نحوه پاک کردن پس زمینه از یک تصویر در ورد

هر از چندگاهی ممکن است بخواهید پس زمینه یک تصویر را در سند ورد خود حذف کنید و یک منطقه شفاف را به جای آن قرار دهید. می توانید این کار را در یک ویرایشگر تمام عیار انجام دهید، اما ورد هم به شما اجازه انجام چنین کاری را می دهد.

دلایل بسیاری وجود دارد که ممکن است شمار را مجاب کند پس زمینه تصویر را حذف کنید. ممکن است بخواهید روی یک فرد یا موضوع خاص، بدون اینکه پس زمینه سر راه شما باشد تمرکز کنید. شاید رنگ پس زمینه با دیگر رنگ های موجود در سند شما سازگار نیست. یا شاید می خواهید از ابزار آرایش متن ورد استفاده کنید تا متن در اطراف تصویر گردآوری شود. به هر دلیلی که اینکار را انجام می دهید، حذف پس زمینه یک تصویر در ورد کاری بسیار ساده است.

هشدار اینجاست که ابزار ویرایش تصویر موجود در ورد به اندازه آنچه در فتوشاپ یا دیگر برنامه های ویرایش تصویر می بینید، ماهر نیست. اگر دارای تصویری ساده با یک موضوع واضح هستید آنها بهترین کمک را به شما خواهند کرد.

برای آشنایی با بهترین و کارآمدترین کلیدهای میانبر برنامه ورد، در این لینک همراه ما باشید.

حذف پس زمینه یک تصویر در ورد

فرض می کنیم از گذشته تصویر را در سند ورد خود قرار داده اید. اگر اینگونه نیست، اینکار را انجام دهید.

برای انتخاب تصویر روی آن کلیک کنید. وقتی این کار را انجام دادید، یک برگه اضافی Format در نوار بالای ورد نمایش داده خواهد شد. به برگه Format بروید و سپس روی دکمه Remove Background در سمت چپ کلیک کنید.

ورد پس زمینه را با سرخابی رنگ آمیزی می‌کند؛ هرچیزی که در رنگ سرخابی باشند از پس زمینه حذف خواهند شد. این تلاش مایکروسافت برای تشخیص خودکار پس زمینه یک تصویر است.

همانطور که می بینید، ورد در انتخاب پس زمینه در اکثر تصاویر به اندازه کافی ماهر نیست. ورد دو ابزار را فراهم می‌کند تا در تمیز کردن دیگر عوامل پس زمینه به شما کمک کند.

اکنون باید یک برگه به نام Background Removal جدید را با چند گزینه برای انتخاب در نوار بالای صفحه ببینید: Mark Areas to Keep (انتخاب مناطق برای باقی ماندن)، Mark Areas to Remove (انتخاب مناطق برای حذف کردن)، Discard All Changes (رد تمام تغییرات) و Keep Changes (نگه داشتن تغییرات).

اگر به مثال ما توجه کنید، خواهید دید که ورد به درستی پس زمینه تصویر را تشخیص نداده است (تکه ای از چمن ها هنوز هم در مقابل چهره ببر قابل مشاهده هستند). ورد همچنین بخش از ببر را (قسمت پشت سر) به اشتباه به عنوان بخشی از پس زمینه مشخص کرده است. ما قصد داریم از هر دو ابزار موجود برای این مشکلات یعنی Mark Areas to Keep و Mark Areas to Remove برای حل این مشکل استفاده کنیم.

با قسمت هایی که می خواهیم حفظ شوند شروع می کنیم. روی دکمه Mark Areas to Keep کلیک کنید.

نشانگر ماوس شما تبدیل به یک قلم می‌شود که با آن می توانید قسمت هایی از تصویر که می خواهید حفظ شوند را برجسته کنید. می توانید نقطه نقطه انجام دهید یا کمی کمی بکشید. برای پیدا کردن بهترین نتیجه، باید با تصویر خود کار کرده و بهترین را پیدا کنید. توجه داشته باشید اگر بیش از حد پیشروی کرده اید می توانید اقدام را لغو کنید یا روی Discard All Changes کلیک کنید تا همه تغییرات حذف شوند و دوباره از اول شروع کنید.

هنگامی که علامت گذاری را انجام دادید، می توانید در هر نقطه ای خارج از تصویر کلیک کنید تا تاثیر را ببینید. پس از مشخص کردن مناطق موردنظر برای حفظ، ببر ما به شکلی مانند تصویر زیر درمی آید.

بعد، به سراغ قسمت هایی می رویم که می خواهیم آنها را از تصویر حذف کنیم. در مورد نمونه ما، کمی از پس زمینه می باشد که هنوز باقی مانده است. این بار روی دکمه Mark Areas to Remove کلیک کنید.

بازهم اشاره گر ماوس شما به شکل یک قلم درمی آید. این بار، روی قسمت هایی را که می خواهید از تصویر حذف شوند کلیک کرده یا رنگ بزنید. همانطور که اینکار را انجام می دهید، رنگ قسمت ها باید سرخابی شود.

برای بررسی کار خود روی هر منطقه ای خارج از تصویر کلیک کنید. هنگامی که کار انجام شد، در زبانه Background Removal گزینه Keep Changes را انتخاب کنید.

اکنون باید یک تصویر پاکیزه و بدون پس زمینه داشته باشید!

اینها تمام ویژگی های موجود در این بخش هستند!

دیدگاهتان را بنویسید