چند روش برای رفع مشکلات و اختلالات iOS 12

اگر مشکل دستگاه شما کاهش سرعت، راه اندازی مجدد تصادفی یا قفل شدن در نسخه  iOS 12 بتا می باشد، ما در اینجا پست قصد داریم برای حل این مشکل به شما کمک کنیم.

به روز رسانی جدید نسخه iOS 12  اپل، در بهبود عملکرد، به ویژه در دستگاه های قدیمی تر مانند آیفون 5s بسیار کمک می‌کند. احتمالا تمام این پیشرفت ها را تا زمان به روز رسانی جدید در فصل پاییز منحصر به فرد خواهند بود. احتمال دارد iOS 12 بتا بتواند سرعت  دستگاه شما را افزایش دهد و مشکلات عملکرد دستگاه را نیز تا حدودی حل کند. اما در طرف دیگر این احتمال نیز وجود دارد که نسخه iOS 12 بتا باعث بروز مشکلات عملکردی در دستگاه شما شود.

در  نسخه iOS 12 بتا، در بازه زمانی چند روزه بعد از ورود به سیستم، انواع مشکلات بررسی و تست شده اند. اپل در نسخه های بتا از شما می خواهد تمامی گزارش های سیستم عامل برای رفع مشکلات را به این شرکت ارسال کنید و با در نظر گرفتن اپلیکیشنی مخصوص، این امکان فراهم شده است که از تمامی مشکلات به نحوی کاملاً گویا، گزارشی تهیه و همراه با تصویر برای قسمت پشتیبانی ارسال کنید.

اگر به بعد از استفاده از iOS 12 beta مرتب شاهد این مشکلات بودید، ممکن است وسوسه شوید که به  نسخه ی پایدارتر iOS رجوع کنید. اپل در سیستم عامل iOS 11.4،گزینه ی  احتمالی down grade به نسخه  پایین تر را نیز برای شما فراهم کرده است.

راه اندازی مجدد دستگاه شما (Restart)

راه اندازی مجدد دستگاه می تواند تاثیر بسیاری مفیدی بر عملکرد کلی آن داشته باشد.  به خصوص اگر عادت ندارید دستگاه را بعد از مدتی خاموش کنید. اگر عملکرد دستگاهتان هنگام اجرای نسخه iOS 12 بتا کند بود، می توانید آن را Restart کنید. دستگاه را خاموش کنید، یک دقیقه صبر کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

حافظه گوشی را خالی کنید

اگر دستگاه شما مدام اخطار می دهد، شاید وقت آن رسیده تا حافظه داخلی را بررسی کنید. اگر آی فون یا آی پد شما از حافظه داخلی خارج می‌شود، باید برخی اطلاعات را حذف کنید. کاهش میزان در هم ریختگی در گوشی می تواند عملکرد دستگاه را بهبود ببخشد.

خوشبختانه، iOS 12، حذف اطلاعات اضافی را برای شما بسیار آسان می‌کند. اگر قطعا قصد خالی کردن فضای حافظه را دارید، در اینجا روش انجام این کار را برای شما شرح داده ایم.

به تنظیمات بروید.setting

روی گزینه general ضربه بزنید

به iPhone Storage   بروید (اگر از آیپد استفاده می کنید، iPad Storage).

موسیقی هایی را که  نمی خواهید گوش دهید، عکس هایی که دیگر نمی خواهید، یا فیلم هایی که دیگر نیازی به ذخیره آنها ندارید را حذف کنید تا فضا را خالی کنید.

غیرفعال کردن widget ها

ویجت ها در نسخه  iOS 12 نسبتا بسیار مهم هستند و اگر از آن ها استفاده نکنید، باید برخی یا همه آنها را خاموش کنید تا ببینید  سرعت و عملکرد دستگاه چقدر بهتر می‌شود. غیرفعال کردن ویجت  در iOS 12 بسیار آسان است. در ادامه نحوه انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم.

در حالی که در صفحه اصلی دستگاه خود هستید، انگشتتان را به سمت راست بکشید.

به سمت پایین ویجت ها رفته و گزینه  Edit را انتخاب کنید.

اگر روی صفحه درست قرار دارید، باید بسیاری از برنامه های موجود در دستگاه خود را در چند ردیف مختلف ذکر کنید. برنامه هایی با علامت های قرمز “-” که در کنار ویجت های فعال قرار دارند. آن هایی  که نشانه “+” سبز در کنارشان است، ویجت های غیر فعال شما هستند. برای غیرفعال کردن ویجت، باید این کار را انجام دهید:

دایره قرمز را با خط سفید کنار ویجت که می خواهید غیرفعال کنید ضربه بزنید.

برای حذف، ضربه بزنید

توصیه می کنیم از ویجت هایی که هیچ وقت از آن استفاده نمی کنید شروع کنید.

غیر فعال کردن Background Refresh

اگر از Background Refresh استفاده نکنید، ممکن است آن را غیرفعال کنید تا ببینید آیا باعث کاهش سرعت دستگاه  می‌شود یا خیر. هنگامی که Background Refresh فعال می‌شود، بسیاری از برنامه ها در دستگاه  با اطلاعات جدید به روز می شوند در حالی که آن ها ممکن است در background بی استفاده باشند. این ویژگی می تواند یک منبع محسوب شود و بسته شدن آن می تواند موجب کاهش فشار روی پردازنده شود.

اگر می خواهید این کار را انجام دهید،  نحوه غیرفعال کردن Background Refresh در iOS 12 به روش زیر می باشد:

به setting بروید

روی گزینه General ضربه بزنید

برنامه Refresh پس زمینه را انتخاب کنید.

وضعیت background Refresh را تغییر دهید

اگر ترجیح می دهید این ویژگی را برای برخی از برنامه های خود نگه دارید، می توانید برنامه ها را به طور جداگانه غیرفعال کنید. در صفحه Refresh app Background، لیستی از برنامه های خود را مشاهده خواهید کرد. اگر برنامه  background Refresh فعال شده است، شما قادر خواهید بود به طور جداگانه برنامه ها را روشن و خاموش کنید.

کاهش انیمیشن ها

اگر در هنگام اجرای نسخه  iOS 12، متوجه شدید انیمیشن ها  روی  عملکرد دستگاه تاثیر دارند، می توانید آن ها را به راحتی کاهش دهید.

کاهش افکت های حرکتی بر روی دستگاه، تغییرات ناپایدار را می تواند خنثی کند. در اینجا نحوه  کاهش افکت های حرکت بر روی آی فون یا iPad خود را توضیح داده ایم:

به settings بروید

گزینه ی General را انتخاب کنید

روی Accessibility ضربه بزنید.

گزینه reduce motion را روشن کنید.

اگر دکمه Reduce Motion را تغییر دهید، برخی از انیمیشن ها مانند bubble effect  غیرفعال خواهند شد. تصور می کنیم که اکثر شما می توانید با این کار کنار بیایید.

همچنین باید سعی کنید شفافیت و نور گوشی خود را  کاهش دهید.  این کار موجب کاهش فشار بر پردازنده می‌شود و در نتیجه عملکرد دستگاه را بهتر می‌کند. در اینجا چگونگی انجام این کار ذکر شده است.

به setting بروید

گزینه  General را انتخاب کنید

روی Accessibility ضربه بزنید.

روی Increase Contrast کلیک کنید.

برای کاهش شفافیت روی دکمه ضربه بزنید.

به روز رسانی و حذف برنامه ها

هر چقدر گوشی آیفون خود را با اپلیکیشن های حجیم پر کنید، کند تر خواهد شد. عملکرد برنامه می تواند در نرم افزار مثل iOS 12 بتا مشکل ساز باشد. ابتدا برنامه های خود را به روز نگه دارید. به روز رسانی پشتیبانی iOS 12 تا زمانی که نسخه رسمی iOS 12 در پاییز امسال انتشار نیابد، به پایان نمی رسد، اما این به روز رسانی ها می تواند به تثبیت نرم افزار به طور موقت کمک کند.

اگر هنوز با مشکل مواجه هستید، سعی کنید مجددا برنامه ای را که باعث مشکلات شده است، نصب کنید. برنامه را از دستگاه خود حذف کنید و سپس دوباره آن را از  App Store دانلود کنید.

آخرین نسخه iOS 12 Beta را دانلود کنید

اپل به تدریج نسخه iOS 12 را در طول زمان بهبود می بخشد و شما می توانید در آینده نسخه بتای iOS 12 را که  شامل رفع اشکالات و عملکرد بهتر است را دریافت کنید. نسخه  بتای جدید معمولا هر دو هفته یک بار یا هر هفته یکبار  انتشار می یابد. 4 دلیل برای نصب  نکردن iOS 12 بتا و 11 دلیل که شما باید آن را داشته باشید

6 دیدگاه دربارهٔ «چند روش برای رفع مشکلات و اختلالات iOS 12;

  1. سلام ios 12.1 رو نصب کردم عکسها رو میخوام باز کنم میگه اتصال داده را روشن کنید تا عکس دانلود بشه این مشکلا چطوری رفع کنم
    لطفا اگه کسی میدونه راهنماییم کنه

    پاسخ
  2. سلام من ۶اس دارم و به ۱۲ارتقاع دادم اما الان همش وقتی گوشیم زنگ میخوره هنگ میکنه و نمیتونم جواب بدم لطفا کمک کنید.

    پاسخ
  3. لطفا بگید چکار کنم از گوشی بک اپ گرفتم و ریستور کردم بعد از ریستور دیگه هیچ برنامه ای رو باز نمیکنه و اپلیکیشن ها سیاه میشه و waiting میزنه در ضمن اپ استور هم کار نمیکنه

    پاسخ
  4. سلام من وقتی عکسها رو پاک میکنم حتی از سطل زباله هم پاک میکنم باز خود به خود بر میگرده یه راهنمایی کنید لطفا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید