چگونه به برنامه ها اجازه عبور از فایروال را بدهیم؟

در اینجا نحوه اجازه دادن به یک برنامه جدید از طریق Firewall Windows ، به علاوه مدیریت برنامه های فعلی مجاز یا مسدود شده ارائه شده است.

شما احتمالاً زیاد به فایروال ویندوز که در ویندوز 10 وجود دارد فکر نمی کنید. این به طور پیش فرض فعال است و مگر اینکه با مشکلی مواجه شوید ، بدون ورودی شما در پس زمینه به راحتی کار می کند.

با این حال ، در بعضی مواقع ، باید به یک برنامه از طریق فایروال اجازه دهید. در اینجا نحوه اجازه دادن به هر برنامه از طریق فایروال در ویندوز 10 و همچنین تغییر برنامه های مجاز در حال حاضر ارائه شده است.

نحوه باز کردن صفحه مدیریت فایروال ویندوز

در ابتدا ، باید نمای کلی Windows Firewall خود را بررسی کنید. برای انجام این کار ، برنامه Windows Security را با جستجو در فهرست start باز کنید. برای باز کردن این پنل، از منوی اصلی Firewall & protection protection را انتخاب کنید و وضعیت فایروال خود را مشاهده خواهید کرد.

این به سه دسته تقسیم می شود:

Domain network ، که فقط وقتی PC شما به یک دامنه وصل می شود ، مانند یک تنظیمات سازمانی ، قابل اجرا است.
Private network که همه شبکه های معتبر مانند خانه شما را پوشش می دهد.
Public network، هر شبکه باز است که در آن به سایر دستگاه ها اعتماد نکنید ، مانند کافی شاپ.

Active را در کنار نوع شبکه فعلی خود مشاهده خواهید کرد ، که باید هنگام اجازه دادن به برنامه از طریق فایروال بدانید. برای انجام این کار ، در زیر لیست انواع شبکه بر روی متن مجاز به برنامه از طریق فایروال کلیک کنید.

نحوه ویرایش برنامه های مجاز از طریق فایروال ویندوز

وقتی روی لینک ذکر شده کلیک کنید ، پنل Firewall Windows Defender را در رابط کنترل پنل قدیمی اجرا می کنید. به صفحه Allowed apps می رود ، در آنجا می توانید برنامه های مجاز را از طریق فایروال بررسی و ویرایش کنید.

برای اجازه دسترسی به ویرایش ، روی دکمه Change settings کلیک کنید. اگر قبلاً به حساب مدیر وارد نشده اید ، برای این کار باید مجوز سرپرست را ارائه دهید.

پس از اجازه دادن ، می توانید از کادرهای تأیید برای انتخاب برنامه های مجاز از طریق فایروال در هر دو شبکه Private  و Public استفاده کنید. هیچ گزینه ای برای اجازه دادن به برنامه در شبکه های دامنه وجود ندارد ، زیرا مدیر دامنه خط مشی هایی را برای شما تنظیم می کند.

کادر همه برنامه هایی را که می خواهید به اینترنت دسترسی داشته باشند علامت بزنید. اگر نمی خواهید برنامه به اینترنت دسترسی داشته باشد، کادر انتخاب را پاک کنید. در صورت تمایل something را در شبکه های خصوصی فعال اما در شبکه های عمومی غیرفعال نگه دارید.

اگر مطمئن نیستید something چیست ، روی Details کلیک کنید تا موقعیت مکانی آن را در رایانه خود مشاهده کنید.

با برداشتن علامت کادر، دسترسی به اینترنت غیرفعال می شود در حالی که به شما امکان می دهد در صورت تغییر نظر در آینده ، به راحتی کادر را دوباره علامت بزنید. اگر مطمئن هستید که نمی خواهید موردی به اینترنت دسترسی داشته باشد ، روی نام آن کلیک کنید و دکمه Remove را بزنید تا برای همیشه از لیست خارج شود. برای اکثر برنامه های داخلی نمی توانید این کار را انجام دهید.

چگونه می توان یک برنامه جدید را از طریق فایروال ویندوز مجاز دانست

بیشتر برنامه هایی که درخواست دسترسی به اینترنت را دارند در لیستی که در بالا توضیح داده شد ظاهر می شوند. اما اگر چیزی در اینجا نشان داده نشد ، می توانید به تنهایی از طریق Firewall Windows برنامه را مجاز کنید.

برای انجام این کار ، بر روی دکمه Allow another app  در پایین صفحه Allowed apps (برنامه های مجاز) کلیک کنید. در کادر گفتگوی حاصل ، Browse را بزنید و فایل اجرایی (که به exe. پایان می یابد) که می خواهید از طریق فایروال اجازه دهید را پیدا کنید.

به عنوان مثال ، برای اینکه سرویس گیرنده ایمیل Mailbird به اینترنت دسترسی پیدا کند ، می توانید به مکان زیر بروید و Mailbird.exe را انتخاب کنید:

پس از انتخاب آن ، در قسمت Apps در پنجره ظاهر می شود. برای قرار دادن برنامه ای که انتخاب کرده اید در داخل لیست برنامه های مجاز ، Add را بزنید. سپس مراحل بالا را دنبال کنید تا کادرهای مربوط به نوع شبکه ای را که می خواهید اجازه دهید ، علامت بزنید.

اگر نمی دانید برنامه شما در کجا قرار دارد ، معمولاً می توانید آن را با جستجوی آن در منوی شروع ، کلیک راست روی نام برنامه و Open file location ، پیدا کنید. اگر با این کار شما به یک میانبر رسیدید ، روی میانبر کلیک راست کرده و برای مشاهده اجرایی اصلی همان گزینه را انتخاب کنید.

کنترل فایروال ویندوز را در دست بگیرید

این تنها چیزی است که شما برای اجازه دادن به یک برنامه از طریق Firewall Windows لازم دارید. در حالی که این برنامه گزینه های عمیق تری را در دسترس دارد ، این راحت ترین راه برای تغییر کارایی است.

برای انجام عکس ، مطمئن شوید که چگونه می توانید از ورود آنلاین برنامه در ویندوز و مک نیز جلوگیری کنید.