معرفی ۵ اپلیکیشن برتر برای یادآوری فاصله گرفتن از تلفن همراه

شما می دانید که خیره شدن بیش از حد طولانی به صفحه نمایش برای سلامتی و بینایی شما مناسب نیست، اما بازهم به مدت طولانی از گوشی همراه استفاده می کنید.. در این مطلب، ۵ اپلیکیشن برتر برای یادآوری فاصله گرفتن از صفحه نمایش و مراقبت از سلامتی آورده شده اند. با ما همراه باشید.

استفاده مداوم از صفحه نمایش می تواند منجر به فشار شدید چشم و درد گردن شود و نشستن بیش از حد طولانی نیز باعث ایجاد مشکلات سلامتی می شود. هم چنین از بین بردن همه این مشکلات به سادگی خاموش کردن هر چند مدت یکبار تلفن همراه است. معمولاً برنامه یادآوری استراحت تمام آنچه شما نیاز دارید را دارد.

۱. stretchly(ویندوز، مک و لینوکس)

stretch

برای اکثر افراد ، Stretchly یادآوری استراحت است که نحوه استفاده از رایانه را تغییر خواهد داد. این برنامه هر دو برنامه استراحت های کوتاه و هم چنین وقفه های طولانی برنامه ریزی شده که باعث بهبود تمرکز می شوند را دارد.

قبل از شروع زمان استراحت، یک پنجره کوچک به شما اطلاع می دهد و سپس زمان آن را یادآوری می کند. یکی از ویژگی های زیبای Stretchly این است که شما می توانید در هر زمان به زمان استراحت بعدی بروید.استراحت کوتاه هر 10 دقیقه یکبار، به مدت 20 ثانیه است که در آن برنامه برای حفظ سلامتی بدن شما چند حرکت کششی توصیه می کند و هر 30 دقیقه یک وقفه 5 دقیقه طولانی تر پیشنهاد می کند.

به طور طبیعی می توانید مدت زمان استراحت های کوتاه، طولانی و هم چنین مدت زمان استراحت را سفارشی سازی کنید. در حقیقت، Stretchly حتی می تواند به یک تایمر ساده Pomodoro تبدیل شود تا بهره وری بیشتری داشته باشد.

اگر نمی خواهید استراحت کنید، می توانید به کار خود ادامه دهید. اما اگر این کار را بیش از حد انجام دهید، سلامت خود را در معرض خطر قرار می دهید. ممکن است بخواهید “strict mode” را فعال کنید تا اطمینان حاصل کنید که به استراحت می پردازید.

دانلود: Stretchly برای Windows | macOS | Linux (رایگان)

2. Stretch Reminder(اندروید و iOS)

Stretchly برای تلفن های هوشمند در دسترس نیست، اما Stretch Reminder ممکن است یک برنامه حتی بهتر برای استراحت باشد. این برنامه یادآوری دوره ای محجوب را برای ارسال به دور از صفحه رایانه شما و انجام چند حرکت می فرستد.

برنامه ساده و زرق و برق دار است. ابتدا، تعیین کنید که چند بار می خواهید اعلان ها را دریافت کنید. شما می توانید یک فاصله بین یک تا شش ساعت را انتخاب کنید و در طول روز کار زمان شروع و پایان را تعیین کنید. هنگامی که یادآوری می کنید، به صفحه دوم برنامه یعنی Stretches بروید.

Stretch Reminder، هفده حرکت کششی مختلف را ارائه می دهد که قسمت های مختلف بدن شما را لمس می کند. همه این امتدادها با توجه به یک کارمند دفتر انجام می شود. آنها را می توان در حالی که روی صندلی خود نشسته اید انجام دهید. برای این کار حداقل به یک اتاق احتیاج دارید.

توصیه این است که هر ساعت را با استراحت شروع کنید و هر بار حرکات کششی مختلف را برای شل کردن قسمت های مختلف بدن امتحان کنید. اگر ساعت ها در مقابل صفحه هستید کار می کنید، از این برنامه یادآوری استراحت برای مراقبت از شانه ها و گردن خود نیز استفاده کنید.

دانلود: Stretch Reminder برای Android | iOS (رایگان)

3. Eye Care 20 20 20 (اندروید و iOS)

صفحه نمایش رایانه ها و تلفن ها دارای نور پس زمینه هستند و نور خود را به چشم شما می اندازند. با گذشت زمان، این موضوع می تواند عوارض زیادی داشته باشد.

Eye Care 20 20 20 یک برنامه موبایل برای تسکین این فشار چشم با استفاده از تکنیک قدیمی است. ایده این است که هر 20 دقیقه استفاده از صفحه نمایش، چیزی را که 20 فوت از آن فاصله دارد، به مدت کمتر از 20 ثانیه مشاهده نکنید. ظاهراً این درمانی است که چشم شما برای سالم ماندن و خشک نشدن نیاز دارد.

برنامه Eye Care 20 20 20 به محض فرا رسیدن زمان ، یادآوری های ساده ای را به شما یادآوری می کند ، و بیشتر از آن اتفاق نمی افتد. با این کار ، منظور ما این است که ما به این بستگی نداریم که صفحه نمایش برای تمام آن 20 دقیقه روشن شده باشد یا خیر ، این یادآوری در حال آمدن است.

برای سفارشی کردن بیشتر می توانید به تنظیمات برنامه شیرجه بزنید تا بتوانید به صورت دستی آن را راه اندازی کنید یا تنظیم کنید تا هر روز به طور خودکار در یک زمان خاص شروع شود.

دانلود: Eye Care 20 20 20 برای Android | iOS (رایگان)

4. Unhook (اندروید)

Unhook متفاوت ترین برنامه در این لیست است. یادآوری برای استراحت ندارد، اما در عوض، شما را مجبور به استراحت می کند.

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است. شما برای انواع مختلف استفاده از صفحه نمایش، مانند برنامه های شبکه های اجتماعی، پخش فیلم و بازی ها، محدودیت زمانی روزانه را تعیین می کنید. هنگامی که از حد تعیین شده خود عبور کردید، Unhook باعث می شود تا بتوانید وقت بیشتری را باز کنید. برای هر 100 پله ای که قدم می زنید ، 10 دقیقه زمان استفاده اضافی از طریق تلفن دریافت خواهید کرد. داده ها از طریق ساخته شده در Google Fit در Android جمع آوری شده است که می توانید با هر یک از برنامه های تناسب اندام مورد علاقه خود همگام سازی کنید .

نگران نباشید، این برنامه یک برنامه مزاحم و دقیق نیست. وقتی واقعاً نیاز دارید که از تلفن همراه استفاده کنید، می توانید Unhook را خاموش کرده و طبق معمول استفاده از تلفن همراه را ادامه دهید.

دانلود: Unhook برایAndroid (رایگان)

5. Micro Breaks (کروم)

اگر از Google Chrome استفاده می کنید، Micro Breaks ساده ترین و بهترین ابزار برای کار است.

به طور پیش فرض، یادآوری های معدودی در مورد عادات سالم وجود دارد. از جمله:

تنفس: برای مدیریت استرس ، به مدت 2 دقیقه ، هر 2 ساعت ، تنفس دم و بازدم.
20/20/20: با نگاه کردن به چیزی که 20 فوت از آن فاصله دارد، به مدت 20 ثانیه، هر 20 دقیقه از فشار چشم جلوگیری کنید.
استراحت: یک استراحت ساده، به مدت 6 دقیقه ، هر 80 دقیقه.
ورزش: برای تسکین عضلات، به مدت 2 دقیقه، هر ساعت، بایستید و حرکات کششی انجام دهید.
Micro Breaks همچنین به شما امکان می دهد تا یادآوری های دلخواه دیگری را که می خواهید تنظیم کنید و همه این برنامه ها رایگان است این ساده ترین اجرای یادآوری تایمر در Chrome است. با این وجود، ممکن است بخواهید از سایر افزونه های عالی Chrome برای سالم ماندن پشت میز کار هم استفاده کنید.

دانلود: Micro Breaks برای Chrome (رایگان)

 

دیدگاهتان را بنویسید