چگونه در چند ثانیه اوبونتو را شبیه ویندوز ۱۰ کنیم؟

یکی از نقاط قوت لینوکس این است که می‌توانید آن را دقیقا مطابق سلیقه‌تان تغییر دهید. اگر شما طرفدار تنظیمات پیشفرض نیستید این امکان را دارید تا هر قطعه‌ی مورد نظر را شخصی سازی کنید. اگرچه که می‌توانید توزیع کاملا شخصی سازی شده‌ خود را ایجاد کنید، اما روش‌های ساده‌تر راه‌اندازه پوسته برای مهاجران جدید و افرادی که در زمان کم به بیشترین بازدهی نیاز دارند نیز وجود دارد.

در حال حاضر، یک روش ساده برای استفاده از پوسته‌های شبیه ویدوز برای لینوکس وچود دارد. کاربران قدیمی لینوکس ممکن است این ایده را با تعجب به تمسخر بگیرند که چرا باید محیط لینوکس را با ظاهر ویندوز مسموم کرد. اما این یک روش عالی برای توزیع‌های اخیر است تا محیط کاری آشناتری را فراهم کنند یا مقدمات معرفی برای افرادی که آشنایی کمتری با تکنولوژی دارند فراهم آورند.

اوبونتو

در اوبونتو ۱۸.۱۰ UKUI ابزاری رایگان است که بسیاری از تغییرات شبیه ویندوز را فراهم می‌آورد. مدیرفایل Peony بسیار شبیه File Explorer ویندوز است و  استارت منو محیط یادآور سیستم عامل‌های ماکروسافت می‌باشد. همچنین System Tray با نمایشگر زمان/تاریخ و اسلایدر صدا تشابه زیادی به محیط ویندوز دارد.

برای راه اندازی نیازی به نصب تم و دست و پنچه نرم کردن با نرم‌افزارهای جایگزین نخواهید داشت و تنها کافیست از طریق Ubuntu Software یا با دستور مستقیم محیط را دریافت نمایید.
apt://ukui-desktop-environment

اگر هر زمان بعد از نصب محیط تصمیم به حذف این رابط کاربری گرفتید تنها کافیست ترمینال را باز کرده و دستور زیر را اجرا نمایید.
sudo apt purge ukui-desktop-environment ubuntukylin-default-settings peony-common

پوسته‌ی فعلی لینوکس شما چیست؟ تا به حال دوست داشته‌اید اوبونتو خود را شبیه ویندوز کنید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید