مقایسه تخصصی گوشی های ال جی G7 و G6

تاریخ عرضه گوشی ال جی G7 به سرعت در حال فرارسیدن است و آنچه خریداران این گوشی باید بدانند در این پست یک جا برای آن ها جمع آوری کرده ایم. در این راهنما، موارد جدید، تغییرات و نحوه مقایسه آن با گوشی G6  را بررسی می کنیم. چنانچه شما هم طرفدار ال جی هستید و گوشی جدیدی نیاز دارید یا به دنبال ارتقای گوشی خود هستید حتما این پست را مطالعه کنید.

ال جی بهترین های گوشی G6  را گلچین کرد و آن ها را بهتر، بزرگتر و سریعتر در G7 پیاده کرد و حاصل آن گوشی ال جی G7 ThinQ شد. این گوشی از بسیاری قابلیت ها برخوردار است که دیگر گوشی ها از آن محرومند. قابلیت هایی که بسیاری از کاربران G6 بی شک عاشق آن ها خواهند شد.

از جمله این امکانات دکمه اختصاصی دستیار صوتی گوگل، لنز دوربین با زاویه ی واید و برای کیفیت صدای بهتر مجهز به Quad DAC می باشد. تازه اگر حرفی از نمایشگر 6.1  اینچی، فناوری هوش مصنوعی و طراحی شفاف و به روز شده متناسب با سال 2018 به میان نیاوریم.

G7 در اول ژوئن وارد می شود. این گوشی قطعا یکی از بهترین اسمارت فون های آینده خواهد بود. پس اگر G6 را در دست دارید و می خواهید آن را ارتقا بدهید و یا نمی دانید کدام گوشی را جایگزین G4 قدیمی خود کنید، تمام این جزئیات در اینجا آمده اند.

مقایسه ی نمایشگر G7 و G6

در ابتدا و به ترتیب اولویت درباره ی صفحه نمایش صحبت خواهیم کرد. چنانچه از گوشی G6 با صفحه ی 5.7 اینچی و یا حتی کوچکتر یعنی G5 با 5.3 خسته شدید و می خواهید ارتقا پیدا کنید، این گوشی می تواند تجربه ی یک ارتقای چشم گیری باشد. آنچه لازم دارید گوشی ال جی G7 ThinQ می باشد.

با گوشی G7 همانند گوشی های دیگر از طراحی لبه به لبه یا تمام صفحه بهرمند خواهید بود. گوشی هایی مانند گلکسی S9 و آیفون مدل X. LG با نمایشگر بزرگ 6.1 اینچی و رزولوشن 1440×1320و و ال سی دی QuadHD FullVision همراه است، پس نسبت به G6 تقریبا نیم اینچ بزرگتر می باشد. تمام این ویژگی ها در این گوشی تعبیه شده اند که تقریبا همان اندازه G6 است ولی با حذف حاشیه های صفحه نمایش بزرگتر شده است.

نمایشگر تقریبا تا بالا و انتهای تلفن کشیده شده و هیچ نوار مشکی یا حاشیه ای در اطراف گوشی وجود ندارد. همه ی این ها واقعا عالی به نظر می رسند. برای تماشا کردن برنامه های ورزشی یا نت فلیکس فوق العاده است. چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که نمایشگر نسبت ابعاد جدیدی دارد.

G 7 در مقایسه با گوشی های قدیمی درازتر و باریک تر است. این ویژگی فوق العاده باعث شده تا G7 خوش دست تر باشد، در حالی که صفحه نمایش بزرگی را در اختیار قرار می دهد. اگر گوشی های گلکسی Note 8، S9، S8 و یا آیفون X  را دیده باشید، می دانید که باید چه توقعی داشته باشید.

G7 ThinQ همانند آیفون X دارای ناچ یا زبانه در بالای صفحه است. این ناچ از جمله ویژگی هایی است که قرار است در طول سال 2018 از سازندگان اندروید شاهد باشیم. ال جی نرم افزار فریبنده خوبی دارد که این زبانه یا ناچ صفحه را مخفی می کند یا اجازه می دهد آنگونه که دوست دارید آن را دستکاری کنید. چیزی شبیه به صفحه نمایش ثانویه.

مقایسه ی طراحی خارجی G7 و G6

اگر تنها یک نقطه مشترک بین G6 و G7 وجود داشته باشد، آن هم طراحی خارجی این گوشی است. با وجود اینکه از برخی نواحی آن مانند صفحه نمایش یا دوربین پشت متفاوت به نظر می رسند، هر دو دارای طراحی پریمیوم گران و شیکی هستند. در سال های اخیر شرکت ال جی نهایت تلاش خود را کرده تا بتواند با مواد ساخت پریمیومی از سامسونگ و اپل جلو بزند و گوشی G7 تلاش آن ها را بی ثمر نگذاشته است.

هر دو گوشی G6 و G7 دارای بدنه ی تمام فلزی و شیشه ای هستند. پوشش قسمت پشت و جلو شیشه ای می باشد. برخلاف گوشی های قدیمی ال جی امکان جابجایی در پشتی یا باتری وجود ندارد. به هر حال انتخاب این طراحی مهرو موم شده گوشی را با ارزش تر می کند و بر قابلیت ضدآب آن نیز می افزاید و همچنین امکان شارژ بی سیمی را فراهم نیز می کند.

شما حتما متوجه دو دوربین و اسکنر اثر انگشت در پشت هر دو تلفن نیز خواهید شد. در G6 اسکنر اثر انگشت همانند دکمه پاور عمل می کند و می توانید روی آن کلیک کنید. اما در G7 فقط به عنوان اسکنر عمل می کند و دکمه پاور مجزایی در قسمت راست گوشی اختصاص داده شده است. در غیر این صورت، هر دو گوشی تقریبا مشابه هم به نظر می رسند. انتهای پایینی هر دو گوشی، محل قرارگیری جای فیش هدفون، USB نوع C و اسپیکر می باشد.

مقایسه ی مشخصات فنی G7 و G6

اگر سال گذشته G6 یک نقطه ضعف داشت، این بود که این گوشی نسبت به رقیبان خود کم قدرت بود. زمانی که وارد عرصه بازار شد، مشخصات فنی منسوخ و از مد افتاده ای داخل آن تعبیه شده بود اما با ال جی G7 یکی از قدرتمندترین گوشی های موجود را در دست خواهید داشت.

مشخصات فنی G7

  • صفحه نمایش 6.1 اینچی با رزولوشن 1440×3120 QuadHD با ال سی دی FullVision
  • پردازنده ی 8 هسته ای اسنپ دراگون 845 همراه با 4 گیگابایت حافظه ی RAM (درست مانند گلکسی S9)
  • 64 گیگابایت حافظه ی داخلی با امکان توسعه ی میکرو SD
  • اندروید اوریو 8.0 با رابط کاربری ال جی و هوش مصنوعی 2.0
  • دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی f/106 و لنز 16 مگاپیکسلی با زاویه ی واید f/109
  • دوربین جلوی سلفی 8 مگاپیکسلی
  • قابلیت صدای Quad DAC های فای، اسپیکر بوم باکس، دکمه ی دستیار صوتی گوگل، رادیو FM
  • باتری 3000 میلی آمپری با شارژ سریع بی سیم
  • قابلیت ضد آب و ضد غبارIP68 و USB نوع C
  • امکان انتخاب بین رنگ های پلاتینیوم خاکستری، مشکی، آبی و رزتمشکی و طلایی

همانطور که می بینید گوشی G7 هر آنچه از یک گوشی تمام صفحه می خواهید را داراست. صفحه نمایش بزرگ و براق، سه دوربین، قدرت بالا و 64 گیگابایت حافظه داخلی. همچنین و طبق معمول ال جی به عنوان پرچم دار کیفیت صدای پیشرفته با Quad DAC برنده جایزه هم شد.

علاوه بر این، “اسپیکر بوم باکس” جدید در قسمت پایین، بنا به گزارشات دو برابر بلندی صدای اکثر گوشی های بازار را دارد و به لطف فناوری جدید، از صدای  bass بالاتری بهره مند می شود.  گوشی ال جی G6 تا این اندازه قدرتمند نیست و با قطعات داخلی مربوط به گوشی های سال 2016 و نه حتی 2017 کار می کند.

مشخصات فنی G6

  • صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن 1440×2880 و نمایشگر QHD+IPS و نسبت ابعاد تصویر 18:9
  • پردازنده ی اسنپ دراگون 821 با 4 گیگابایت حافظه ی RAM
  • 32 گیگابایت حافظه ی داخلی و ساپورت کارت microSD
  • اندروید نوقا 7.0 با رابط کاربری ال جی
  • دوربین دوتایی پشت 13 مگاپیکسلی که یکی از آنها زاویه ی واید دارد
  • دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی به همراه لرزش گیر اپتیکال (OIS) و زاویه ی واید
  • اسکنر اثر انگشت
  • باتری 3300 میلی آمپری با شارژ بی سیم و سریع و غیره
  • USB نوع C ، نمایشگر همیشه روشن و جای فیش هدفون3.5 میلی متری
  • IP68 ضد آب و ضد غبار

با گوشی G7 از حافظه دو برابر و پردازنده سریعتر و جدیدترین نرم افزار اندروید اوریو 8 بهره مند می شوید. هر دو دوربین نیز کیفیت بهتری دارند، دوربین های پشت و جلو 16 مگاپیکسلی هستند. نقطه ضعف اصلی ال جی G7 عمر باتری آن است. همانطور که می دانید G7 دارای باتری کوچک 3000 میلی آمپری است که صفحه نمایشی به بزرگی 6.1 اینچ را روشن می کند. این ویژگی را با گوشی G6  مقایسه کنید که دارای باتری شگفت انگیز 3300 میلی آمپری برای صفحه نمایش 5.7 اینچی می باشد. نگران این هستیم که ممکن است عمر باتری برای برخی مشکل ساز باشد.

مقایسه ی دوربین های G7 و G6

جنبه ی دیگر این دو گوشی دوربین های آن هاست. هر سه دوربین در سال 2018 از کیفیت بالاتری برخوردارند. درست مانند سایر گوشی های ال جی، G7 جدید دو دوربین پشت دارد. در هر صورت برخلاف سال های گذشته هر دو دوربین از کیفیتی درست و حسابی بهره مندند.

گوشی G6 دوربین 13 مگاپیکسلی و لنز واید کم کیفیت تری داشت که باز هم 13 مگاپیکسل بود. امسال ال جی دو دوربین 16 مگاپیکسلی تعبیه کرده که هر دو دارای سنسورهای بسیار باکیفیتی هستند. یکی از آن ها بسیار سریع است و به لطف گشادگی f/1.6 عکس های کم نور فوق العاده ای می گیرد. دوربین دومی 16 مگاپیکسلی هم دارای زاویه ی واید برای عکس برداری بهتر در موقعیت های خاص می باشد. شرکت ال جی گفته است که سنسور G7 به گشادگی قبل نیست اما عکس های باکیفیت تری می گیرد.

اضافه بر این، گوشی G7 دوربینی با حالت جدید AI دارد که از هوش مصنوعی برای گرفتن عکس هایی بهتر استفاده می کند. این قابلیت به طور خودکار نور را تنظیم می کند و فیلتر اعمال می کند، می تواند موقعیت را تشخیص دهد و تنظیمات دوربین را برای باکیفیت ترین تصاویر ممکن تغییر دهد.

با این گوشی شما از لرزش گیر اپتیکال تصویر حتی در ثبت ویدئو، حالت HDR و عکاسی بوکه سبک پرتره در هر دو دوربین جلو و پشت بهره مند خواهید بود. درست عین آیفون X. دوربین جلوی G7 از آیفون بهتر هم هست. پس در حالی که G6 عکس های کم کیفیت تری می گیرد، اگر دوست دارید به عکس هایش ریشخند بزنید به گوشی G7 نیاز دارید. ( شرکت LG هم به زودی LG Watch را عرضه می کند )

مقایسه ی تاریخ عرضه و قیمت G7 و G6

در نهایت، چه زمانی می توانید گوشی جدید ال جی را خریداری کنید و قیمت آن چقدر خواهد بود؟ خوب، ما پاسخ تمام این ها را نمی دانیم اما تقریبا انتظار به پایان رسیده است. در حقیقت، می توانید ال جی جدید یعنی G7 ThinQر را از اوایل ژوئن خریداری کنید و پیش سفارشات از حدود 24 ماه مه شروع می شود.

شرکت ال جی تاکنون قیمت یا موجودی کامل این گوشی را اعلام نکرده است اما فرض را بر این می گذاریم که این گوشی از تاریخ یک ژوئن موجود بوده و قیمت آن از حدود 699$ یا بالاتر شروع می شود. نه تنها این قیمت تعیین شده بسیار مناسب است بلکه از اغلب رقیبان اندرویدی خود نیز ارزان تر است.

به عنوان مقایسه، از گوشی ال جی G6 تقریبا یک سال گذشته است و هم اکنون شما می توانید گوشی G6 را با تنها پرداخت 450$ خریداری کنید. که این امر تقریبا قیمتی عالی می باشد. گفته می شود اگر بهترین بهترین ها را از ال جی می خواهید فقط چند هفته صبر کنید و G7 را بخرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید