منتقل کردن نوار آدرس کروم (address bar) به پایین صفحه نمایش دستگاه های اندروید

یکی از مهم ترین قسمت ها در مرورگر گوگل کروم (Goggle Chrome) اندروید ، منوی chrome://flags می باشد که به شما این امکان را می دهد تا از ویژگی های آزمایشی مرورگر تان استفاده کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اندروید را به دلیل ویژگی قابل سفارشی بودن آن دوست دارید، پس حتما خوشحال می شوید اگر بدانید که می توانید نوار آدرس کروم را با استفاده از این مراحل، به پایین صفحه نمایش انتقال دهید.

انتقال دادن نوار آدرس کروم، واقعا فایده خاصی ندارد و فقط برخی افراد برای راحتی کار خودشان این کار را انجام می دهند. افرادی که دست های کوچکی دارند، شاید اگر نوار آدرس در پایین صفحه باشد راحت تر بتوانند مطالب مورد نظرشان را جست و جو کنند؛ و یا حتی اگر با دسترسی به این نوار مشکلی هم نداشته باشید، با پایین آوردن آن می توانید سریع تر عمل کنید.

کروم را باز کنید و به قسمت Flags بروید

قسمت Flags در کروم دارای ویژگی های آزمایشی بسیار زیادی است. برای دسترسی به این قسمت، برنامه ی کروم را باز کرده و عبارت “chrome://flags” را در نوار آدرس تایپ کنید. ( با 11 مورد از قابلیت های مرورگر کروم بیشتر آشنا شوید )

تنظیمات “Chrome Home” را تغییر دهید

پس از باز کردن تنظیمات، به سمت پایین بروید تا “Chrome Home Android” را حدودا در قسمت سوم آپشن ها مشاهده کنید. سپس باید بر روی سه نقطه ی منو از بالای صفحه کلیک کنید و “find in page” را انتخاب کنید. اکنون باید آپشن “Home” را پیدا کرده و باز کنید. حالا از پایینِ منو، گزینه ی “Enabled” را انتخاب کنید؛ سپس می توانید دوباره از کروم استفاده کنید. هنگامی که دوباره به کروم بازگردید،  مشاهده می کنید که نوار آدرس تان در پایین صفحه نمایش جای گرفته است.

حالا با ضربه زدن بر روی این نوار آدرس می توانید لیست جست و جو های اخیر تان را مشاهده کنید. بطور کلی این انتقال نوار آدرس، برای دسترسی سریع و راحت تر انجام می شود؛ همچنین دست هایتان نیز روی صفحه نمایش راحت تر کار می کنند و دیگر نیاز نیست تا برای تایپ کردن یک آدرس وبسایت، دست هایتان کشش پیدا کنند تا به بالای صفحه برسند.

دیدگاهتان را بنویسید