معرفی 5 ویژگی جالب و جدید iOS 11.4 آیفون

ویژِگی‌هایی را که مدت بسیار زیادی اپل وعده آن‌ها را در iOS 11 در تاریخ ژوئن 2017  داده بود، بالاخره در iOS 11.4 آیفون راه خود را باز کرده اند. در ادامه  به تعدادی از این  ویژگی‌های جدید که می توانند  برای کاربران  جذاب باشند اشاره می کنیم.

  1. بالاخره Messages به iCloud راه پیدا کرد.

بعد از حدود هشت ماه انتظار، به نظر می رسد ویژگی پیام‌ها در iCloud راه خود را به آیفون پیدا کرده است. در صفحه تنظمات iCloud می‌توانید گزینه‌ی “Messages “ را فعال کنید، سپس برنامه Messages را باز کنید تا با پیام خوشامد گویی از شما استقبال کند. در نسخه‌های بتا گزینه Messages on iCloud را در تنظیمات برنامه Messages فعال کنید. برای مطالعه راهنمای فعال کردن همگام‌سازی  پیامک‌ها بین آیفون، آیپد و مک‌بوک در iOS 11.4 به این لینک مراجعه کنید. بتوجه داشته باشید که اگر می خواهید با استفاده از این ویژگی پیام‌هایتان را در لپ تاپ مک تان همگام سازی کنید، باید از نسخه 10.13.5 بتا و‌یا بالاتر بر روی مک استفاده کنید.

  1. کنترل کردن موزیک در اتاق‌های مختلف با AirPlay 2

دیگر ویژگی که تقریبا هشت ماه برای آن صبر کرده ایم AirPlay 2 می باشد. این برنامه در نسخه‌ها بتای گذشته، خودش را نمایان کرده بود، اما این بار همه چیز خوب به نظر می رسد. در حال حاضر تنها از پخش multiroom با Apple TV‌هایی که نسخه tvOS 11.4 را اجرا می کنند پشتیبانی می‌کند اما در نهایت از هوم پاد و بلندگوهای سازگار هم پشتیبانی خواهد کرد. می‌توانید در برنامه home  و کنترل سنتر (control center) همه چیز را کنترل کنید.

  1. Siri با دستورات AirPlay ارتباط خوبی دارد

صحبت از AirPlay 2 است،  Siriاکنون می تواند دستورات پخش در اسپیکر‌ها و دستگاه‌های سازگار با AirPlay 2 مثل Apple TV را اجرا کند. برای مثال، می‌توانید به  Siri بگویید که “پادکستی را در اتاق نشیمن پخش کن”  و سیری بدون درنگ شروع به پخش پادکست می‌کند. اگر Apple TV باشد که با کابل HDMI متصل شده است، تلویزیون حتی در صورت خاموش بودن می تواند روشن شود. اگر بیش از‌یک دستگاه AirPlay 2 دارید می‌توانید از  Siriبرای کنترل  پخش در اتاق‌های مختلف دیگر نیز استفاده کنید.

  1. واکنش 3D Touh در iOS 11.4 آیفون بهبود‌یافته است

این واقعا‌یک ویژگی نیست، اما نقصی جدی بود که نیاز بود برطرف شود. بعد از چند روز از انتشار iOS 11.3، متوجه شدیم که تاچ سه بعدی در صفحه هوم بعد از باز کردن قفل گوشی به سرعت کار نمی‌کند. در بعضی موارد بعد از سه‌یا چهار ثانیه عمل می کرد. در مواقعی که شما قصد کار کردن سریع و بلافاصه با آن را داشتید نه تنها عمل نمی کرد بلکه شما را به حالت ویرایش آیکون‌ها هدایت می کرد، که این مورد در بروز رسانی iOS 11.4 آیفون بالاخره درست شده است.

  1. پس زمینه‌های جدید، برای برخی مدل‌ها

پس زمینه‌های جدید به عنوان‌یک “ویژگی” برای iOS ارائه می شوند اما این بار فقط برای برخی مدل‌های خاص قابل استفاده هستند:‌یعنی فقط ایفون 8 و آیفون 8 پلاس. این پس زمینه ایستای جدید در محصولات آیفون 8 قرمز مشاهده شد، اما آیفون X، آیفون  7 و….  به نظر می رسد که به آن دسترسی ندارند و شما می‌توانید آن را دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید