چگونه زیرنویس فیلم یا سریال را به آن ها اضافه کنیم؟

زیرنویس فیلم یکی از مواردی است که بسیاری از افراد در مورد آن با مشکل مواجه می شوند. هنگامی که شما استفاده از زیرنویس ها را برای درک بهتر داستان فیلم شروع کردید، متوقف کردن استفاده از آن ها دشوار است. و اگر در حال تماشای یک فیلم به زبان خارجی هستید ، چاره ای جز استفاده از زیرنویس ها نخواهید داشت.

دلایل شروع به استفاده از زیرنویس ها

اگر تنها با شنیدن به سختی می توانید جریان داستان را متوجه شوید، زیرنویس به سادگی می تواند شما را در این روند کمک کند.

اگر فیلم را به زبان خارجی مشاهده می کنید، برای درک طرح باید از زیرنویس های ترجمه شده استفاده کنید. برای اکثر افراد، زیرنویس ها بهتر از صدای دوبله شده هستند زیرا شما می توانید از اجرای اصلی بازیگران لذت ببرید بدون اینکه از گفتگوی ناهماهنگ منحرف شوید.

دلایل خوبی برای افزودن زیرنویس به یک فیلم یا نمایش تلویزیونی وجود دارد، حتی اگر به زبان مادری شما باشد:

گفتگوی نامفهوم

درک شخصیت های با لهجه های غلیظ دشوار است، حتی اگر آن ها به زبانی که می شناسید صحبت کنند.

درک داستان

نمایش های علمی تخیلی و تخیلی شامل تعدادی از اسامی مناسب ساخته شده برای نام ها، سیارات و فناوری است. وقتی نمایش های پیچیده مانند این را مشاهده می کنید ، زیرنویس ها دنبال کردن آنچه اتفاق می افتد را آسان می کند.

متأسفانه، وقتی فیلم و برنامه های تلویزیونی را برای تماشای آفلاین دانلود می کنید، آن ها همیشه با زیرنویس همراه نیستند. این بدان معناست که باید خودتان زیرنویس آن ها را اضافه کنید، که در واقع بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

چگونه می توان زیرنویس ها را به فیلم ها یا سریال های تلویزیونی اضافه کرد

اکنون که می دانید چرا باید زیرنویس ها را به فیلم ها یا سریال ها اضافه کنید، می توانیم به روند اضافه کردن آن ها بپردازیم. که با پیدا کردن فایل های زیرنویس شروع می شود.

دانلود زیرنویس با کیفیت

قبل از استفاده از زیرنویس ها در یک فیلم یا برنامه تلویزیونی دانلود شده، ابتدا باید یک فایل زیرنویس را برای این عنوان خاص پیدا کرده ودانلود کنید. در صورت امکان، بهتر است که زیرنویس ها را از همان مکان دریافت کنید. به این ترتیب آن ها به احتمال زیاد با فایل فیلم شما همگام می شوند.

با این حال، اگر زیرنویس موجود در همان مکان دانلود فیلم وجود ندارد، می توانید از وب سایت های دیگر برای دانلود زیرنویس استفاده کنید.

دو سایت زیر برای دانلود زیر نویس با کیفیت وجود دارند:

Subscene: مگر اینکه فیلم یا نمایش تلویزیونی که سعی در تماشای آن دارید نادر یا مربوط به ده ها سال قبل باشد ، تقریباً همه زیرنویس ها را در Subcene پیدا می کنید. زیرنویس ها با عنوان، زبان و زیرنویس های بسته برای افراد کم شنوا طبقه بندی می شوند.
OpenSubtitles: این سایت یک پایگاه داده بزرگ با زیرنویس های بسیار است.

زیرنویس فیلم

پس از دانلود زیرنویس های مورد نیاز شما که باید در فرمت SRT یا SUB باشند، دو روش وجود دارد که می توانید برای اضافه کردن آنها به فیلم های خود استفاده کنید: نرم و سخت.

زیرنویس های نرم به شما امکان می دهد آن ها را فعال یا غیر فعال کنید، در حالی که فیلم را می بینید بین زبان های مختلف یا اصلاً بدون زیرنویس جابجا شوید. در حالی که زیرنویس های سخت با خود فایل ویدیویی ادغام می شوند. شما نمی توانید آن ها را غیرفعال کنید، اما هرگز نیازی به نگرانی در مورد اضافه کردن دوباره زیرنویس ها ندارید.

نحوه اضافه کردن آهنگ های زیرنویس نرم به یک فیلم دانلود شده

همه بهترین پخش کننده های ویدیویی مدرن از زیرنویس ها پشتیبانی می کنند. این بدان معناست که می توانید آهنگ های زیرنویس زیادی را به دلخواه به یک فیلم دانلود شده اضافه کنید و در هر زمان بین منوی زیرنویس بین آن ها جابجا شوید.

ما نحوه اضافه کردن زیرنویس ها با استفاده از VLC Media Player را نشان می دهیم، این برنامه رایگان، منبع باز، و پرکاربردترین پخش کننده ویدیو است. اما اکثر پخش کننده های ویدیویی به همان روش کار می کنند.

دانلود: VLC Media Player برای Windows | macOS | Linux (رایگان)

زیرنویس فیلم ها را به صورت خودکار به فیلم اضافه کنید

ساده ترین راه برای اضافه کردن زیرنویس ها به یک فیلم، دادن فایل زیرنویس دقیقا به همان نام فایل ویدیویی است (به استثنای پسوند قالب). سپس هر دو فایل را در همان پوشه نگه دارید. هنگامی که فیلم را در پخش کننده رسانه مانند VLC باز می کنید ، به طور خودکار زیرنویس ها را به همراه فیلم بارگذاری می کند.

بنابراین اگر پرونده ویدیوی شما نامگذاری شده است:

The.Abyss.1989.BluRay.1080p.x264.mp4
سپس باید مطمئن شوید که فایل زیرنویس به صورت زیر نام گذاری شده است:

The.Abyss.1989.BluRay.1080p.x264.srt
از آن جا که به شما اجازه نمی دهد زبان خاصی را به نام پرونده زیرنویس خود اضافه کنید ، این روش در صورتی بهتر است که فقط بخواهید زیرنویس ها را با یک زبان واحد اضافه کنید.

زیرنویس فیلم

زیرنویس ها را به صورت دستی به یک فیلم یا نمایش تلویزیونی اضافه کنید

اگر می خواهید از نام فایل های مختلف برای فایل های ویدئویی و زیرنویس خود استفاده کنید، باید به جای آن، زیرنویس ها را اضافه کنید. اگر چندین فایل زیرنویس دارید که می خواهید به همان فیلم اضافه کنید، این بهترین روش برای استفاده است.

دو روش دستی وجود دارد که می توانید برای اضافه کردن زیرنویس ها در VLC استفاده کنید.

ابتدا فایل ویدیویی را در VLC باز کنید، سپس از نوار منو Subtitles > Add Subtitle File بروید و پرونده زیرنویس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

زیرنویس فیلم

روش دیگر، فایل ویدیویی را در VLC باز کنید، سپس فایل زیرنویس را از مدیر فایل خود کلیک کرده و بکشید و آن را وارد پنجره VLC کنید.

زیرنویس فیلم

اگر چندین آهنگ زیرنویس اضافه می کنید، از گزینه Subtitles در نوار منو استفاده کنید تا بین آن ها جابجا شوید.

چگونه به طور دائم زیرنویس سخت را به یک ویدیو اضافه کنیم؟

اگر می خواهید به طور دائم زیرنویس ها را به یک فیلم یا نمایش تلویزیونی اضافه کنید، می توانید با استفاده از HandBrake یک فایل ویدیویی جدید ایجاد کنید. این به آسانی روش های فوق سریع یا آسان نیست. اما از آن جا که HandBrake رایگان و منبع آزاد است، اگر هرگز می خواهید هیچ گاه درباره دوباره اضافه کردن زیرنویس ها نگران باشید، این روش گزینه خوبی است.

دانلود: HandBrake برای Windows | macOS | Linux (رایگان)

برای شروع کار ، Handbrake را راه اندازی کرده و فایل تصویری را به عنوان Source انتخاب کنید. به زبانه زیرنویس بروید، سپس کادر بازشوی Tracks را باز کرده و گزینه Add External Subtitles Track را انتخاب کنید. فایل زیرنویس خود را از مرورگری که ظاهر می شود انتخاب کنید.

در زیر مسیر زیرنویس خود، Burned In را روشن کنید تا به طور دائم زیرنویس های سخت به فیلم اضافه شود. از طرف دیگر، چندین آهنگ زیرنویس اضافه کنید، یک زبان را برای هر یک از آن ها انتخاب کنید و یکی از زیرنویس های پیش فرض خود را انتخاب کنید. این اجازه می دهد تا بدون نگرانی در مورد پرونده های مختلف، بین آهنگ های مختلف زیرنویس جابجا شوید.

پس از پیکربندی تنظیمات خود، روی start کلیک کنید تا پرونده ویدیوی جدید آغاز شود.

زیرنویس را خودتان ایجاد کنید

ممکن است برای یافتن زیرنویس فیلم ها‌ خیلی جستجو و تلاش کنید. هم چنین ممکن است زیرنویس ها را به یک زبان خاص پیدا نکنید. در هر یک از این شرایط، شما باید زمانی را برای اضافه کردن زیرنویس های خود در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید