معرفی روزهای انگلیسی به همراه توضیحات دقیق برای هر روز

یادگیری روزهای انگلیسی شاید کار چندان سختی نباشد اما یکی از اطلاعاتی است که هر شخصی به آن احتیاج دارد. حتی اگر شما زبان انگلیسی چندان خوبی ندارید و یا حتی نمی خواهید این زبان را یاد بگیرید، یاد گرفتن روزهای هفته به انگلیسی برای شما واجب و البته کاربردیست. یاد گرفتن روز های انگلیسی به سختی ماه های میلادی نیست چرا که تعداد روزهای هفته در سراسر دنیا یکسان هستند و با یکدیگر همخوانی دارند.

یاد گرفتن روزهای انگلیسی

روزهای هفته در زبان انگلیسی به شرح زیر است:

  • شنبه – Saturday
  • یک شنبه – Sunday
  • دو شنبه – Monday
  • سه شنبه – Tuesday
  • چهار شنبه – Wednesday
  • پنج شنبه – Thursday
  • جمعه – Friday

هر یک از این اسم ها دارای معنی خاصی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

شنبه – Saturday

Saturday که در اکثر کشورها، برعکس کشور ما، روز پایانی هفته است به معنی روز زحل است! این روز را سیاه رنگ در نظر گرفته اند چرا که رنگ سیاره زحل در آسمان نزدیک به سیاه است.

یکشنبه – Sunday

این روز در اکثر کشورها روز آغازین هر هفته است و تعطیل می باشد. این روز به نام خورشید (Sun) نام گذاری شده است. تعبیر و معنایی که روز خورشید دارد آن است که با طلوع و تابش خورشید، زندگی به جریان می افتد به همین دلیل است که آن را نخستین روز هفته می دانند.

دوشنبه – Monday

دوشنبه را با توجه به نام ماه که در زبان انگلیسی Moon است نام گذاری کرده اند. رنگ دوشنبه که منسوب به ماه است را سبز در نظر گرفته اند. علت در نظر گرفتن این رنگ آن است که در گذشته ها رنگ ماه را سبز می دانستند. همچنین این روز را به عنوان روزی منتسب به زنان می شناسند. ماه که در شب و در غیاب خورشید به زمین نور می رساند، دارای مقام و جایگاه بالایی است و از همین رو برای احترام به زنان و جایگاه ویژه آن ها، این روز را به زنان نسبت می دهند.

سه شنبه – Tuesday

سه شنبه ها روز مریخ است. Tues نام یک خدای اساطیری بوده و با مارس که به معنای مریخ است معادل است! رنگ سه شنبه ها را قرمز می دانند که آن هم به دلیل قرمز بودن مریخ می باشد. مردان که همواره قربانی عشق بوده اند و جان خودشان را در این راه از دست داده اند، به این روز نسبت داده شده اند. (رنگ قرمز را رنگ عشق و خون می دانند.)

چهارشنبه – Wednesday

روز یک خدای اساطیری دیگر است و معادل با سیاره عطارد در نظر گرفته می شود. رنگ چهارشنبه ها را فیروزه ای می دانند و روز سود و معامله ها شناخته شده است.

پنج شنبه – Thursday

این روز نیز معادل یک خدای اساطیری دیگر به نام Thor می باشد که یک خدای آلمانی بوده است. این خدای افسانه ای معادل با سیاره مشتری است و روز پنج شنبه روز سعادت به حساب می آید.

جمعه – Friday

برخی این روز را به عنوان روز درخشندگی و سفیدی می شناسند و برخی دیگر آن را روز آسایش و رهایی می دانند. این روز به سیاره زهره نسب داده می شود و از آن جایی که رنگ این سیاره به سفیدی می زند، رنگ جمعه ها را سپید می دانند.

 

در این مطلب تلاش کردیم نام روزهای انگلیسی را به همراه معانی و مفهوم آن ها برای شما گرد آوری کنیم. این کلمات و اسامی مسلما به کار شما خواهند آمد و اطلاعات مفید و البته جذابی را برای شما به ارمغان می آورند.

1 دیدگاه دربارهٔ «معرفی روزهای انگلیسی به همراه توضیحات دقیق برای هر روز;

  1. ظهر شما بخیر وبا تشکر فراوان برای تبلیغات در سایت های خبری و اطلاع رسانی عمومی در مورد علاقه ای که به آن اشاره شده است و این موضوع را به شما تبریک میگم و امیدوارم با انجام کارهای بزرگ و برجسته و ممتاز باشید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید