طبق محاسبات، اپل در سال مالی ۲۰۱۹ قیمت میانگین آیفون را ۲۰ درصد افزایش داده است

ویل تامسون و ژن مونستر، تحلیلگر Loup Ventures، براساس آخرین مدل های آیفونی که در سه شنبه ی گذشته رونمایی شدند نظرات خود را بیان کرده اند. اگر شما سرمایه گذار اپل باشید، اخبار به نفع شماست؛ اما اگر خریدار باشید، اوضاع خیلی خوب نیست. با میانگین قیمت نه محصول جدیدی که معرفی شدند، با افزایش قیمت نسبت به سال ۲۰۱۸، با قیمت ۷۴۵ دلار فروخته می شوند. این شانس برای سال ۲۰۱۹ خیلی بالاتر است که تقاضای پیش خرید برای آیفون بسیار بیشتر شود. با توجه به اینکه سرمایه گذاران حرفه ای و تحلیلگران بر اساس تقاضای پیش خرید آیفون برای سرمایه گذاری تصمیم می گیرند و این موضوع برای آینده ی سرمایه گذاری اپل بسیار خوب است.
بر اساس محاسبات مونستر و تامسون، آیفون اپل هم اکنون با قیمتی حدود ۴۴۹ دلار تا ۱۴۴۹ دلار (۷۶۵ دلار)در دسترس است. همین موضوع نشان دهنده ی این مطلب است که قیمت حدودی آن ۲۰ درصد نسبت به قیمت میانگین پارسال که ۶۳۶ دلار (با حدود قیمت ۳۴۹ دلار تا ۱۱۴۹ دلار)بود بیشتر است. به عبارت دیگر، اپل قیمت آیفون را افزایش داده است. تحلیلگران هم چنین در این گزارش به این موضوع اشاره داشته اند که بار دیگراپل تسلط خود را بر سطوح قیمت گذاری نشان داده است.
مونستر و تامسون انتظار داشتند که برای سال مالی ۲۰۱۹ اپل، که از ماه آینده آغاز می‌شود، کمترین قیمت مربوط به آیفون XR(که تا ۲۶ اکتبر عرضه نخواهد شد) باشدو ۳۸ درصد فروش را از آن خود کند، گران قیمت ترین آیفون هایعنی  iPhone XS Max و  iPhone XS هم ۱۲درصد و ۹ درصد در بازگشت سرمایه ی اپل سهم داشته باشند. به طور کلی انتظار آن ها به این صورت است که ۳ مدل ۲۰۱۸ ۵۹ درصد کل فروش آیفون در سال ۲۰۱۹ را از آن خود کنند همانگونه که ۵۴ درصد سهم فروش سال ۲۰۱۸ مربوط به سه مدل آیفونی بود که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده بود.
اپل
تحلیلگران نظر خود را از ابتدای مراسم رونمایی اپل درباره ی پیش بینی فروش آیفون در سال ۲۰۱۹ تغییر نداده اند. حال انتظار آنان بدین صورت است که اپل تا ۲۲۵ میلیون فروش داشته باشد و به صدر اجتماع وال استریت صعود کند(با شکستن رکورد ۲۱۹ میلیون). آن ها تعداد ساعت های هوشمند اپل فروخته شده را از ۲۵ میلیون به ۳۱ میلیون افزایش دادند و این نکته را خاظر نشان کردند که اپل در حال پیشرفت بسیار در فضای محصولات پوشیدنی است به دو دلیل: دلیل اول اینکه توسعه دهندگان ios به راحتی می توانند با WatchKit اپلیکیشن های ساعت اپل را بنویسند و دلیل دوم اینکه اپل شدیدا دنیال به روزرسانی سخت افزار است.
به نظر شما پیش بینی ها تا چه اندازه صحیح است؟ آیا با وجود افزایش قیمت هم چنان نیمی از فروش محصولات اپل به آیفون ها اختصاص می یابد؟

دیدگاهتان را بنویسید