نحوه نصب فایرفاکس در سیستم عامل کروم

همه موضوع سیستم عامل گوگل کروم، کروم است. اما اگر به عنوان یک کاربر می خواهید پا را فراتر گذاشته و اقدامی غیر قابل تصور انجام دهید ما با شما هستیم: نصب فایرفاکس در دستگاه کروم بوک (Chromebook).

چرا باید این کار را انجام دهید

در واقع، استدلال عملی برای نصب فایرفاکس در کروم بوک وجود ندارد. شاید فقط به دلیل علاقه به فایرفکس باشد یا اینکه می خواهید کاری جدید انجام دهید و از سرگرمی لذت ببرید. مطمئنا، اگر نیاز به بررسی چیزی در فایرفاکس دارید ولی همه دارایی شما کروم بوک است می تواند دلیل خوبی باشد. اما باید صادق بود، شما کروم بوک را برای استفاده از فایرفاکس خریداری نکرده اید.

پس انجام این کار کاملا سلیقه ای است.

برای غیرفعال کردن اعلان مرورگرهای مختلف با ما در این لینک همراه باشید.

نصب فایرفاکس برای اندروید

 

در حالی که ممکن است فریبنده به نظر برسد، اگر دنبال تجربه ای سریع از فایرفاکس هستید، فقط از برنامه اندرویدی استفاده کنید. شما می توانید از نسخه پایدار، بتا و حتی فایرفاکس Focus (اگر به آن دسترسی دارید) استفاده کنید. فقط فروشگاه Play را در دستگاه کروم خود که از برنامه های اندروید پشتیبانی می‌کند، باز کنید، فایرفاکس (Firefox) را جست و جو کرده و نصب کنید. ساده است.

اما همانطور که گفته شد این راه آسان است. و اگر این، همه تجربه فایرفاکس در رایانه است که شما به دنبال آن هستید، راهش این است.

نصب برنامه لینوکس

این همان جایی است که سرگرمی تازه شروع می‌شود. اگر کروم بوک شما از برنامه های لینوکس پشتیبانی می‌کند (در حال حاضر فقط Pixelbook و Chrombook Plus سامسونگ این کار را انجام می دهند)، می توانید برنامه لینوکس آن را نصب کنید.

در حال حاضر ساده ترین راه برای انجام این کار نصب Firefox ESR است. یک پایانه (terminal) را باز کرده و دستور زیر را تایپ کنید:

sudo apt install firefox-esr

چند ثانیه به آن زمان دهید، سپس فایرفاکس آماده است.

به علاوه اگر امنیت بیشتری دارید، می توانید Iceweasel را مستقیما از پایانه (terminal) نصب کنید:

sudo apt install iceweasel

تنظیم کروتون (Crouton)

 

اگر معتقدید باید این مرورگر را در کروم بوک خود داشته باشید و دستگاه شما از لینوکس و اندروید پشتیبانی نمی‌کند، تنها یک راه باقی می ماند: استفاده از کروتون (Crouton)

کروتون راهی برای راه اندازی لینوکس در کنار سیستم عامل کروم به شما ارائه می دهد. حتی می توانید آن را در یک برگه مرورگر اختصاصی اجرا کنید تا از قابلیت های هر دو سیستم عامل استفاده کنید. پس از نصب کروتون، شما می توانید فایرفاکس را از طریق پایانه (terminal) خود در کروتون نصب کنید، حتی می توانید از طریق دستورالعمل فوق برای اجرا و نصب Firefox ESR و Iceweasel استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید