سامسونگ صفحه‌نمایشی انعطاف‌پذیر و محکم تولید می‌کند

گوشی بعدی سامسونگ که وارد بازارها می‌شود، صفحه نمایشی انعطاف پذیر اما غیر قابل شکسته شدن دارد. بدین ترتیب، اولین گوشی ای که به معنای واقعی کلمه قابلیت تا شدن دارد، وارد بازار خواهد شد.

روز چهارشنبه غول کره ای صنایع الکترونیکی اعلام کرد صفحه نمایشی که اخیرا ساخته اند به طور رسمی توسط Underwriters Laboratories (کمپانی مشاوره و صدور گواهی ایمنی جهانی) مورد تایید قرار گرفته است. این یعن یعنی صفحه نمایش مورد نظر آماده سوار شدن روی دستگاه ها و رسیدن به دست مشتریان می باشد. سامسونگ گفته که انتظار دارد این صفحه نمایش جدید در بازارهای غیر موبایلی نیز بسیار مورد تقاضا قرار بگیرد. بازارهایی چون بازار اتومبیل، گوشی های نظامی، کنسول های گیم جیبی و بسیاری دیگر.

اشتیاق سامسونگ برای ساخت یک گوشی تاشو از آنجا سرچشمه می گیرد که تقاضای مصرف کنندگان برای گوشی های هوشمند کاهش پیدا کرده است. شرایط مداوماً برای سازندگان گوشی ها سخت تر می‌شود، آن ها نمی توانند دستگاه های خود را بسیار متمایز با سایر دستگاه ها بسازند و مصرف کنندگان نیز دیگر لزومی نمی بینند گوشی هایشان را با گوشی های جدیدتر تعویض کنند. طبق تحقیقات کمپانی Gartner، فروش کلی گوشی های هوشمند در سه ماه پایانی امسال برای اولین بار در تاریخ با افت مواجه شد.

سامسونگ می گوید این صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر از یک زیرلایه نشکن که پنجره ای روی آن چسبانده شده، ساخته شده است. در حال حاضر صفحه نمایش های انعطاف پذیری که در تبلیغات نشان داده می شوند، وقتی تحت برخوردها و ضربات جدی قرار می گیرند شکسته می شوند.

ظاهراً قرار است برای صفحه نمایش جدید سامسونگ چنین اتفاقی نیفتد.

هوآنگ کیم، یکی از سخنگویان Display Company (کمپانی صفحه نمایش) سامسونگ در اظهار نظری گفته است:

پنجره پلاستیکی تقویت شده ای که در صفحه نمایش استفاده شده است، مخصوصاً مناسب دستگاه های الکترونیکی قابل حمل می باشد. این اختصاص نه فقط به خاطر مشخصه های نشکن بودنش، بلکه به خاطر وزن سبک، توزیع متعادل نیرو و سختی آن می باشد. این مشخصات به طرز فوق العاده ای مشابه مشخصات شیشه می باشند.

ساموسنگ می گوید این صفحه نمایش آزمون های سخت و شدید مقاومتش را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این آزمون ها شامل 26 مرتبه سقوط از ارتفاع حدود 1.2 متری می شدند. دستگاه مورد آزمایش، در ادامه به طور عادی به عملکرد خود ادامه داده است؛ طی آزمایشات نه به جلو، نه به کناره ها، و نه به حاشیه ها هیچ آسیبی وارد نشده است.

در حال حاضر تمام پرچمداران سامسونگ از صفحه نمایش های انعطاف پذیر و منحنی بهره می برند، اما بخش صفحه نمایش، فقط جزو مقدمات آماده سازی و تولید یک گوشی تاشو به حساب می آید. گوشی Axon M شرکت ZTE (مدل 2017)، دارای دو صفحه نمایش است که می توانند رو به بیرون باز شوند و کنار یکدیگر یک تبلت ایجاد کنند. دو صفحه نمایش این گوشی با لولا به یکدیگر متصل شده اند. منتهی انتظار می رود گوشی آتی کمپانی سامسونگ، به معنای واقعی یک گوشی تاشو باشد که فقط یک صفحه نمایش دارد و لولایی نیز در ساخت و طراحی آن به کار نرفته باشد.

با این گوشی تازه نوید داده شده، سامسونگ در رقابت با کمپانی هوآوی قرار می گیرد؛ باید دید کدام یک در انتشار زودتر یک گوشی تاشو، گوی سبقت را از دیگری می ربایند. مدیرعامل بخش موبایل کمپانی سامسونگ، DJ Koh، جلوی دوربین های رسمی حضور پیدا کرده و درباره طرح های کمپانی برای گوشی گلکسی تاشو سخن گفته است. ضمناً آقای Koh، قبلا نیز به خبرگذاری ها اعلام کرده بود اوایل امسال، انتظار یک گوشی تاشو داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید