چگونه با وجود شکستگی دکمه ها ری استارت آیفون را انجام دهیم؟

ری استارت آیفون با وجود مشکل و شکستگی دکمه ها چگونه امکان پذیر است؟ هر زمان که در iPhone با مشکل روبرو شدید ، مقالات پشتیبانی فنی و راهنما تقریباً از شما ری استارت آیفون را می خواهند که شامل خاموش کردن iPhone و سپس دوباره روشن کردن آن است. ری استارت آیفون حافظه پنهان غیر ضروری را برطرف کرده و اشکالات موقت را برطرف می کند.

مراحل ری استارت آیفون ها ساده اما با توجه به مدل های مختلف متفاوت است. این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه می توانید هر iPhone را ری استارت کنید. حتی به شما نشان می دهد که اگر دکمه ها خراب هستند و کار نمی کنند ، چگونه iPhone را ری استارت کنید.

نحوه ری استارت آیفون با Face ID

برای ری استارت مدل های iPhone X ، XS ، XR ، 11 ، 12 یا 13 این مراحل را دنبال کنید:

  • دکمه Side را در سمت راست iPhone و هر یک از دکمه های صدا را در سمت چپ فشار داده و نگه دارید. وقتی صفحه خاموش صفحه را می بینید دکمه ها را رها کنید.
  • نوار لغزنده خاموش را به راست بکشید. با این کار آیفون خاموش می شود.
    حداقل 30 ثانیه صبر کنید.
  • دکمه Side را فشار دهید و هنگامی که لوگوی Apple را در صفحه راه اندازی مشاهده کردید آن را رها کنید. در عرض چند ثانیه ، iPhone شما روشن می شود.
  • شما با موفقیت آیفون خود را با Face ID راه اندازی مجدد کردید. برای باز کردن قفل دستگاه و ورود به صفحه اصلی ، رمز عبور دستگاه را وارد کنید.

نحوه ری استارت آیفون با دکمه home

برای ری استارت مدل های iPhone 6 ، 6S ، 7 ، 8 و SE (نسل 2) این مراحل را دنبال کنید:

  • دکمه Side را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که صفحه خاموش را مشاهده کنید.
  • نوار لغزنده خاموش را به راست بکشید. اکنون iPhone شما خاموش است.
    حداقل 30 ثانیه صبر کنید.
  • همان دکمه Side را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی راه اندازی Apple را ببینید.
  • شما با موفقیت iPhone خود را با دکمه Home راه اندازی مجدد کردید.

نحوه ری استارت آیفون با دکمه power

اگر از iPhone SE (نسل اول) ، 5S ، 5C ، 5 ، 4S ، 4 یا مدل های قبلی استفاده می کنید ، مراحل مشابه موارد بالا است (برای دستگاه های دارای دکمه Home). فقط مطمئن شوید که به جای آن دکمه power را در بالای دستگاه فشار دهید.

در صورت شکسته شدن یا کار نکردن دکمه ها ، چگونه آیفون را ری استارت کنیم؟

در مراحل بالا ، نحوه راه اندازی مجدد iPhone با استفاده از دکمه های فیزیکی را مشاهده کردید. با این حال ، یک روش دیگر وجود دارد که می توانید برای راه اندازی مجدد iPhone خود استفاده کنید. این روش شامل استفاده از هیچ دکمه فیزیکی نمی شود.

اگر دکمه های آیفون شما خراب شده یا به هر دلیلی کار نمی کنند ، این مورد مفید است. اگر نمی توانید دکمه ها را فشار داده و نگه دارید ، می تواند مفید باشد.

در اینجا نحوه راه اندازی مجدد iPhone بدون استفاده از هیچ دکمه فیزیکی آورده شده است:

  • به Settings > General بروید و روی Shut Down ضربه بزنید.
  • برای خاموش کردن iPhone ، نوار لغزنده خاموش را به راست بکشید.
  • حداقل 30 ثانیه صبر کنید.
  • در نهایت ، برای روشن کردن iPhone ، آن را به شارژ وصل کنید.

هر چند وقت یکبار باید iPhone خود را ری استارت کنید؟

نظر در این مورد در افراد مختلف متفاوت است. برخی از افراد دستگاه های خود را برای هفته ها ری استارت نمی کنند ، در حالی که دیگران اغلب راه اندازی مجدد می کنند. اکثر کاربران هنگامی که iPhone خود را کند احساس می کنند ، برنامه ها خراب می شوند و عملکرد کلی آن ها کند است ، راه اندازی مجدد را انجام می دهند.

با این حال ، برای بهترین تجربه iPhone ، باید iPhone خود را حداقل یک بار در هفته راه اندازی مجدد کنید. اگر هر سه روز یکبار این کار را انجام دهید ، حتی بهتر است. این باعث می شود دستگاه خاموش و خنک شود. به علاوه ، فایل های موقت پاک می شوند و مشکلات جزئی به طور خودکار برطرف می شوند.

در حالت عادی ری استارت آیفون کار نمی کند

به این ترتیب می توانید هر iPhone را راه اندازی مجدد کنید. همان طور که دیدید ، روند سریع و ساده است. با این حال ، هنگامی که دستگاه شما فریز شده است ، صفحه سیاه است ، به طور نامحدود روی لوگوی اپل مانده است ، یا صفحه لمسی کار نمی کند ، ری استارت ساده ممکن است کار نکند.

در این شرایط ، ری استارت iPhone خود را در نظر بگیرید. مراحل اجبار راه اندازی مجدد متفاوت است اما هنوز آسان است. انجام این کار ممکن است به رفع مشکل آیفون شما کمک کند و از هر گونه مشکل مداوم رهایی یابید.