video Crop – Crop and Resize Video را باز کنید و به صورت اختیاری و دلخواه روی آیکون چرخ دنده (gear) برای اعمال تنظیمات پیش از آغاز کار ضربه بزنید. شما می توانید نوع فایل و کیفیت خروجی را هم تعیین کنید. پس از اتمام کار روی Done ضربه بزنید.
  2. به صفحه اصلی بازگردید، روی آیکون crop برای آغاز کار ضربه بزنید.
  3. فیلم مورد نظر خود برای ویرایش را از آلبوم تصاویر، فایل های اخیر یا فیلم ها انتخاب کنید. سپس روی checkmark در قسمت بالای سمت راست ضربه بزنید.
  4. در مرحله بعد، فیلم خود را برش دهید. شما می توانید از گزینه های رایگان که به شما این امکان را می دهد که لبه ها و گوشه ها را به همان صورتی که می خواهید، بکشید و تغییر دهید یا یک قابلیت اندازه اتوماتیک از پایین صفحه انتخاب کنید.
  5. پس از پایان انجام کار، روی دکمه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. حال شما یک خلاصه ای از فیلم ویرایش شده خود را مشاهده خواهید کرد. سپس برای ذخیره فیلم ویرایش شده روی Save ضربه بزنید تا فیلم در کتابخانه اپلیکیشن ذخیره شود و یا حتی روی More ضربه بزنید تا فیلم شما روی دستگاهتان یا برای قابلیت های بیشتر به اشتراک گذاری ذخیره شود.

جمع بندی

هر اپلیکیشنی که برای برش فیلم های خود روی آیفون انتخاب کنید خواه iMovie یا Video Crop – Crop and Resize Video باشد، می توانید فیلم های خود را به صورت دلخواهتان در بیاورید و مطابق سایزی که دوست دارید آن ها را ذخیره کنید.

آیا شما تجربه کار کردن با این اپلیکیشن ها را داشته اید؟ آیا از اپلیکیشن دیگری برای این کار استفاده کرده اید که بهتر باشد و بخواهید استفاده از آن را توصیه کنید نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید