چگونه در اندورید پسورد وای‌فای‌ که به آن متصل هستیم را بدست آوریم؟

در مدت زمان استفاده از دستگاه اندرویدی، احتمالا به ده ها شبکه وای فای در خانه دوستان، فامیل، محل کار، مدرسه، ورزشگاه و… متصل شده اید. هر بار شما یک رمز شبکه وای فای را تایپ میکنید، دستگاه اندرویدی رمز را برای امانت و دسترسی آسان در آینده ذخیره می‌کند.

تنها مشکل اینجاست که شما قادر به دیدن رمزهای وای‌فای‌ ذخیره در دستگاه خود نیستید. شاید بخواهید دستگاهی دیگر را به یکی از این شبکه ها متصل کنید یا حتی میخواهید فردی دیگر را به شبکه وارد کنید، در این صورت حتما شما به رمز واقعی وای فای که دستگاه شما در گذشته ذخیره کرده است، نیاز دارید.

بنابراین برنامه نویسی به نامAlexandros Schillings  تصمیم گرفت این مسئله را با یک برنامه حل کند. این برنامه به شما امکان میدهد هر نوع رمز وای فای را که تاکنون روی دستگاه اندروید شما ذخیره شده است را مشاهده کنید. این برنامه به روت نیاز دارد، با این حال باعث می‌شود رمزهای ذخیره شده وای فای را پیدا کنید و آنها را به راحتی به اشتراک بگذارید.

نصب WiFi Key Recovery

برنامه Schillings، “Wifi Key Recovery” نام دارد و به صورت رایگان در فروشگاه گوگل پلی موجود است. برای نصب آن در دستگاه روت شده خود، نام آن را در فروشگاه گوگل جستجو کرده یا مستقیقا از لینک زیر دریافت کنید.

لینک دریافت WiFi Key Recovery از فروشگاه گوگل

مشاهده رمزهای وای فای ذخیره شده

هنگامی که برای اولین برنامه را دستگاه خود اجرا میکنید، برنامه دسترسی Superuser را درخواست خواهد کرد. در پنجره باز شده روی “Grant” ضربه بزنید، پس از این کار برنامه لیست تمام شبکه های WiFi که تا کنون به آن متصل شده اید را نشان میدهد، در هر گزینه رمز عبور در فیلد “psk”وجود دارد.

اگر هنگام در اختیار داشتن دستگاه اندروید به شبکه های وای‌فای‌ زیادی متصل شده اید، لیست بلندبالایی خواهید داشت. در این صورت می‌توانید از طریق فیلد “SSID QuickSearch” برای یک شبکه وای‌فای‌ خاص جستجو کنید.

اشتراک گذاری رمزهای وای‌فای‌

اگر نیاز دارید تا یکی از این رمزها را با دستگاه دیگری به اشتراک بگذارید، چند گزینه دارید. با ضربه زدن روی هرکدام از شبکه ها که میخواهید شروع کنید، سپس یک منو کوچک ظاهر خواهد شد. این کار به شما اجازه میدهد از طریق سیستم داخلی اشتراک گذاری اندروید فقط رمز یا کل اطلاعات وارشده شبکه را ارسال کنید. همچنین گزینه ای برای اشتراک از طریق کد QR وجود دارد، ولی برای اینکار به برنامه اضافی نیاز دارید.

اگر میخواهید همه این لیست را ذخیره کنید، روی منو سخت افزار دستگاه خود (یا دکمه سه نقطه ای منو در نوار ناوبری نرم افزار) ضربه بزنید. از اینجا، “Export” را برای تولید یک فایل متنی برای تمام این اطلاعات انتخاب کنید.

سپس می‌توانید از منو اشتراک گذاری اندروید برای ارسال این فایل به دستگاه دیگر استفاده کنید یا اگر میخواهید یک کپی از این فایل را در حافظه ذخیره سازی خود داشته باشید، به سادگی روی “To SD” ضربه بزنید. و البته، اگر لیست شما زیاد طولانی نباشد، می‌توانید به راحتی از صفحه عکس بگیرید و برای دیگران ارسال کنید.

برای اشتراک گذاری رمز وای فای گوشی آیفون با استفاده از ios11 با ما در این لینک همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید