آموزش فعال کردن حالت تاریک در مرورگر مایکروسافت اج

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) دارای تم تاریک یا حالت تاریک (Dark Mode) است. شما می توانید این حالت را از طریق تنظیمات مرورگر فعال کنید. حتی اگر از تم تاریک ویندوز 10 استفاده می کنید، مایکروسافت اج همچنان تم روشن خود را نگه می دارد. به همین دلیل شما مجبورید حالت تاریک را به صورت دستی فعال کنید.

برای فعال کردن حالت تاریک مرورگر فایر فاکس، این مقاله را بخوانید.

برای فعال کردن حالت تاریک آیفون، این مقاله را بخوانید.

چگونگی فعال کردن حالت تاریک

برای فعال کردن حالت تاریک، روی منوی برنامه (آیکون سه نقطه) کلیک کنید. سپس روی دستور Settings کلیک کنید.

روی قسمت Choose a theme که در در بالای صفحه منو قرار دارد، کلیک کنید. سپس گزینه Dark را انتخاب کنید.

مرورگر مایکروسافت اج فورا بدون در نظر گرفتن تم فعلی ویندوز 10 شما، حالت تاریک را فعال می‌کند. هر موقع که نظرتان عوض شد، می توانید به اینجا برگردید و تم اج را به تم روشن (light) برگردانید.

این تنظیمات به صورت کلی نسبت به تم ویندوز 10، مستقل عمل می‌کند. برای مثال، شما می توانید از مروگر اج در حالت تاریک استفاده کنید در حال که بقیه برنامه های سیستم شما از تم روشن استفاده می کنند.

چگونه صفحات وب را در اج تاریک کنیم

تنظیمات تم تاریک، فقط رابط کاربری اج را تاریک می‌کند. در حالی که صفحه وبسایت هایی که باز می کنید، روشن هستند. برای تاریک کردن صفحه وبسایت ها، افزونه Turn Off the Lights را نصب کنید. این افزونه در Microsoft Store برای دانلود موجود است.

در واقع، این افزونه به منظور تاریک سازی پس زمینه وبسایت ها در حال تماشای ویدیو، طراحی شده است. با این حال می توانید از آن برای تاریک سازی همه صفحاتی که باز می کنید، استفاده کنید. این افزونه تقریبا مانند افزونه Dark Reader مرورگر های کروم و موزیلا فایرفاکس کار می‌کند.

بعد از نصف افزونه، منو را باز کنید. قسمت Extensions را انتخاب کرده و گزینه Turn Off the Lights را کلیک کنید. سپس برا اعمال آن به Option بروید.

بخش Night Mode را باز کنید. سپس گزینه «Show the night switch button below the web page to make the page dark or light» را تیک بزنید. افزونه یک کلید برای حالت شب (Night Mode) روی هر صفحه قرار می دهد، تا هر موقع می خواهید آن را فعال کنید.

همچنین می توانید گزینه «Automatically go to Night Mode when a new page is opened» را فعال کنید تا به صورت پیشفرض با باز کردن هر صفحه ای حالت تاریک فعال شود.

همچنین در اینجا می توانید فعال شدن حالت تاریک را زمانبندی کنید. برای مثال، می توانید طوری آن را تنظیم کنید که فقط در ساعات شبانه کلید حالت شب روی صفحه ها ظاهر شود.

وقتی که می خواهید حالت شب را برای صفحه ای فعال کنید، روی کلید Night Mode در گوشه سمت چپ پایین کلیک کنید. و برای غیر فعال کردن آن نیز از همان کلید استفاده کنید.

اگر نظرتان عوض شد به طوری که دیگر نخواستید از حالت شب برای وبسایت ها استفاده کنید، منو را باز کنید. افزونه مورد نظر را غیرفعال کنید یا ان را حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید