سامسونگ لانچر آزمایشی گلکسی S8 و گلکسی Note 8 به همراه قابلیت چرخش صفحه اصلی را منتشر می کند

سامسونگ دوباره رابط کاربری UI را برای بهبود تجربه استفاده کاربران روی گوشی های گلکسی S9 و S9+ رونمایی کرد. سامسونگ قابلیت چرخش صفحه اصلی (Home Screen Rotation) را به لانچر آزمایشی (Experience Launcher) خود اضافه کرده است؛ که به شما این قابلیت را می دهد که صفحه اصلی خود را به حالت افقی در آورید. حالا سامسونگ لانچر آزمایشی گوشی های گلکسی S8 و گلکسی Note 8 را نیز بروزرسانی کرده است. در نتیجه قابلیت چرخش صفحه اصلی نیز به این گوشی ها اضافه شده است.

طبق گفته های برنامه نویسان XDA، این قابلیت در تنظیمات، بخش «Home Screen settings» قابل دسترس است. در این بخش، قابلیتی جدید به نام «Portrait Mode Only» (فقط حالت عمودی) مشاهده می کنید. وقتی این قابلیت فعال باشد، چرخش صفحه امکان پذیر نمی باشد. پس برای چرخش صفحه اصلی حتما آن را غیرفعال کنید. متاسفانه قابلیت حالت افقی (Landscape Mode) صفحه به صورت تک برای همه دستگاه ها ظاهر نمی‌شود. این قابلیت در گلکسی Note 8 پیدا نشده است. احتمالا سامسونگ در آینده ای نزدیک این قابلیت را به صورت تکی به آن اضافه کند.

طبق گفته های Changelog، این لانچر برای اندروید 8.1 Oreo OS ساخته شده است. گلکسی Note 9 در تاریخ 9 آگوست رونمایی می‌شود و احتمال می رود که نسخه جدید اندروید 8.1 Oreo به همراه ان منتشر شود. قبل از قابلیت جدید لانچر آزمایشی سامسونگ، سامسونگ قابلیت Video Lockscreen (قفل ویدویی) گلکسی S9، را برای گوشی های گلکسی S8 و گلکسی Note 8 منتشر کرده بود.

علاوه بر این، اخیرا سامسونگ قابلیت های انحصاری گلکسی S9 را برای گوشی های گلکسی S8 و Note 8 منتشر کرده است؛ قابلیت هایی مانند پشتیبانی از گیف در صفحه Always On Display. حال همه چشم انتظار رونمایی گلکسی Note 9 هستند که قرار است با قلم S پیشرفته ای که از بلوتوث پشتیبانی می‌کند، منتشر شود. طبق شایعه ها، با پشتیبانی از بلوتوث می توان پخش موزیک و شاتر دوربین را کنترل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید