نسخه ی ۵.۰ تلگرام با قابلیت های جدید مهم و بهبود عملکرد برای ios منتشر شد

همانطور که وعده داده شده بود،‌ تلگرام نسخه جدیدی از اپلیکیشن خود را برای سیستم عامل iOS، بر اساس زبان Swift  اپل منتشر کرده است. انتظار می رود که این نسخه به سریع ترین اپلیکیشن پیام رسانی محبوب تبدیل شود. اگر در حال حاضر از نسخه قدیمی تلگرام استفاده می کنید، با اطمینان به اینکه نسخه ی جدید هم دقیقا مشابه نسخه ی قبلی است، آن را نصب کنید.

اگرچه تلگرام ۵ سریع تر است و نسبت به نسخه قدیمی آن باتری کمتری مصرف می‌کند. علاوه بر این موارد، چندین قابلیت جدید هم مانند نوتیفیکیشن های قابل توسعه در اپلیکیشن که به کاربران اجازه می دهند بدون نیاز به نادیده گرفتن پیام های ورودی روی کاری که انجام می دهند تمرکز کنند.

تلگرام
به صورت اساسی، وقتی که پیامی را در تلگرام دریافت می کنید، می توانید آن را به پایین بکشید تا صفحه چت مربوط به آن باز شود و پس از آن برای انتقال به صفحه ای که پیش از آن در حال انجام کار بودید، اقدام نمایید. قابلیت جدید تلگرام باید در هر جایی که به تلگرام ۵ ارتقا یافته است، کار کند از جمله زمانی که شما در حال مشاهده ی یک فایل و یا مطالعه ی مقاله هستید.

علاوه بر آن، توسعه دهندگان تلگرام، شمارنده پیام های خوانده نشده را به گونه ای اصلاح کرده اند که تعداد پیام های خوانده نشده را با پیا م های  چت های unmuted  نشان دهند. این مورد به صورت اساسی تعداد پیام های خوانده نشده را محدود می‌کند و در مقایسه با نسخه  قبلی تعداد پیام های خوانده نشده به شدت کاهش می یابد و محدود می‌شود و دلیل آن این است که در نسخه قبلی پیام های چت های muted  هم به عنوان پیام خوانده نشده شمرده می شدند.

هم چنین navigation در چت های شلوغ هم بهبود یافته است و شما می توانید تاریخ ارسال پیام هایی که ارسال کرده اید را هم ببینید و حتی می توانید آن ها را بر اساس تاریخ هم مرتب کنید.
در پایان، اگر با نسخه قبلی تلگرام مشکل داشتید، باید بدانید که این مشکلات در آخرین آپدیت تلگرام حل شده است و یا حداقل توسعه دهندگان آن این چنین ادعایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید