چگونه اپلیکیشن های آیفون یا آیپد را روی مک یا PC‌ اجرا کنیم؟

اجرای اپلیکیشن های آیفون یا آیپد روی مک یا روی PC کار ساده ای نیست. با به دنبال بهترین گزینه ها برای این کار هستیم که بتوانید با نرم افزارهای شبیه ساز اپلیکیشن های iOS را روی دسکتاپ یا لپ تاپ اجرا کنید.

اپل روش استفاده شما از نرم افزاری که از اپ استور دانلود کرده اید را بسیار کنترل می کند و اجرای اپلیکیشن های آیفون یا آیپد روی پلتفرم دیگر مانند دسکتاپ یا مک یا حتی  مک بوک و یا لپ تاپ کار ساده ای نیست.  این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک تغییر کند: اپل در حال حاضر در تلاش است تا سیستم عاملهای رومیزی و موبایل خود را متحد کند و به هر حال یک روند کلی به دور از برنامه های دسک تاپ و به سمت برنامه وب وجود دارد.

 بنابراین اجرای اپلیکیشن های iOS  روی مک چالش برانگیز است اما غیر ممکن نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا راهکارهایی را برای این کار به شما معرفی کنیم:

به دنبال یک اپلیکیشن معادل در مک بگردید

iOS و macOS سیستم عامل های جدایی هستند که کتابخانه های نرم افزاری مخصوص به خودشان را دارند. خبر بد این است که یک اپلیکیشن مخصوص به یک پلتفرم به راحتی روی دیگری اجرا نمی شود. و اما خبر خوب این است که هم پوشانی زیادی هم وجود دارد.

اپ استور مک را باز کنید و با یک جستجوی سریع و ساده اپلیکیشنی که در iOS وجود دارد را پیدا خواهید کرد. بهترین گزینه این است که نسخه ای از اپلیکیشن را که برای مک طراحی شده است را در یافت کنید و وبسایت سازنده آن را هم بررسی کنید.

حتی اگر یک معادل مستقیم و دقیق هم پیدا نکردید به خاطر داشته باشید ممکن است اپلیکیشنی با نام دیگر وجود داشته باشد که حتی عملکرد آن ها دقیقا مشابه هم نباشد یا محصول شرکت دیگری باشد.

استفاده از نرم افزار شبیه ساز

فرض کنید که نسخه مک اپلیکیشن iOS مورد علاقه شما وجود ندارد جایگزین دیگر دانلود نرم افزار شبیه ساز است که همان رفتار را روی پلتفرم دیگر اجرا کند. این راه حل عالی نیست زیرا نقاط ضعف بسیاری دارد اما در بسیار یاز موارد چاره ساز است. در ادامه دو شبیه ساز را به شما معرفی می کنیم.

iPadian

بهترین شبیه ساز مک و PC که وجود دارد iPadian است. نسخه مک آن در وبسایت  the iPadian website در دسترس است و نسخه PC آن را می توانید از TA Downloads دانلود کنید.iPadian که بر اساس Adobe AIR است، یک واسط به سبک iPad را در یک پنجره روی PC یا مک دسکتاپ می سازد و اپلیکیشن ها را اجرا می کند.اپلیکیشن ها دقیقا مشابه همان چیزی که در آیپد یا آیفون هستند به نظر می آیند و نصب آن ها هم بسیار ساده است. به خاطر داشته باشید که این روشی نیست که به شما اجازه بدهد کتابخانه های موجود خود از اپلیکیشن ها را به مک یا PC‌انتقال دهید. شما باید اپلیکیشن ها را از اپ استور خود  iPadian انتخاب و دانلود کنید که البته به هیچ عنوان نمی تواند همان موارد موجود در اپل را ارائه دهد اما گزینه های خوبی وجود دارند و بسیاری از آن ها هم رایگان هستند.

Simulator

برای کجکوعه کوچکی از موارد، Simulator بهترین انتخاب برای شبیه سازی است. مشکل آن این است که نیاز دارد که اپلیکیشن خود شما باشد یعنی یا خود شما آن را نوشته باشید یا در Xcode  با آن کار کرده باشید.

Simulator با Xcode به عنوان یک اپلیکیشن جدا اجرا می شود.

Android emulator

اگر پیشنهادات بالا چیزی نیستند که شما به دنبال آن ها می گردید ما استفاده از Android emulator را به شما توصیه می کنیم. بر خلاف iOS، اندروید بسیار انعطاف پذیر تر است و روی پلتفرم های بسیاری اجرا و شبیه سازی می شود. بیشتر اپلیکیشن های موجود در آن هم برای اندروید و هم برای iOS در دسترس هستند. شبیه سازهای اندروید بسیاری به صورت آنلاین در دسترس هستنداما ما استفاده از BlueStacks  را توصیه می کنیم. زیرا بسیار ساده است و دسترسی به اپلیکیشن های محبوب مانند فیس بوک و اینستاگرام را فراهم می کند.

شما کدام یک از موارد معرفی شده را استفاده کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید