معرفی چند روش کاربردی برای نصب اندروید روی کامپیوتر

تاکنون درباره استفاده از اندروید به عنوان یک سیستم عامل دسکتاپ چیزی به گوشتان خورده است؟ اگر می خواهید در مورد نصب اندروید روی کامپیوتر بیشتر بدانید این مطلب به شما کمک می کند.

زمانی که به اینترنت دسترسی دارید به راحتی می توانید اندروید خود را بر روی کامپیوتر اجرا کنید تا یک تجربه تازه بدست آورید. در این مطلب می خواهید بهترین روش ها را برای استفاده اندروید به عنوان یک سیستم عامل دسکتاپ بازگو کنیم. با کمک این روش ها می توانید دسکتاپ اندرویدی بر روی رایانه شخصی خود را به راحتی تجربه کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ سیستم عامل کامل اندوریدی برای کامپیوتر وجود ندارد و این روش ها و راه حل هایی که در این مقاله گفته می شود فقط به شما کمک می کند تا اندروید را بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید و یک سری کارهای اساسی و کلی با آن انجام دهید.

نصب سیستم عامل اندروید روی کامپیوتر یک فرآیند بدون دردسر نیست و باید نکته هایی را همیشه قبل از انجام این کار به خاطر بسپارید تا به مشکل برنخورید. زمانی که سیستم عامل های کامل دسکتاپ را با اندروید به عنوان سیستم عامل دسکتاپ مقایسه می کنیم کمبود هایی بسیار زیادی به چشم می خورد و مطمئنا اندروید به عنوان دسکتاپ فاقد برخی قابلیت ها است. به عنوان مثال در دسکتاپ اندورید نمی توانید پرینتر را مدیریت کنید و همچنین نمی تواند از رابط های صفحه کلید محور مانند سیستم عامل های دسکتاپ پشتیبانی کند. به علاوه کاملا از فناوری های دسکتاپ محور پیشرفته پشتیبانی نمی کند. به طور خلاصه، سیستم عامل دسکتاپ اندروید به شما یک تجربه دسکتاپ تقریبا ناقصی را می دهد بنابراین باید سیستم عامل اندروید را از طریق برخی مقلدها یا ماشین های مجازی با استفاده از Vmware اجرا کنید.

 

روش اول؛ استفاده از Bluestacks

Bluestacks یک مقلد اندرویدی است که برنامه ها و بازی ها بر روی کامپیوتر شما اجرا می کند. این نرم افزار به سادگی می تواند بازی ها و برنامه های شما را در سیستم عامل دسکتاپ اندروید اجرا کند. برای استفاده از این نرم افزار باید به سایت رسمی این برنامه بروید و فایل نصب را دانلود کنید. به هیچ نصب پیشرفته ای نیاز نیست تنها با یک کلیک به راحتی نصب می شود. با نرم افزار Bluestacks نیازی نیست که نگران وضعیت سخت افزاری خود باشید زیرا خودش پیکربندی شما را برای بهینه سازی عملکرد به طور خودکار شناسایی می کند.

Bluestacks یکی از ساده ترین روش ها برای نصب اندروید روی کامپیوتر به حساب می آید.

 

روش دوم؛ پروژه Android x86

 Android x86 یکی از معروف ترین پروژه ها برای نصب اندروید روی کامپیوتر محسوب می شود و یک ابتکار غیررسمی است که توسط گروهی از توسعه دهندگان برای ارتباط کامپیوترهای شخصی و اندروید ایجاد شده.  این پروژه بر اساس AOSP طراحی شده است که با سخت افزار کامپیوتری سازگاری دارد.

اگر یک دستگاه مبتنی بر اینتل داشته باشید  استفاده از این پلتفرم برایتان لذت بخش خواهد بود.

برای نصب این پروژه بر روی کامپیوتر همانند نصب دیگر سیستم عامل ها باید فایل ISO را از بخش دانلود سایت اصلی این پلتفرم دانلود کنید و به دنبال فایل صحیح ایزو یا ISO بگردید و سپس دانلود را آغاز کنید.

می توانید فایل ISO را به طور مستقیم از درایو USB استفاده کنید یا از طریق Vmware آن را نصب کنید. فایل ISO از بوت دوگانه پشتیبانی نمی کند.

در حال حاضر Android x86 بر پایه اندروید نوقا7.1 و اندروید اوریو است.

 

روش سوم؛ سیستم عامل Pheonix

فونیکس او اس (Pheonix OS) تا حدودی بر پایه پروژه Android x86 است و برای تجربه کاربری متفاوت سفارشی شده است. فونیکس برای کامپیوتر طراحی شده و قابلیت های زیادی دارد. از این سیستم عامل می توانید برای نصب اندروید روی کامپیوتر استفاده کنید.

شرکت چینی سیستم عامل فونیکس را همانند دیگر سیستم عامل های ویندوز با رابط کاربری خاص و مناسب برای رایانه های شخصی طراحی و بهینه کرده است تا بتوانید برنامه های اندرویدی را روی cpu های اینتل اجرا کنید.

فونیکس ثابت شده که می تواند یکی از بهترین Ul های دسکتاپ اندروید باشد. زمانی که به عنوان یک ماشین مجازی آن را نصب می کنید این نکته را در نظر بگیرید برای دسترسی به ایمیل یا اجرای یک تراکنش از طریق آن زیاد امن نیست.

 

روش چهارم؛ استفاده از Samsung Dex

اگر به دنبال تجربه دسکتاپ اندروید در محیط کاری خود هستید Samsung Dex یک جایگزین حرفه ای به حساب می آید. دسکتاپ سامسونگ Dex محیطی شبیه سیستم مک یا کامپیوترهای شخصی برایتان ایجاد می کند و برای نصب آن به داک نیاز خواهید داشت با استفاده از این داک می توانید گلکسی اس8 یا اس8 پلاس را به مانیتور وصل کنید و از محیط دسکتاپ لذت ببرید.

Samsung Dex یک رابط کاربری یا قابلیت های فراوان دارد که می توانید با آن به درگاه های HDMI، USB2.0، USB Type C و اترنت دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید