آموزش نحوه پیدا کردن مدل گوشی در سیستم عامل اندروید

از آنجا که تعداد زیادی گوشی های اندروید وجود دارد، فهمیدن یا به یاد داشتن مدل گوشی برای برخی افراد یک چالش محسوب می شود. در ادامه مطلب چگونگی پیدا کردن مدل گوشی اندروید را به شما آموزش می دهیم.

به دنبال مدلی که روی دستگاه درج شده، باشید

اولین کاری که باید امتحان کنید این است که به دنبال مدل گوشی روی دستگاه بگردید تا شماره ساخت آن را ببینید.چنانچه از یک گوشی سامسونگ یا ال جی استفاده می کنید باید خوشحال باشید چرا که مدل گوشی دقیقا پشت آن درج شده. به همین سادگی!  اما اگر چیزی در پشت گوشی وجود نداشته باشد یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارید (مانند یک شماره مدل خاص)، می توانید این اطلاعات را در تنظیمات گوشی پیدا کنید.

شماره مدل گوشی خود را در تنظیمات پیدا کنید

صرف نظر از اینکه از چه گوشی استفاده می کنید، باید بتوانید اطلاعات دقیق در مورد مدل را در منوی تنظیمات پیدا کنید. نوار اعلانات را پایین بیاورید و سپس برای رفتن به بخش تنظیمات روی نماد ضربه بزنید. توجه: در بعضی از تلفن ها، ممکن است لازم باشد دو بار نوار اعلانات را پایین بیاورید تا نماد چرخ دنده را نشان دهد. در صفحه تنظیمات، تمام مسیر را به سمت پایین حرکت دهید و به دنبال بخش «درباره تلفن» بگردید. در برخی از گوشی ها مانند آن هایی که دارای سیستم عامل اندروید Oreo هستند ممکن است لازم باشد ابتدا به منوی System  بروید تا آیتم مورد نظر را ببینید.

باید اساسی ترین اطلاعات را در این قسمت مشاهده کنید که شامل نام گوشی می شود که به طور کلی نام “عمومی” گوشی است، مانند LG G5  یا سامسونگ Galaxy S8 . منوی درباره گوشی در مدلGalaxy S9  به طور کامل تغییریافته است که اکثر اطلاعاتی که شما در یک صفحه نیاز دارید را نشان می دهد.اگر این اطلاعات همان چیزی است که به دنبالش بودید کارتان همینجا به پایان می رسد. اما اگر نیاز به جزئیات دقیق تری، مانند شماره مدل گوشی، دارید باید بیشتر جستجو کنید. این اطلاعات ممکن است در جای دیگری بر روی صفحه نمایش “درباره تلفن” نمایش داده شوند، بنابراین فقط کمی صفحه را حرکت دهید.

برخی از تولیدکنندگان حتی این اطلاعات محدود را در سطح عمیق تری پنهان می کنند. اگر شماره مدل را در صفحه اصلی About Phone  مشاهده نکنید، در پی گزینه «اطلاعات سخت افزاری» باشید و روی آن ضربه بزنید.

 از یک برنامه سه گانه استفاده کنید

اگر هنوز در پیدا کردن این اطلاعات در گوشی خود مشکل دارید، راه حل دیگری برای شما وجود دارد: یک برنامه سه گانه به نام  .Android Hardware Info  این اولین بار نیست که ما این برنامه را به کاربران توصیه کرده ایم، زیرا برای کسب تمامی جزئیات در مورد گوشی عالی است. آن را سریع نصب کرده و اجرا کنید. اولین نمونه اطلاعات در این برنامه باید شماره مدل باشد. به همین راحتی.

پیدا کردن شماره مدل گوشی چندان کار دشواری نیست اما خب به آموزش هم نیاز دارد. بسیاری از سازندگان مختلف از گوشی های اندرویدی استفاده می کنند و بسیاری از نسخه های مختلف اندرویدی که در بازار وجود دارند. با این حال، با کمی جستجو کردن، می توانید اطلاعاتی که باعث پیشبرد تان می شود را به راحتی کسب کنید. آیا گوشی هوشمندی را که خریداری می کنید آخرین به روز رسانی ها را دریافت می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید