چگونه خطای Bad System Config Info در ویندوز 10 را برطرف کنیم؟

کد توقف Bad System Config Info یک خطای رایج در ویندوز است. با ما با آموزش اینکه چگونه می توانیم  این خطا را برطرف کنیم و از صفحه آبی آزار دهنده جلوگیری کنیم، همراه باشید.

کد توقف Bad System Config Info یک خطای رایج در ویندوز است که می تواند ایجاد باعث صفحه آبی مرگ (BSOD) شود. در حالی که خرابی سیستم و صفحه آبی به نظر نگران کننده می رسد، رفع خطای Bad System Config Info نسبتاً ساده است و به تخصص فنی زیادی احتیاج ندارد. بنابراین، در این مطلب نحوه اصلاح کد توقف Bad System Config Info شرح داده شده است. در ادامه با مای ترفند همراه باشید.

خطای Bad System Config Info در ویندوز 10 چیست؟

خطای Bad System Config Info (کد توقف ویندوز 0x00000074) می تواند از چندین قسمت ناشی شود و مربوط به یک پیکربندی نادرست سیستم باشد. متأسفانه، پیکربندی سیستم معیوب طیف گسترده ای است که شامل رجیستری ویندوز، درایورهای معیوب، فایل های خراب سیستم و موارد دیگر است. خوشبختانه ، حل این مسائل آسان است.

سیستم را ری استارت کنید

همیشه اولین راه حل ساده ترین راه حل است: رایانه خود را ری استارت کنید. خاموش و روشن کردن رایانه ، مشکلات مختلفی را برطرف می کند. قبل از اینکه از طریق سایر راه حل ها شروع به کار کنید، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید آیا با این کار خطای Bad System Config Info شما برطرف شده است یا خیر.

SFC و CHKDSK را اجرا کنید

یک خطای مداوم Bad System Config Info می تواند به یک سیستم فایل خراب اشاره کند. در بعضی مواقع ، فایل های مهم سیستم ویندوز ممکن است خراب شوند، در نتیجه باعث ایجاد یک مشکل می شوند. Windows File File Check (SFC) ابزاری یکپارچه برای سیستم ویندوز است که می توانید برای بررسی خطاها از آن استفاده کنید.

با این حال ، قبل از اجرای دستور SFC ، مهم است که بررسی کنید آیا به درستی کار می کند. برای این کار از ابزار Deployment Image Servicing and Management یا DISM استفاده می کنیم.

مانند SFC ، DISM یک ابزار ویندوز یکپارچه با عملکرد گسترده است. در این حالت ، دستور DISM Restorehealth اطمینان حاصل می کند که رفع اشکال بعدی ما به درستی کار خواهد کرد.

Bad System Config Info

مراحل زیر را انجام دهید.

۱. Command Prompt (Admin) را در نوار جستجوی منوی Start تایپ کنید ، سپس کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید تا یک Command Prompt مرتفع باز شود.
۲. دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید:

DISM / online / cleanup-image / restorehealth
۳. منتظر بمانید تا دستور کامل شود. این روند بسته به سلامت سیستم شما ممکن است تا 20 دقیقه طول بکشد. به نظر می رسد روند کار در زمان های خاصی گیر کرده است ، اما منتظر بمانید تا کامل شود.
۴. پس از اتمام مراحل ، sfc / scannow را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
CHKDSK یکی دیگر از ابزارهای سیستم ویندوز است که ساختار پرونده شما را بررسی می کند. برخلاف SFC ، CHKDSK کل درایو شما را برای خطا اسکن می کند ، در حالی که SFC پرونده های سیستم ویندوز شما را به طور خاص اسکن می کند. مانند SFC ، اسکن CHKDSK را از Command Prompt برای رفع مشکل دستگاه خود اجرا کنید.

۵. cmd را در نوار جستجوی منوی شروع تایپ کنید ، سپس روی بهترین مطابقت کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید. (گزینه دیگر ، کلید Windows + X را فشار دهید ، سپس Command Prompt (Admin) را از فهرست انتخاب کنید.)
6. سپس، chkdsk / r را تایپ کنید و Enter را فشار دهید. این دستور سیستم شما را از نظر خطا اسکن کرده و مشکلات موجود را در این راه برطرف می کند.

3. رجیستری ویندوز را بازیابی کنید
خطای Bad System Config Info همچنین می تواند مربوط به مشکلات رجیستری ویندوز باشد. رجیستری ویندوز اساساً یک پایگاه داده داخلی عظیم است که حاوی اطلاعات مهم و خاص ماشین در مورد تقریباً همه چیز در دستگاه شما است:
1. سخت افزار سیستم
2. نرم افزار و درایورهای نصب شده
3. تنظیمات سیستم
4. اطلاعات پروفایل
بازیابی رجیستری ویندوز از یک نسخه پشتیبان، خطا را برطرف می کند. با این حال، یک مشکل با این رفع وجود دارد. از ویندوز 10 نسخه 1803 ، هیچ نسخه پشتیبان خودکار Windows Registry وجود ندارد. قبل از 1803 ، ویندوز هر 10 روز یکبار از طریق RegIdleBackup از Registry پشتیبان تهیه می کند.

مایکروسافت پشتیبان گیری خودکار را متوقف کرد تا اندازه ردپای Windows 10 را کاهش دهد. به همین ترتیب ، مایکروسافت توصیه می کند برای ترمیم رجیستری خراب از نقطه بازیابی سیستم استفاده کنید. قبل از شروع این اصلاح ، می توانید بررسی کنید که آیا نسخه پشتیبان از Windows Registry برای بازیابی دارید.

به C: \ Windows \ System32 \ config \ RegBack بروید. این پوشه شامل پشتیبان گیری از Windows Registry شما است. اگر اندازه پرونده ها صفر باشد ، نمی توانید از این روش پشتیبان گیری استفاده کنید و باید به بخش بعدی بروید.

1. وارد Advanced Startup Options شوید

اگر پرونده های موجود در پوشه RegBack نشان می دهند که آنها داده دارند (به عنوان مثال مقادیر عددی در ستون Size وجود دارد) ، می توانید یک بازیابی دستی رجیستری را امتحان کنید.

ابتدا باید گزینه های پیشرفته راه اندازی را وارد کنید.

۱. به Settings > Update & Security > Recovery بروید
۲. Restart Now را انتخاب کنید
به طور متناوب، Start Menu را باز کنید، سپس کلید Shift را نگه دارید و Restart را فشار دهید.

پس از گزینه های منو ، Troubleshoot > Advanced Options > Command Prompt را فشار دهید.

2. فهرست را تغییر دهید ، بازیابی کنید

وقتی Command Prompt باز شد ، به طور پیش فرض در X: \ Windows \ System32 قرار می گیرد. این مکان واقعی نصب ویندوز شما نیست، بنابراین ما باید قبل از شروع به حرف درست درایو برویم.

ویندوز معمولاً روی درایو C: \ نصب می شود ، مگر اینکه مکان دیگری را تعیین کنید. با این حال ، حالت بازیابی ویندوز نصب ویندوز شما را با یک حرف دیگر درایو ، معمولاً D: \ راه اندازی می کند. با استفاده از دستور زیر درایو صحیح را پیدا کنید:

*dir D:\Win

Command Prompt محتویات فهرست را لیست می کند ، بنابراین می دانید که درایو صحیح است.

اکنون ، ترتیب های زیر را در وارد کنید:

cd d:\windows\system32\config

\xcopy *.* C:\RegBack

cd RegBack

dir

تاریخ پرونده ها را در فهرست RegBack بررسی کنید. اگر آنها مربوط به قبل از شروع مشکل شما هستند ، می توانید دستورات زیر را وارد کنید:

copy /y system ..

copy /y sam ..

و بله ، این دو دوره بخشی از دستور است.

به دنبال آن ، رایانه خود را به طور معمول ری استارت کنید.

3. برای رفع رجیستری ویندوز از System Restore استفاده کنید
اگر برای بازیابی نسخه پشتیبان رجیستری Windows ندارید ، می توانید به جای آن یک نقطه System Restore انتخاب کنید. ویندوز تا زمانی که ویژگی روشن باشد ، نقاط بازیابی خودکار سیستم را برای بازگشت به شما ایجاد می کند.

Windows + S را فشار دهید و برای بازیابی جستجو کنید. نتیجه ایجاد یک نقطه بازیابی را انتخاب کنید. با این کار System Properties> System Protection جایی که می توانید روشن بودن محافظت را بررسی کنید ، تنظیمات را پیکربندی کنید و اکنون یک نقطه بازیابی ایجاد کنید ، باز می شود.

اگر می خواهید از نقطه بازیابی سیستم استفاده کنید ، System Restore (بازگرداندن سیستم) و سپس نقطه بازیابی (Restore) که می خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید. سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید.

یکی از ویژگی های خوب Windows System Restore توانایی اسکن برای برنامه های آسیب دیده است. اگر نقطه بازیابی سیستم خود را انتخاب کنید ، سپس اسکن کنید تا لیستی از برنامه هایی را که نقطه بازیابی سیستم روی آنها تأثیر می گذارد یا حذف می کند ، مشاهده کنید.

4. برطرف کردن داده های پیکربندی بوت (BCD)

اگر هیچ یک از موارد رفع شده در بالا برطرف نشد ، می توانید داده های پیکربندی بوت (BCD) خود را برطرف کنید. رفع داده های پیکربندی بوت نیاز به رسانه نصب ویندوز 10 دارد. راهنمای ما در مورد ایجاد رسانه نصب ویندوز 10 را دنبال کنید ، سپس ادامه دهید.

رایانه خود را خاموش کنید اکنون ، رسانه نصب درایو فلش USB ویندوز 10 را به یک پورت USB وارد کرده و رایانه خود را روشن کنید. شما باید از درایو فلش USB بوت شوید ، این بدان معنی است که برای راه اندازی منوی بوت در طول فرایند بوت ، یک کلید خاص فشار دهید. کلید منوی بوت متفاوت است اما به طور معمول F8 ، Del ، Esc یا موارد مشابه است.

از منوی راه اندازی ، رسانه نصب ویندوز 10 را انتخاب کنید. وقتی صفحه Welcome ظاهر شد ، در سمت چپ پایین صفحه Repair your computer را انتخاب کنید.

اکنون ، به بخش Troubleshoot > Advanced Options > Command Prompt بروید. از خط فرمان ، به ترتیب دستورات زیر را وارد کنید:

bootrec /osscan

bootrec /repairmbr

اکنون ، Command Prompt را ببندید و رایانه را خاموش کنید. رسانه نصب ویندوز 10 خود را بردارید و رایانه خود را راه اندازی کنید.

رفع خطای Bad System Config Info

رفع اشکال در مورد خطای Bad System Config Info از نظر سختی متفاوت است. راه اندازی مجدد رایانه بسیار آسان است ، اما ممکن است مشکلی را برطرف نکند. برای رفع خطا برطرف کنید و در کمترین زمان سیستم خود را راه اندازی خواهید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید