مشکلات Face ID آیفون و نحوه رفع آن ها

Face ID باز کردن قفل iPhone ، احراز هویت دانلود ها ، خرید و موارد دیگر را سریع و بدون زحمت انجام می دهد. وقتی Face ID در دسترس نیست یا کار نمی کند ، این راه حل ها به شما در رفع آن کمک می کند.

اگر نمی توانید آیفون Face ID خود را تنظیم کنید ، کار به طور تصادفی متوقف شده است یا چهره شما را به درستی تشخیص نمی دهد ، فقط نکات عیب یابی زیر را دنبال کنید تا دوباره کار کند. این راه حل ها برای همه مدل های iPhone با Face ID ، از جمله iPhone 13 ، 12 ، 11 ، XR ، XS و X اعمال می شود.

1. تنظیمات Face ID را بررسی کنید

قبل از رفتن به اصلاحات ، همیشه خوب است که با بررسی های اولیه شروع کنید. در اینجا نحوه اطمینان از تنظیم Face ID و درست بودن تنظیمات آن آورده شده است:

  • به Settings > Face ID & Passcode بروید.
  • اگر Reset Face ID را مشاهده کردید ، به این معنی است که قبلاً Face ID را تنظیم کرده اید. در غیر اینصورت ، برای راه اندازی آن ، دستورالعمل ها را دنبال کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که گزینه های  iPhone UnlockiTunes & App StoreWallet & Apple Pay و Password AutoFill هستند.

2. مجوز Face ID را برای برنامه های شخص ثالث بررسی کنید

بانکداری شخص ثالث ، پرداخت ، پیام های فوری و سایر برنامه های این چنینی ممکن است از Face ID برای احراز هویت برای ورود به سیستم استفاده کنند. اگر در گذشته اجازه استفاده از Face ID را از برنامه رد کرده بودید ، به جای آن باید هر بار رمز عبور iPhone خود را وارد کنید.

در اینجا نحوه اطمینان از فعال بودن Face ID برای برنامه iPhone پشتیبانی شده شخص ثالث آورده شده است:

  • Settings را باز کنید و به پایین بروید ، جایی که برنامه های شخص ثالث در آن فهرست شده است.
  • روی برنامه مربوطه ضربه بزنید.
  • مطمئن شوید که ضامن Face ID روشن است.

متناوبا ، می توانید لیست کامل برنامه هایی را که از Face ID درخواست دسترسی کرده اند ، با رفتن به Settings > Face ID & Passcode > Other Apps مشاهده کنید.

3. سنسورهای Face ID را تمیز کنید و مطمئن شوید هیچ مانعی وجود ندارد

هنگامی که تشخیص چهره آیفون شما کار نمی کند ، از یک پارچه نرم و خشک برای پاک کردن قسمت بالای دستگاه برای تمیز کردن سنسور Face ID استفاده کنید. معمولاً وقتی تلفن را برای مدت طولانی روی گوش نگه می دارید ، ممکن است روغن بدن و آلودگی به آن بچسبد و باعث از بین رفتن Face ID یا عملکرد ضعیف آن شود.

ثانیاً ، اگر از قاب ناهموار یا محافظ صفحه ضخیم استفاده می کنید که حتی اندکی سنسورهای Face ID را می پوشاند ، چنین موانعی را بردارید.

4. مطمئن شوید که صورت خود را مسدود نمی کنید

اگر از ماسک صورت ، حجاب یا هر لباس دیگری و حتی برخی عینک های آفتابی مخصوص استفاده می کنید ، Face ID کار نخواهد کرد. برای عملکرد روان Face ID ، مطمئن شوید که صورت خود را با هیچ چیز مسدود نمی کنید. در مکان هایی که باید از ماسک یا حجاب استفاده کنید ، وارد کردن دستی رمز عبور آیفون تنها گزینه است ، مگر اینکه Apple Watch داشته باشید.

به علاوه ، وقتی در یک اتوبوس یا استادیوم شلوغ هستید ، Face ID ممکن است به دلیل چهره های متعدد در اطراف شما گیج شود. در این شرایط ، سعی کنید iPhone را به درستی نگه دارید تا سیستم بتواند دقیقاً صورت شما را اسکن کند.

5. آیفون خود را درست نگه دارید

در iPhone ، Face ID فقط زمانی کار می کند که آن را در جهت عمودی نگه دارید. در iPad ، در دو حالت عمودی و افقی کار می کند.

بنابراین ، هنگامی که در رختخواب هستید و سعی می کنید قفل تلفن را در حالت افقی قرار دهید ، Face ID کار نمی کند. مطمئن شوید که آن را به درستی نگه داشته اید.

علاوه بر این ، iPhone را خیلی دور یا نزدیک خود نگه ندارید. آن را با فاصله راحت از صورت خود نگه دارید.

6. iPhone خود را ری استارت کنید

یکی از اساسی ترین و در عین حال موثرترین راه ها برای رفع مشکلات Face ID راه اندازی مجدد iPhone است. راه اندازی مجدد شامل دو مرحله است. اولین مورد این است که iPhone خود را خاموش کنید ، و دوم این است که بعد از یک دقیقه دوباره آن را روشن کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید ، اجزای Face ID که دیگر کار نکرده اند باید اکنون کاملاً کار کنند.

7. آیفون خود را به روز کنید

اپل اشکالات و مشکلات شناخته شده را از طریق به روز رسانی نرم افزار برطرف می کند. اگر تنظیمات Face ID کار نمی کند یا مکرراً قفل دستگاه شما را باز نمی کند ، ممکن است مشکل در سطح نرم افزار عمیق تری باشد.

8. یک ظاهر جایگزین تنظیم کنید

اگر از عینک استفاده می کنید ، موهای صورت دارید یا ظاهر خود را به طریقی دیگر تغییر داده اید ، می توانید یک ظاهر جایگزین تنظیم کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • Settings  iPhone را باز کنید و روی Face ID & Passcode ضربه بزنید. احراز هویت با استفاده از رمز عبور دستگاه.
  • روی Set an an Alternate Appearance (تنظیم یک ظاهر جایگزین) ضربه بزنید و مراحل را تکمیل کنید تا ظاهر بیشتری اضافه کنید.

9. تنظیم مجدد Face ID

هنگامی که Face ID کار نمی کند ، یا تنظیمات آن هنگام افزودن ظاهر متناوب با شکست مواجه می شود ، تنظیم مجدد آن کمک می کند. با انجام این کار چهره ثبت شده فعلی حذف می شود و باید دوباره آن را تنظیم کنید.

برای بازنشانی Face ID در iPhone خود:

  • به Settings > Face ID & Passcode > Reset Face ID بروید.
  • iPhone خود را مجدداً راه اندازی کنید.
  • به Settings > Face ID & Passcode  بروید و دوباره مراحل راه اندازی را تکمیل کنید.

10. بازنشانی همه تنظیمات

وقتی همه تنظیمات iPhone را بازنشانی می کنید ، داده های شخصی مانند عکس ها ، فیلم ها ، برنامه ها ، موسیقی و موارد دیگر حذف نمی شوند. با این حال ، همه تنظیماتی که تا کنون تغییر داده اید یا اضافه کرده اید ، مانند Wi-Fi ، بلوتوث ، طرح صفحه اصلی ، VPN و تنظیمات صفحه کلید ، پاک می شوند و به حالت پیش فرض برمی گردند.

هنگامی که Face ID آیفون شما کار نمی کند ، یا اگر Face ID ناگهان کار نمی کند ، بازنشانی همه تنظیمات دستگاه ممکن است کمک کند.

به Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Reset > Reset All Settings بروید. پس از اتمام فرآیند ، دوباره Face ID را تنظیم کنید. باید اکنون کاملاً کار کند

11. iPhone خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید

در صورتی که هیچ یک از راه حل های بالا هیچ اقبالی نداشت ، به بازنشانی iPhone خود در کارخانه فکر کنید. با این کار همه چیز ، از جمله برنامه ها ، تنظیمات و همه داده های دیگر ، از iPhone شما پاک می شود. بنابراین مطمئن شوید که ابتدا از iPhone خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پس از اتمام بازنشانی ، می توانید iPhone خود را به عنوان یک دستگاه جدید تنظیم کنید یا آن را از رایانه یا پشتیبان گیری iCloud بازیابی کنید.

12. مطمئن شوید که تعمیرات شما توسط اپل انجام شده است

آیا اخیراً صفحه iPhone خود را تعویض کرده اید؟ یا به دلیل مشکل سخت افزاری در مرکز خدمات غیر مجاز آن را تعمیر کرده اید؟ اگر بله ، Face ID به احتمال زیاد روی این iPhone کار نمی کند تا زمانی که آن را در فروشگاه Apple یا یکی از مجوزهای اپل تأیید نکنید.

13. با پشتیبانی اپل تماس بگیرید

اگر اخیراً iPhone خود را روی سطح سختی انداخته اید ، ممکن است مشکلات فیزیکی در سنسورهای Face ID وجود داشته باشد. به همین دلیل ، ممکن است در دسترس نباشد ، روی صفحه راه اندازی خراب شود یا اصلاً کار نکند.

همه آیفون هایی با Face ID (iPhone X و نسخه های بالاتر) تا حدی ضد آب هستند. با این حال ، اگر iPhone برای مدت طولانی زیر آب بود ، ممکن است Face ID کار نکند.

اگر شرایط شما با هر یک از موارد بالا مطابقت دارد ، با پشتیبانی Apple تماس بگیرید و یک بازدید از فروشگاه را برنامه ریزی کنید.

Face ID آیفون شما باید در حال حاضر به طور کامل کار کند

اگر مشکل Face ID مربوط به سخت افزار نبود ، راه حل های بالا باید این مشکل را برطرف می کرد. با شروع به کار ، تجربه iPhone بهتر و راحت تر می شود.

به طور کلی ، Face ID بسیار امن است و یک تجربه عالی و راحت را ارائه می دهد. و اگر چند معیار منطقی را دنبال کنید ، می توانید همه چیز را به سطح امن تری برسانید.