مشکل کار نکردن دکمه Home آیفون را چگونه رفع کنیم؟

کار نکردن دکمه Home آیفون می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه راه حل هایی را برای رفع این مشکل معرفی می کنیم. پیش از ادامه باید ذکر کنیم که این روش ها برای همه مدل های آیفون، آیپد یا آیپاد که دکمه Home‌ دارند، چاره ساز است. در صورتی که آیفون های ۶ یا ۸ دارید هم می توانید از ترفندهای زیر برای رفع این مشکل استفاده کنید.

۱. افزودن دکمه AssistiveTouch Home به صفحه نمایش

بسیاری از ویژگی های قابلیت دسترسی پنهان در آیفون شما وجود دارد. یکی از این موارد یک راه حل مناسبی برای شماست که وقتی دکمه صفحه Home اصلی کار نمی کند از آن استفاده کنید. به این مورد به اصطلاح AssistiveTouch گفته می شود ، که اپل برای افرادی که با استفاده از دکمه های فیزیکی مانند Home‌راحت نیستند، طراحی کرده است. می توانید AssistiveTouch را از settings فعال کنید تا یک دکمه Home مبتنی بر نرم افزار را به صفحه iPhone خود اضافه کنید. انجام این کار مشکل دکمه Home را برطرف نمی کند ، اما به شما این امکان را می دهد که از iPhone خود بدون دکمه Home هم بتوانید استفاده کنید.

در ادامه چگونگی افزودن دکمه Home‌به صفحه نمایش را با استفاده از AssistiveTouch توضیح می دهیم:

  1. به Settings > Accessibility > Touch > AssistiveTouch بروید. در نسخه های قدیمی تر iOS باید به Settings > General > Accessibility > AssistiveTouch بروید.
  2. اگر نتوانستید از اپلیکیشن جاری در حال استفاده خارج شوید و به Settings بروید، آیفون خود را ری استارت کنید و به Home screen  بروید.
  3. AssistiveTouch را از طریق دکمه مقابل آن فعال کنید. حال یک دکمه نیمه شفاف روی صفحه ظاهر می شود روی آن ضربه بزنید تا یک منو ظاهر شود سپس روی Home  ضربه بزنید تا دکمه Home شبیه سازی شود.
  4. دکمه AssistiveTouch را بکشید و رها کنید و در هر جای صفحه آیفون آن را حرکت دهید. علاوه بر این می توانید از سیری استفاده کنید را در مواقع لزوم آن را غیر فعال یا فعال کنید.

ارزش دارد گزینه های شخصی سازی AssistiveTouch را از تنظیمات تنظیم کنید تا در حد امکان از آن ها استفاده کنید. اگر فقط از آن به عنوان دکمه صفحه اصلی Home استفاده می کنید ، حتی می توانید تنها گزینه را انتخاب کنید ، بنابراین دیگر نیازی به باز کردن فهرست منو ندارید.

۲. کالیبره کردن مجدد دکمه Home

در حقیقت ، به نظر نمی رسد منبع قطعی برای این ترفند باشد ، اما با این وجود در رفع مشکل دکمه Home آیفون مؤثر است. با این وجود ، می توانید از این ترفند برای رفع دکمه Home روی هر دستگاه قابل استفاده استفاده کنید. بدترین اتفاقی که می افتد این است که دکمه صفحه اصلی بعد از امتحان کردن هنوز کار نمی کند. در حقیقت ، به نظر نمی رسد منبع قطعی برای رفع این مشکل باشد ، اما با این وجود در رفع دکمه های آیفون Home مؤثر است.

در ادامه کارهای مورد نیاز برای این روش آورده شده اند:

  1. هر برنامه سهام را که از قبل روی دستگاه شما نصب شده است را باز کنید. به عنوان مثال ، ممکن است یادداشت ها ، تقویم ، یادآوری یا عکس را باز کنید.
  2. حال Sleep/Wake  یا دکمه power‌ را روی آیفون خود فشار داده و تا زمانی که Slide to power off نمایش داده شود،  نگه دارید.

آیفون خود را خاموش نکنید. در عوض ، دکمه صفحه اصلی Home  را برای مدت زمان ۱۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا صفحه ظاهر شده ناپدید شود و برنامه خاتمه یابد. این راه حل برای مشکل دکمه های Home‌ در آیفون های مدل ۶S یا قدیمی تر چاره ساز است ، و هم چنین دکمه های Home در آیفون های مبتنی بر آیفون ۷ و آیفون ۸ کار می کند. اگر “کالیبره کردن مجدد” مشکل دکمه Home شما  را برطرف نکرد ، سعی کنید چندین بار این فرایند را تکرار کنید. برخی از کاربران گزارش داده اند که دکمه Home آنها بعد از سه یا چهار تلاش شروع به کار می کند.

بیشتر بخوانید: چگونه مشکل صدای آیفون را حل کنیم؟

۳. بازگردانی Firmware‌ روی آیفون

این روش سریع نیست ، اما هنوز هم می تواند سریع ترین راه کار دکمه Home آیفون شما باشد. بسیاری از مشکلات دکمه Home به دلیل نقص در نرم افزار یا سیستم عامل در آیفون شما به وجود آمده است. با بازیابی دستگاه با استفاده از حالت DFU می توانید این مشکلات را به صورت رایگان برطرف کنید. وقتی این کار را انجام دادید ، تمام داده ها از طریق آیفون پاک می شوند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که ابتدا نسخه پشتیبان آیفون را دریافت کرده اید. حداقل باید یک ساعت نیز گوشی را کنار بگذارید. با بازیابی دستگاه خود با حالت DFU ، هر بیت از نرم افزار و سیستم عامل بازنویسی می شود. بعضی اوقات ، این کار مدتی طول می کشد.  اگر این روش کار نمی کند ، باید بدانید که دکمه Home شما قطعاً مشکل سخت افزاری دارد.

۴. تمیز کردن دکمه Home آیفون با استفاده از الکل ایزوپروپیل

همانطور که از دکمه Home در طول زندگی آیفون خود استفاده می کنید ، احتمالاً می توانید گرد و غبار و ذرات را جمع می کند. این لکه ممکن است مکانیسم کارایی آن را مسدود کند و می تواند علت این باشد که چرا دکمه Home متوقف شده است. متأسفانه ، اگر دکمه صفحه اصلی آیفون ۷ یا آیفون ۸ شما کار نمی کند ، این نکته نمی تواند کمک کند ، زیرا این دستگاه ها دارای یک دکمه مکانیکی نیستند. در اینجا روش مناسبی برای تمیز کردن دکمه Home در iPhone شما آورده شده است:

  1. کار را با تمیز کردن  دکمه Home آیفون با یک دستمال تمیز و خشک میکروفایبر آغاز کنید.
  2. اگر این روش کار نمی کند ، پارچه را با الکل ایزوپروپیل ۹۸-۹۹ درصد به آرامی مرطوب کنید. این الکل در هوا تبخیر می شود ، بنابراین نباید به اجزای آیفون شما آسیب برساند. در حالی که دستمال را روی دکمه می کشید، بارها و بارها بر روی آن کلیک کنید. همان طور که بر روی دکمه Home کلیک می کنید ، الکل باید راه خود را به داخل منافذ پیدا کند تا هرگونه آلودگی را از بین ببرد.

۵. استفاده از شارژر

دکمه Home با استفاده از یک کابل ظریف در نزدیکی درگاه شارژ ، به سایر اجزای داخل آیفون شما متصل می شود. برخی افراد دکمه Home خود را با اعمال فشار کمی در این منطقه ثابت کرده اند ، احتمالاً به دلیل اتصال مجدد کابل. البته مطمئناً هنگام امتحان این کار باید بسیار مراقب باشید. شما نمی خواهید چیزی را درون آیفون خود بشکنید. هم چنین باید مراقب باشید که اتصال لایتنینگ یا ۳۰-pin را در داخل درگاه شارژ قطع نکنید ، زیرا برداشتن آن تقریبا غیرممکن است.

برای امتحان این روش روش های زیر را دنبال کنید:

  1. کابل شارژر همراه آیفون خود را متصل کنید.
  2. به آرامی بر روی پشت اتصال ، نزدیک به انتهای آیفون خود را فشار دهید ، گویی که آن را به سمت دکمه صفحه اصلی Home فشار می دهید.
  3. این فشار را نگه دارید در حالی که چند بار روی دکمه Home کلیک می کنید.
  4. باید توجه داشته باشید که این کار برای چند هفته یا بیشتر مشکل دکمه Home آیفون شما را برطرف می کند. با این حال ، احتمالاً لازم است که دکمه Home را در iPhone جایگزین کنید. در صورت استفاده از آیفون ۷ یا بالاتر ، نمی توانید دکمه صفحه اصلی Home را جایگزین کنید ، بنابراین ممکن است به جای آن به دستگاه جایگزینی احتیاج داشته باشید.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «مشکل کار نکردن دکمه Home آیفون را چگونه رفع کنیم؟;

دیدگاهتان را بنویسید