نحوه مشاهده رمز عبور Wi-Fi ذخیره شده در Android

آیا می خواهید رمز عبور Wi-Fi را برای یک شبکه ذخیره شده در گوشی Android خود مشاهده کنید؟ این برنامه ها و نکات در مطلب زیر را امتحان کنید.

نمی دانید چگونه رمز عبور Wi-Fi را در Android نشان دهید؟ شاید شما به شبکه ای متصل شده اید که گذرواژه را فراموش کرده اید ، یا می خواهید رمز عبور شبکه یک دوست را بررسی کنید تا بتوانید دستگاه دیگری را وصل کنید.

به هر دلیلی که باشد ، به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از چند روش مختلف رمز عبور Wi-Fi ذخیره شده در Android را پیدا کنید. توجه داشته باشید که این فقط به شما امکان می دهد رمز ورود شبکه هایی را که قبلاً به آن ها متصل شده اید مشاهده کنید.

چگونه رمز عبور Wi-Fi را در Android روت نشده مشاهده کنیم

با شروع Android 10 ، اکنون می توانید رمز عبور Wi-Fi را برای شبکه های ذخیره شده خود بدون دستگاه روت شده مشاهده کنید. بیایید ببینیم که چگونه این کار را در Android 11 انجام دهیم – بسته به نسخه تلفن و Android شما ممکن است روند کمی متفاوت باشد.

برای مشاهده گذرواژه Wi-Fi در Android 10 یا بالاتر ، Settings را باز کنید و به Network & internet بروید. روی Wi-Fi ضربه بزنید و شبکه Wi-Fi فعلی خود را در بالای لیست مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده گزینه های شبکه ، آن را (یا اتصال قبلی در لیست Saved networks) انتخاب کنید.

در این صفحه ، دکمه Share را انتخاب کنید. برای ادامه کار ، باید صورت / اثر انگشت خود را تأیید کنید یا کد پین خود را وارد کنید. پس از انجام این کار ، رمزعبور Wi-Fi شبکه خود را مشاهده می کنید که در زیر کد QR ذکر شده است.

اگر رمز ورود به هر دلیلی ظاهر نشد ، می توانید کد QR را در دستگاه دیگری اسکن کرده تا به شبکه اضافه کنید.

نحوه مشاهده رمز عبورهای Wi-Fi در Android 9 و نسخه های قدیمی تر

اگر از Android 9 یا نسخه بالاتر استفاده می کنید ، یا تلفن شما از گزینه فوق برخوردار نیست ، باید برای کشف رمز عبور Wi-Fi خود به روش های دیگر مراجعه کنید. متأسفانه ، همه این روش ها به یک دستگاه اندروید روت شده نیاز دارند.

این به این دلیل است که فایلی که اطلاعات Wi-Fi شبکه های ذخیره شده را در خود دارد ، در یک فهرست محافظت شده از حافظه تلفن شما است. شما اجازه مشاهده پوشه یا پرونده موجود در آن را ندارید ، مگر اینکه روت شده باشید.

اگر روت شده باشید ، می توانید با استفاده از یک برنامه File Explorer که از مرور ریشه پشتیبانی می کند به / data / misc / wifi بروید. wpa_supplicant.conf را باز کنید و باید نام شبکه (ssid) و رمز عبور آن (psk) را ببینید.

در صورت عدم موفقیت در این کار ، یا می خواهید روش دیگری را امتحان کنید ، می توانید از یک برنامه مشاهده گذرواژه Wi-Fi Android مانند WiFi Password Viewer استفاده کنید. با این کار می توانید شبکه ذخیره شده ای را برای مشاهده رمز عبور انتخاب کنید.

آن ها به روت نیاز دارند و دارای نسخه های مختلفی هستند ، بنابراین مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. اگر تلفن شما پرونده حاوی رمزهای عبور Wi-Fi را رمزگذاری کند ، کارهای زیادی نمی توانند انجام دهند.

رمز عبور Wi-Fi را در دستگاه دیگری مشاهده کنید

این دو روش اصلی برای مشاهده رمزهای عبور ذخیره شده Wi-Fi در Android است. اگر روت نیستید و از Android 9 یا نسخه های بالاتر استفاده نمی کنید ، بهترین شرط شما این است که رمزعبور Wi-Fi را در یک دستگاه دسک تاپ بررسی کنید. این موارد کار را بسیار راحت تر می کند.

در آینده ، ممکن است استفاده از یک مدیر گذرواژه را در نظر داشته باشید تا سابقه گذرواژه مهم Wi-Fi خود را داشته باشید.

هم چنین بخوانید: آموزش حل مشکل Authentication error occurred وای فای