فروش iPhone XS و iPhone XS Max در اواخر سال به دلیل قیمت ها به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است

اخیرا گزارش شده بود که فروش iPhone XS نسبت به نمونه ی مشابه بزرگتر آن یعنی  iPhone XS Max با وجود عملکرد بسیار خوب آن کمتر است. اما هم چنان که به آخر سال نزدیک می شویم، انتظار می رود که فروش این دو گوشی پرچمدار اپل طبق منابع زنجیره ی تأمین، روند نزولی داشته باشند.

به دلیل قیمت بالای پیشنهادی آخرین محصولات اپل، منابع انتظار دارند که فروش iPhone XS و مخصوصا iPhone XS Max در ماه های آخر سال ۲۰۱۸ روند نزولی ای را در پیش بگیرد.نشانه ی بزرگ آن این است که فروش اولیه ی این محصولات به اندازه ی نسل های قبلی قوی نبوده است. طبق گزارشات، علت آن کمبود ارتقاهای مشاهده شده در  iPhone XS است و دلیل عمده تر و اصلی تر آن قیمت بسیار بالای آن ها است. نهایتا، این روند کاهشی فروش می تواند اپل را مجبور به کاهش سفارشات خود کند. خوشبختانه اگرچه تعدادی از تحلیلگران انتظار دارند که قیمت iPhone XR در زمان فروش واقعی که یک ماه آینده است، کاهش پیدا کند. با این حال منابع تامین  کمی نسبت به عرضه این محصولات در آینده به دلیل وجود رقبای قدرتمند اندروید در همان حدود قیمت ناراضی  هستند.

به هرحال، حتی اگر فروش محصولات iPhone XS و  iPhone XS Max اپل در آخر سال کاهش پیدا کنند، باز هم این شرکت انتظار دارد که بین ۷۵ تا ۸۰ میلیون دستگاه به فروش برسد و با قیمت فروش میانگینی بالاتر از همیشه، یک چهارم پایانی ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ می تواند در زمینه ی فروش و درآمد زایی رکورد شکن باشد.

 به نظر شما فروش اپل با توجه به رقبای قدرتمند اندروید می تواند همچنان درصدر و رکورد شکن باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید