چگونه خطای Windows Can’t Communicate With the Device or Resource را برطرف کنیم؟

هیچ چیز بدتر از دریافت خطای Windows نیست که مانع دسترسی شما به اینترنت می شود. دیدن پیام خطایی که می گوید: Windows Can’t Communicate With the Device or Resource ممکن است اتفاق بیفتد و امور روزانه شما را مختل کند.

اگر این پیام را دریافت کرده اید، نیازی به ترس نیست. ما به طور دقیق معنی این خطا و چگونگی رفع آن را توضیح خواهیم داد.

خطای Windows Can’t Communicate With the Device or Resource چیست؟

معمولاً هنگامی که نمی توانید به اینترنت متصل شوید خطای Windows Can’t Communicate With the Device or Resource را مشاهده خواهید کرد و باید Network Diagnostics را اجرا کنید.

وقتی با این خطا روبرو شدید، این بدان معناست که رایانه شما نمی تواند به دفترچه تلفن اینترنت، یعنی سیستم دامنه نام (DNS) متصل شود. این سیستم به طور خودکار نام وب سایت ها را به آدرس های IP ترجمه می کند و به شما امکان می دهد با آسانی در وب جستجو کنید.

سرور اصلی DNS رایانه شما معمولاً توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت شما تأمین می شود. یک سرور DNS ثانویه نیز درست در صورت خراب شدن سرور اصلی قرار می گیرد. با این وجود، بعضی اوقات ممکن است تنظیمات رایانه شما دچار مشکل شود و باعث شود در هنگام اتصال به اینترنت با مشکل روبرو شوید.

اگر نمی توانید خطای Windows 10 can’t communicate with device or resource برطرف شود، در اینجا چند راه حل وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

1. اطمینان حاصل کنید که کلاینت های DNS و DHCP در حال اجرا هستند

قبل از اینکه یکی از راه حل های زیر را امتحان کنید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که که سرویس گیرنده های DNS و DHCP شما در حال اجرا هستند. برای این کار، به نوار جستجوی منوی Start بروید و “Services” را تایپ کنید.

 

Windows Can't Communicate With the Device or Resource

برنامه Services را انتخاب کنید و لیستی از همه سرویس هایی که در دستگاه شما اجرا می شوند را مشاهده خواهید کرد. سرویس هایی با برچسب DNS و DHCP را بررسی کنید. اگر “Running” در ستون “Status” هیچ یک از سرویس ها ذکر نشده است، باید این مشکل را برطرف کنید.

Windows Can't Communicate With Device Or Resource

با دوبار کلیک بر روی هر یک از سرویس ها، DNS و DHCP را فعال کنید. اگر سرویس متوقف شده است، به سادگی Start را انتخاب کنید. همچنین باید مطمئن شوید که Automatic را از فهرست کشویی “Startup type” انتخاب کنید.

پس از اتمام ، روی Apply > OK کلیک کنید.

2. دستگاه شبکه خود را حذف و نصب مجدد کنید

درایورهای منسوخ یا نادرست گاهی اوقات باعث خطای “Windows نمی تواند با دستگاه یا منبع ارتباط برقرار کند” شود. در این حالت ، بهتر است تخته سنگ را پاک کنید و دستگاه شبکه خود را حذف نصب کنید.

برای دسترسی به دستگاه های شبکه خود ، Windows + X را بزنید تا منوی Quick Link باز شود. Device Manager را از لیست انتخاب کرده و بر روی Network adapters کلیک کنید.

Windows can't communicate with the device or resource

دستگاه شبکه خود را انتخاب کنید و روی Uninstall device کلیک کنید. بعد از اتمام کار، روی Network adapters کلیک راست کرده و سپس Scan for hardware changes فشار دهید.

Windows Can't Communicate With Device Or Resource

ویندوز باید به طور خودکار دستگاه شبکه “new” شما را شناسایی کند. سپس نصب درایورهای پیش فرض همراه دستگاه را آغاز می کند. اکنون می توانید رایانه خود را دوباره راه اندازی کرده و اتصال خود را بررسی کنید.

3. درایورهای شبکه خود را به صورت دستی به روز کنید

اگرچه درایورهای شبکه معمولاً به طور خودکار در ویندوز 10 به روز می شوند ، اما به هر حال سعی کنید درایورها را به صورت دستی هم به روز رسانی کنید. برای این کار، Windows + X> Device Manager> Network adapters را فشار دهید.

Windows Can't Communicate With Device Or Resource

دستگاه شبکه خود را در فهرست کشویی پیدا کنید ، روی آن کلیک راست کنید و Update driver را بزنید.

Windows Can't Communicate With Device Or Resource
ویندوز اکنون دو روش برای یافتن درایورهای جدید به شما ارائه می دهد. گزینه ی Search automatically for updated driver software انتخاب کنید.

از اینجا ، ویندوز رایانه و اینترنت شما را برای به روزرسانی جستجو می کند. اگر درایورهای جدیدی وجود دارد، حتماً آنها را نصب کنید.

4- حافظه پنهان DNS خود را پاک کنید

حافظه پنهان خراب DNS همچنین می تواند باعث پیام های خطا شود. برای رفع این مشکل، شما باید حافظه پنهان DNS خود را بیرون بریزید.

Windows Can't Communicate With Device Or Resource

برای شروع ، “Command Prompt” را در نوار جستجوی ویندوز 10 خود تایپ کنید. از نتایج جستجو روی Command Prompt کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید.

Windows Can't Communicate With Device Or Resource

پس از ظاهر شدن برنامه ، کدهای زیر را یکی پس از دیگری تایپ کنید:

ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns
ipconfig /release
ipconfig /renew

این نه تنها حافظه پنهان DNS شما را پاک می کند، بلکه باعث می شود رایانه شما هرگونه پیکربندی خراب را که می تواند باعث پیام خطا شود ، بازنشانی کند. پس از آن ، Enter را بزنید و می توانید Command Prompt را ببندید.

5. تنظیمات آداپتور خود را پیکربندی کنید

اگر راه حل های فوق هنوز جواب نداد، ممکن است تنظیمات آداپتور شبکه شما در اتصال شما تداخل ایجاد کند. برای شروع پیکربندی تنظیمات، به صفحه کنترل بروید و View network status and tasks را انتخاب کنید.

پس از آن ، از منوی سمت چپ صفحه Change adapter settings را انتخاب کنید.

Windows Can't Communicate With Device Or Resource

روی اتصال خود کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

Windows Can't Communicate With Device Or Resource

اطمینان حاصل کنید که کادر کنار پروتکل اینترنت نسخه 4 (TCP / IPv4) علامت گذاری شده است. از اینجا روی گزینه IPv4 دوبار کلیک کنید.

Windows Can't Communicate With Device Or Resource

حباب های موجود در کنارObtain an IP address automatically و Obtain DNS Server address automatically را پر کنید. بعد از اتمام کار ، OK را بزنید.

Windows Can't Communicate With Device Or Resource

برای کارآمدتر کردن این رفع اشکال، می توانید مراحل مشابه را با موردی که پروتکل اینترنت نسخه 6 (TCP / IPv6) را می خواند ، تکرار کنید.

6. تغییر به یک DNS عمومی

اگر هنوز قادر به اتصال به اینترنت نیستید، ممکن است با DNS مشکلی داشته باشید. تغییر به یک DNS عمومی، مانند DNS گوگل، می تواند به حل این مسئله کمک کند. در واقع، حتی ممکن است دریابید که تغییر به یک DNS دیگر می تواند به شما در افزایش سرعت اینترنت کمک کند.

برای شروع، باید با استفاده از همان روشی که در مرحله قبل ذکر شد، به تنظیمات شبکه خود دسترسی پیدا کنید. به سادگی Control Panel را باز کنید، به قسمت View networks status and tasks > Change adapter settings بروید. روی اتصال خود کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

Windows Can't Communicate With Device Or Resource

یک بار دیگر روی (Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4 دوبار کلیک کنید. این بار حباب کنار Use the following DNS server addresses را پر کنید.

اکنون آدرس DNS گوگل را تایپ کنید. در قسمت های زیر ، این اعداد را تایپ کنید:

  • Preferred DNS server: 8.8.8.8
  • Alternative DNS server: 8.8.4.4

پس از فشار دادن OK، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید آیا اتصال اینترنت شما برمی گردد یا خیر.

رفع خطاهای ویندوز 10 و بازگشت به حالت آنلاین

رفع خطاهای ویندوز 10 همیشه خوشایندترین کار نیست. به خصوص هنگامی که نیاز مبرم به استفاده از اینترنت دارید آزار دهنده است و رایانه شما ناگهان شروع به خرابی می کند.

وجود یک مشکل ارتباطی بین رایانه شخصی و سرور اصلی DNS شما راه حل فوق العاده دشواری نیست. پس از اینکه سرانجام این مشکل را برطرف کردید، مهم است که آماده باشید تا در آینده حتی با مشکلات دردسرسازتر مانند خطای مشهور صفحه آبی ویندوز روبرو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید