معرفی سه مورد قابلیت های دروغین اپل، تبلیغات این شرکت را باور نکنید!

در این مطلب می خواهید سه مورد قابلیت دروغین اپل را برایتان بازگو کنیم که به عنوان یک کاربر آیفون نباید آنها را باور کنید و ویژگی محسوب نمی شوند.

اپل به عنوان معروف ترین و قدرتمندین شرکت در حوزه تکنولوژی همیشه نقش کلیدی در پیش رفتن فناوری و جا افتادن نوآوری ها در این بخش ایفا می کند. همانطور که می دانید اپل همیشه بهترین پلتفرم ها را عرضه می کند اما هنگامی که محصولاتش به مشکل برمی خورند این شرکت تمایل دارد این مشکل را جزئی از قابلیت های پلتفرمش معرفی کند یا به شخص متضرر بگوید که اشتباه شده است.

استیو جابز، موسس شرکت اپل جز تاثیرگذارترین شخصیت های دنیای فناوری است. وی در مسیر تاسیس اپل با مشکلات زیادی رو به رو بوده و روش های جالبی برای حل مشکلات و شکل دادن خواسته هایش داشته است.

به اعتقاد بسیاری دلیل اصلی موفقیت استیو جابز «دایره تحریف موفقیت» بوده. دایره تحریف واقعیت درواقع یک نوع توانایی استیو جابز در متقاعد کردن دیگران و خود برای باور کردن حقایقی بود که معمولا برای مخاطبان غیراپلی غیرقابل درک است. استیو جابز با این توانایی و هوش سرشاری که داشت به راحتی می توانست دیگران مجاب کند که محصولاتش را خریداری کنند و کاربران هم به خوبی متقاعد می شدند. تا زمانی که استیو جابز در اپل حضور داشت کمتر کسی می توانست از این پلتفرم انتقاد کند اما پس از رفتن او دست مردم برای انتقاد از شرکت بیشتر باز شد.

اکنون می خواهید در مورد چهار قابلیت دروغین اپل صحبت کنیم که در واقع نمی توان آنها را ویژگی دانست و جز اشتباهات شرکت اپل محسوب می شوند.

 

کند شدن آیفون های قدیمی به عنوان یک قابلیت

اخیرا بحث های زیادی در مورد کند شدن سرعت آیفون های قدیمی هنگام ضعیف شدن باتری ها صورت گرفته است. طبق پاسخ اپل، این عمل یک کار کاملا آگاهانه است. این کاهش یافتن در جهت جلوگیری از خرابی بیشتر باتری و خاموش شدن ناگهانی آیفون های قدیمی است.

طبق اخبار منشرشده، این ویژگی در آیفون های قدیمی به منظور ترغیب کاربران برای به روز رسانی دستگاه و خرید مدل های بالاتر اپل بوده اما اپل همچنان ادعا می کند که این ویژگی در آیفون های قدیمی به منظور صرفه جویی در عمر باتری ها بوده که گفته می شود یک قابلیت دروغین اپل است و باعث شد کاربران فکر کنند که باید آیفون خود را ارتقا دهند در حالیکه جایگزین کردن یک باتری ساده می تواند ترفند خوبی برای حل آن باشد.

همچنین مای ترفند پیش تر یک مقاله درباره آموزش افزایش سرعت آیفون نوشته است که پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

 

آنتن جدید، ویژگی دروغین

در طراحی جدید آیفون4 یک آنتن خارجی در اطراف گوشی مانند نوار محکم نمایش داده شد که منجر به بهبود  آنتن دهی می شد. اما اگر شما دستتان را حین صحبت کردم روی روی این نوار نگه می داشتید آنتن دهی  کاهش پیدا می کرد.

این یک اشتباه طراحی بزرگ محسوب می شد. اپل می توانست این اشتباه را خیلی سریع بپذیرد اما استیوجابز در جواب مشتریانش که با این مشکل رو به رو شده بودند تنها گفت که دستتان را روی نوار زیاد نگه ندارید و در بیانیه برای رفع این مشکل بیان کرد که نباید گوشه پایین سمت چپ را محکم نگه دارید یا بهتر است از یک ضربت گیر استفاده کنید.

اپل اعلام کرد که این طراحی پیچیده است و حتی نمونه های ضربت گیر هم برای کاربران آیفون4  ارائه کردند.

 

اپل می داند USB-C بهتر از کابل لایتینگ است

اولین بار در سال 2012 پورت لایتینگ (Lightning) در آیفون راه اندازی شد و یک قابلیت منحصربه فرد و واقعی به حساب می آمد. با این ویژگی درگاه شارژ به طور چشمگیری باریک تر شد. اما از آن موقع به بعد، اپل پورت USB Type-C در آیفون ها و آیپدها تغییر نداده است با اینکه قول داده بود اقدام جدی در مورد کابل های شارژ انجام دهد.

در سال 2009، سامسونگ، اپل و دیگر تولیدکنندگان بزرگ گوشی تفاهم نامه ای برای طراحی گوشی هایی که با کابل شارژ مشابه ای شارژ شوند امضا کردند.

در سال 2012، پس از ناامیدی از توسعه USB-C اپل پورت لایتینگ خودش و کابلی برای آیفون5  راه اندازی کرد.

در سال 2014، اپل USB-C را در نهایت راه اندازی کرد.

اپل سرعت کم USB نوع C را نتوانست توجیه کند. اما به نظر می رسد به طور کلی USB-C بهتر از لایتینگ برای هر کاربر معمولی است. این پورت همانند لایتینگ می تواند گوشی ها را شارژ کند و برای هدفون استفاده شود. حتی به شما این امکان را می دهد با گوشی به تلوزیون متصل شوید.

 

تبلیغات اپل را باور نکنید

اپل در بیانیه ای اظهار داشته است که کاربران نباید تبلیغات ما را باور کنند. از نمونه های این تبلیغات دروغین می توان به جنگی که بعد از راه اندازی آیفون 3G  به راه افتاد اشاره کرد که تبلیغات در مورد این مدل ادعا می کردند که دو برابر سرعت و نصف قیمت را دارد اما خیلی زود مشتریان متوجه شدند همچنین چیزی امکان ندارد.

با این حال، این چند قابلیت دروغین اپل نمی توانند ارزش این پلتفرم را کم کنند و همچنان کاربران به اپل علاقه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید