هوآوی میت 20 پرو با طعم شیرین اندروید 9 (Pie) عرضه خواهد شد

به نظر می رسد هوآوی واقعا در حال هل دادن خط مرزی سری میت به جلو است، این را می توان از شایعات راجب یک نمایشگر و باتری بزرگ در میت 20 پرو فهمید. آخرین اخبار حاکی از آن است، میت 20 و میت 20 پرو توسط EEC تایید شده اند، این نشان می دهد هردو این دستگاه‌ها به جای اندروید 8 (Oreo) از اندروید 9 (Pie) در زمان راه اندازی استفاده خواهند کرد.

برای بررسی تفاوت های گوشی هوآوی P20 Pro و Mate 10 Pro در این لینک همراه ما باشید.

عرضه با اندروید 9 با تایید گواهینامه ECC

اگر شما نگران توقف در اندروید 8 بودید، اخبار خوبی برای شما وجود دارد. گوشی های هوشمند و پرچمدار آینده هوآوی با اندروید 9 عرضه خواهند شد. میت 20 (HMA-L29) و میت 20 پرو (LYA-L29) توسط کمیسیون اقتصادی اوراسیا (ECC) تایید شده اند و این گواهینامه نسخه 9 اندروید را برای نرم افزار آنها تایید می‌کند. از سوی دیگر میت 20 لایت اخیرا اندروید 8.1 را اجرا کرده و چون تاییدیه ECC هم برای آن نیامده است، احتمال می رود که با اندروید Oreo عرضه شود.

به لطف توسعه دهندگان شایسته XDA، اطلاعات بیشتری از نرم افزار مدل های آینده در دست داریم. میت 20 و انواع آن با اندروید 9 Pie عرضه خواهند شد که البته این نرم افزار با رابط کاربری EMUI هوآوی تطبیق و سفارشی سازی می‌شود. انتظار می رود نسخه جدید EMUI دارای نوآوری های بسیاری باشد زیرا مود کنندگان XDA موفق نشدند هیچ یک از برنامه های پیش نصب شده میت 20 را در هوآوی میت 10 پرو که پیش نمایش اندروید P را اجرا می‌کند، بوت کنند.

تایید ناچ قطره‌ای و دوربین سه گانه

اکنون می توانیم تایید کنیم که هوآوی میت 20 دارای یک ناچ قطره ای در بالای نمایشگر و سه دوربین در اطراف پشت است. اندازه ناچ (بریدگی بالای صفحه) به نظر کوچکتر از اندازه محبوب در آیفون X است، منتقدان می گویند ناچ فضای نمایشگر را سرقت می‌کند.

به لطف فریمورهای بدست آمده در ماه گذشته، توسعه دهندگان XDA توانستند تفسیر قابل قبولی از میت 20 را نمایش دهند.

توجه: طبق گفته کارکنان XDA پردازش‌ها تقریبی هستند زیرا اندازه رسمی گوشی هنوز مشخص نیست. بنابراین ناچ‌ها، خمیدگی‌ها، دکمه‌ها و محل دوربین‌ها ممکن است در نسخه نهایی کمی متفاوت باشد.

دوربین های سه گانه و طرح سنسور عجیب

اخباری که هضمشان سخت است درباره نمونه دوربین یا شکل آن می باشند. در اینجا و روی کاغذ نظرات متفاوت اند. برخی می گویند طراحی اصیل تر و کاربردی تر از P20 پرو خواهد بود. هر سه سنسور برابر هستند فقط جایگاه آنها متفاوت است.

سنسور اثر انگشت نیز در پشت میت 20 قرار خواهد گرفت. برخی هنوز هم منتظر انتشار و تایید اخباری مبنی بر وجود سنسور اثر انگشت روی نمایشگر در میت 20 پرو هستند. با تشکر از وب سایت میکروبلاگ چینی Weibo، ما می توانیم یک سنسور بزرگ اثر انگشت را در پشت میت 20 ببینیم. این عکس بسیار قابل اعتماد است زیرا تمام شایعات قبلی را تایید می‌کند.

بازگشت جک هدفون؟

با وجود اینکه میت 10 پرو در سال گذشته جک هدفون را حذف کرد، به نظر می رسد که میت 20 این جک را بازمی گرداند! با توجه به تفاسیر XDA، جک 3.5 میلی متری هدفون در بالای دستگاه قرار خواهد گرفت. البته هوآوی می تواند دوباره این جک را در میت 20 پرو حذف کند. در پایین، شما یک پورت USB تایپ C و بلندگو دوم را برای صدای استریو خواهید یافت. پشت تلفن از جنس شیشه است که برای شارژ بی سیم ضروری می باشد. برخی شایعات قدیمی، مانند نمونه شایعات درباره چیپ‌ست و باتری این اخبار را تایید می کنند.

شما در مورد این ماژول عکس بزرگ و طراحی میت 20 پرو چه فکر می کنید؟

نقش محوری ناچ

تصویر شایعه شده نمایشگر 6.3 اینچی AMOLED را با حاشیه های منحنی نشان می دهد. اگر شایعات قبلی صحت داشته باشند، این گوشی شبیه به سامسونگ خواهد بود. همچنین در میت 20 پرو یک ناچ قابل توجه وجود دارد که به نظر می رسد نقش کلیدی ایفا خواهد کرد. علاوه بر فضای مورد استفاده برای دوربین جلو و بلنگوی تماس، این بار ناچ سنسورهای مورد نیاز برای بازکردن قفل با تشخیص چهره 3D را فراهم می‌کند که با استفاده از تکنولوژی نور ساخت یافته انجام خواهد شد.

با این وجود، برای جلوگیری از وجود لبه پایینی برجسته، حضور ناچ کافی نیست. برخلاف P20 پرو، به نظر می رسد هیچ سنسور اثر انگشتی وجود ندارد. همانطور کع قبلا شایعه شده تصاویر حاکی از حضور سنسور اثر انگشت روی نمایشگر بوده اند. صفحه نمایش منحنی با حسگر اثر انگشت یکپارچه، یادآور میت RS است که در گذشته توسط هوآوی ارائه شده بود.

ما انتظار یک تغییر بزرگ را در طراحی رده میت داریم، و حداقل در نسخه پرو انتظار می رود هوآوی از بهترین تکنولوژی‌های موجود در بازار امروزه استفاده کند.

انواع هوآوی میت 20 و میت 20 لایت

فبلت آینده هوآوی احتمالا در 4 مدل مختلف در دسترس خواهد بود، احتمالا این تفاوت در فریمور دستگاه با توجه به بازار هدف آن خواهد بود:

  • HMA-AL00
  • HMA-L09
  • HMA-L29
  • HMA-TL00

میت 20 لایت، 6 مدل در حال ظهور وجود دارد ولی خبری از یک مدل پرو نیست:

  • SNE-AL00
  • SNE-AL00B
  • SNE-LX1
  • SNE-LX2
  • SNE-LX3
  • SNE-TL00

نمایشگر کلاس جهانی جدید

اولین شایعات مربوط به صفحه نمایش نمایشگر هوآوی میت 20 پرو از مجله اینترنتی The Bell کره جنوبی منتشر شدند. صفحه نمایش یکی از مهمترین اجزای گوشی هوشمند است که چشم را به خود جذب می‌کند، به خصوص پس از اتخاذ فرمت جدید 18/19:9 و قطر وسیع دو سوی نمایشگر. اگر این گزارش درست باشد، هوآوی برای قطرها همان کاری را انجام خواهد داد که برای برای دوربین های عقب انجام داده است: ایجاد یک انتهای به خصوص.

رسانه ها در قلب موضوع قرار دارند: تصاویر و ویدئوها در نظر اکثر کاربران گوشی هوشمند مانند گوشت و سیب زمینی در آشپزخانه هستند و هوآوی می خواهد برای لذت بردن از این محتوا کیفیت را به حد اعلی برساند. به نظر می رسد هوآوی قصد دارد تمام پنل های OLED خود را به طور مستقیم از سامسونگ سفارش دهد تا در پرچمدار بعدی خود یکپارچه باشد. ادعا می‌شود تولید کننده کره جنوبی چندین نمونه را شامل پنل 6.9 اینچی OLED را برای شرکت چینی ارسال کرده است. نمایشگر OLED در مقایسه با LCD، رنگ ها را درخشان تر و سیاه را عمیق تر نمایش می دهد.

اگرچه هیچ چیز به صراحت برای میت 20 پرو اشاره نمی‌شود، با توجه به قطر ممتد نمایشگر و عادت سنتی هوآوی همه چیز به نسل بعدی میت اشاره می‌کند. اگر این فبلت از سنت های خانگی پیروی کند باید بین اواخر پاییز و اوایل نوامبر منتشر شود، اما در حال حاضر هیچ تاریخ رسمی در دست نیست.

خواننده اثر انگشت روی نمایشگر، فقط در میت 20 پرو

بالاترین نسخه میت 20 با یک سنسور اثر انگشت یکپارچه در صفحه نمایش ارائه خواهد شد. هوآوی می تواند از طراحی خود در میت RS طرح پورشه پیروی کند و یک حسگر روی نمایشگر و یکی دیگر روی بدنه ارائه دهد ولی اکنون هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

چیپ‌ست جدید Kirin

مطمئنا این اولین بار نیست که ما در مورد ورود تراشه Kirin 980 جدید به IFA می شنویم. تایید بیشتری از وجود تراشه به عنوان یک نرم افزار مشابه توسط FunkyHuawei ارائه شده است.

در حالی که هنوز هیچ اطلاع خاصی درباره تراشه در دست نیست، می دانیم میت 20 و میت 20 پرو سخت افزار HiSilicon جدیدی خواهند داشت. در حالی که نسخه لایت احتمالا از تراشه ای با قدرت کمتر استفاده خواهد کرد. فرکانس CPU باید حدود 2.8 گیگاهرتز باشد و این تراشه باید یکی از اولین ها در تولید با فرآیند 7 نانومتری باشد. شایعات درباره هسته های ARM Cortex-A77 که در حال حاضر موجود نیست بی اساس بودند. CPU جدید با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در میت 20 پرو همراه خواهد بود. اطلاعات جدید درباره سخت افزار میت 20 لایت تایید می کنند این گوشی دارای تراشه Kirin 710 به همراه 6 گیگابایت رم است.

باتری جدید و بزرگتر

خبرها به یک باتری جدید و بزرگتر در میت 20 پرو اشاره می کنند. یک پوستر که توسط سازنده چینی ارائه شده نشان می دهد میت 20 پرو از لحاظ عمر باتری بهتر از میت 10 پرو و P20 پرو خواهد بود. هردو آن مدل ها دارای یک باتری 4000 میلی آمپری بودند که خوب کار می کرد، اما ارتقا می تواند بهتر هم باشد!

آخرین خبرها تایید می کنند یک باتری 4200 میلی آمپری در میت 20 پرو وجود خواهد داشت. این روند یک جهش بزرگ رو به جلو نیست، ولی برای رقابت برای پرچمدارانی چون آنر نوت 10 و شیائومی می مکس 3 کافی است.

آیا شما هم درباره دیگر تکنولوژی های میت 20 پرو کنجکاو هستید؟ درباره ترتیب دوربین های سه تایی چه فکر می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید