آموزش پشتیبان گیری از اطلاعات اکانت گوگل

در حالی که انتظار می رود گوگل به مشکلات مربوط به اکانت های +Google متوقف شده رسیدگی کند اما لازم به ذکر است که می توانید از طریق Google Takeout بسیاری از داده های +Google را دانلود کنید. Google Takeout که توسط تیم داخلی مدیریت گوگل با نشان Data Liberation Font ایجاد شد یک سرویس رایگان بوده که روش ساده ای را برای دانلود داده ها از +Google،مخاطبین گوگل و Circles و سایر اطلاعات موجود در یک فایل زیپ ارائه می دهد.

طبق بررسی ها، در صورتی که اکانت گوگل شما متوقف شده باشد از سایر سرویس های اکانت  گوگل مانند Google Reader،Buzz و خود Google Takeout نیز نمی توانید استفاده کنید. اگر یک نام غیر معمول دارید یا نگران این هستید که گوگل اکانت شما را متوقف کند توصیه ما به شما این است که مرتبا از داده های خود پشتیبان گیری کنید (البته در صورتی که اکانت +Google  شما متوقف شده باشد مرحلی وجود دارد که با دنبال کردن آن ها می توانید اکانت خود را مجددا فعال کنید).

وارد Google Takeout شوید

به سایت http://www.google.com/takeout بروید و با ایمیل و پسورد اکانت گوگل خود وارد شوید.

گوگل

داده هایی را که می خواهید دانلود کنید انتخاب کنید

می توانید هر داده ای را انتخاب کنید یا هر سرویسی را که تمایل دارید از طریق آن دانلود کنید برگزینید.در حال حاضر Google Takeout اجازه دانلود تمامی داده ها را از سرویس های اکانت گوگل نمی دهد اما

گوگل

می توانید این کار را به صورت دستی با استفاده از دستورالعمل های موجود در صفحات Data Liberation در سایر سرویس های گوگل انجام دهید.

روی Create Archive کلیک کنید

اگر پیش از این چیزی را دانلود کرده باشید Google Takeout آن را در قسمت پایین صفحه نشان می دهد.در Google Takeout سرعت دانلود بسیار بالا است و هر دانلود کمتر از چند دقیقه طول می کشد.

روی Download کلیک کنید و فایل را ذخیره کنید

مطمئن شوید که فایل دانلود را در فولدری از کامپیوتر ذخیره کرده اید که می توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید.

داده های خود را بررسی کنید

هر سرویس فولدر مخصوص به خود را دارد.

مرتبا از داده های خود پشتیبان گیری کنید

در حال حاضر هیچ راهی برای زمان بندی کردن این فایل های پشتیبان گیری از طریق Google Takeout وجود ندارد اما پشتیبان گیری مرتب از داده ها ایده خوبی است بخصوص اگر یک نام غیر معمول داشته باشید.شما هرگز نمی دانید اکانت +Google چه زمانی ممکن است متوقف شود.

دیدگاهتان را بنویسید