شش مورد از برترین قابلیت های آیفون X که کمتر در مورد آنها شنیده اید

آیفون X پلتفرم فوق پیشرفته اپل است که سال گذشته به بازار عرضه شد و ویژگی های شگفت انگیزی دارد. در این مقاله به معرفی شش مورد از قابلیت های آیفون X می پردازیم.

در میان رقابت های سنگینی که گوشی های هوشمند سال گذشته با یکدیگر داشتند لقب منحصر به فردترین و گران ترین گوشی به آیفون X تعلق گرفت که از طراحی پیشرفته و قابلیت های نرم افزاری فوق العاده ای برخوردار است.

آیفون X با ظاهر منحصر به فرد خود، دوربین عالی و تکنولوژی تشخیص چهره که پیش تر مقاله ای درباره آموزش فعال سازی Face ID کار کردیم توانست به خوبی در بازار بدرخشد اگر چه در ابتدا کاربران به سختی توانستند با آیفون X خو بگیرند و فوت و فن این پلتفرم اپل را یاد بگیرند اما با گذشت زمان پی بردند که کار کردن با این گوشی نه تنها مشکل نیست بلکه بسیار راحت است و از قابلیت های شگفت انگیزش به خوبی می توانند بهره ببرند.

در ادامه به معرفی شش مورد از قابلیت های آیفون X بپردازیم.

 

نمایش اعلان ها در صفحه قفل با یک نگاه

آیفون ایکس مرموزانه پیام ها را فقط با یک تماس چشم مختصری برای شما به نمایش می گذارد. به این صورت که ابتدا صفحه قفل لیستی از اعلان و هشدارهای برنامه هایی همچون ایمیل، پیامک یا مسنجر فیس بوک را بر روی صفحه به نمایش می گذارد و زمانی که دوربین تشخیص عمق واقعی فیس آیدی چهره شما را شناسایی کند بلافاصله جزئیات اعلان ها را در اختیار شما می گذارد و ناگهان فرستنده پیام ها و حتی متن کامل پیام اگر کوتاه باشد یا گلچینی از متن پیام اگر بلند باشد را می بینید.

 

فیس آیدی در وقت صرفه جویی می کند

فیس آیدی معمولا زمانی که به آن نیاز پیدا می کنیم کار نمی کند اما در بعضی مواقع عکس العمل سریعی از خود نشان می دهد. به عنوان مثال اگر بخواهید وارد وب سایت های محافظت شده ای مانند بانک یا آمازون شوید فیس آیدی شما را از تایپ چند باره پسورد برای ورد به سایت نجات می دهد و از هدر شدن وقتتان جلوگیری می کند. این قابلیت فیس آیدی همانند ثبت اثر انگشت برای دسترسی به یک سایت عمل می کند با این تفاوت که دیگر نیازی به انگشت ندارید. از این قابلیت همچنین می توانید برای تایید اعتبار خریدهای خود استفاده کنید.

 

تار کردن پس زمینه تصاویر با آیفون ایکس

در آیفون X قادر خواهید بود با دوربین عقب تصاویری پرتره ای بگیرید که پس زمینه آنها تار است. هرچند این قابلیت در آیفون8 پلاس هم وجود دارد و گزینه های لایت تصویر جدیدی را در اختیار شما می گذارد تا بتوانید تصاویری با افکت های بوکه یا همان مات بگیرید.

گفتنی است برای گرفتن چنین تصاویری با دوربین عقب آیفون ایکس می توانید از گزینه های لایتی مانند طبیعی، استودیو، کانتور، حالت استیج پیش رو دارید استفاده کنید. این ویژگی از جالب ترین قابلیت های آیفون X محسوب می شود.

 

جا به جایی راحتر برنامه ها

در آیفون ایکس زمانی که می خواهید خیلی سریع از یک برنامه باز به برنامه دیگری بروید ساده ترین روش این است که از لبه پایین آیفون X برنامه را به سمت بالا بکشید تا گردونه برنامه ها ظاهر شود و سپس برای جا به جایی آنها می توانید به سمت چپ یا راست بکشید.

یکی دیگر از روش های سریع جا به جایی برنامه ها این است که انگشت خود را روی لبه پایینی قرار دهید و سپس به سمت راست ضربه بزنید. آخرین برنامه هایتان در حالت فول اسکرین باز می شوند

 

قابلیت Top to Wake

یکی دیگر از قابلیت های آیفون X می توان به «Top to Wake» اشاره کرد. به این صورت که می توانید با لمس صفحه نمایش آن را روشن و آماده استفاده کنید. اما از آنجایی که ممکن است بارها در طول روز دستتان به صفحه نمایش بخورد و مدام گوشی روشن شود شما می توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

 

میانبر مسیر

زمانی که در گوگل یا Apple Maps و هر برنامه ای گوشی یا در ضبط صدا (voice memos) هستید و برنامه دیگری را باز می کنید یک حباب نشانگر رنگی اطراف ساعت آیفون ایکس ظاهر می شود. شما می توانید از هر قسمت صفحه نمایش روی این حباب ضربه بزنید تا بلافاصله به تماس تلفنی یا ضبط صوت برگردید. این میانبر بسیار فوق العاده است و می تواند از هدرفتن زمان جلوگیری کند.

در صورتی که می خواهید بیشتر با این گوشی هوشمند آشنا شوید، مقاله آموزش استفاده از آیفون 10 را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید