رفع خطای This Accessory May Not Be Supported در آیفون

اگر شما یک کاربر iPhone ، iPad یا iPod هستید ، به احتمال زیاد چندین بار با این هشدار مواجه شده اید که می گوید This Accessory May Not Be Supported . معمولاً بعد از اینکه آیفون خود را به شارژ وصل کردید، این هشدار ظاهر می شود. اما همچنین هنگامی که می خواهید از هدفون یا سایر لوازم جانبی استفاده کنید ، این خطا می تواند ظاهر شود.

گاهی اوقات ، این خطا به خودی خود برطرف می شود. اما در سایر موارد، شما با دستگاهی گیر می آورید که از طریق هدفون شارژ یا پخش موسیقی نمی کند.

در این راهنما ، به برخی از دلایل ظاهر شدن این هشدار در iPhone و آنچه می توانید برای رفع دائمی مشکل انجام دهید، خواهیم پرداخت.

منظور از This Accessory May Not Be Supported چیست؟

به چند دلیل ممکن است پیامی را ببینید که می گوید This Accessory May Not Be Supported ، یا this accessory is not supported by this device یا موارد مشابه. در اینجا برخی از دلایل بالقوه این خطا ذکر شده است:

  • لوازم جانبی شما معیوب یا آسیب دیده است یا دارای گواهی MFi نیست.
  • سیستم عامل دستگاه شما منسوخ شده یا عملکرد نادرستی دارد.
  • لوازم جانبی با دستگاه شما سازگار نیست.
  • دستگاه iOS شما دارای یک پورت Lightning کثیف یا آسیب دیده است.
  • لوازم جانبی شما قدیمی است. اگر اپل تولید لوازم جانبی را متوقف کرده باشد ، ممکن است با دستگاه هایی که هنوز در بازار هستند ناسازگار باشد.

اکنون بیایید چند روش برای رفع خطای accessory not supported را بررسی کنیم.

هم چنین بخوانید: آموزش Force Restart آیفون و ورود به حالت ریکاوری

1. دستگاه را از برق جدا کرده و دوباره متصل کنید

یکی از اولین راه حل هایی که در صورت پشتیبانی نشدن لوازم جانبی شما امتحان می شود، جدا کردن و اتصال مجدد لوازم جانبی است.

برای پاک کردن هشدار و بیرون کشیدن لوازم جانبی از درگاه آیفون ، روی دکمه رد کردن ضربه بزنید. سپس دوباره آن را به برق متصل کنید تا ببینید آیا هشدار مشابه ظاهر می شود یا خیر.

2. آیفون خود را ری استارت کنید

اشکالات جزئی نرم افزاری همچنین می تواند هشدار accessory not supported را ایجاد کند. ری استارت کردن iPhone می تواند این مشکلات نرم افزاری را برطرف کند.

برای راه اندازی مجدد آیفون 8 یا نسخه قبلی، دکمه Sleep / Wake را فشار داده و نگه دارید ، سپس نماد روشنایی را از صفحه به چپ به راست بکشید.

تقریباً همان روند برای ری استارت آیفون X و مدل های بعدی وجود دارد، با این تفاوت که دکمه Side و دکمه Volume را فشار داده و نگه دارید تا Slide برای خاموش شدن ظاهر شود.

حدود 30 ثانیه صبر کنید ، سپس iPhone خود را دوباره روشن کنید و دوباره لوازم جانبی خود را متصل کنید.

3. پورت شارژ خود را تمیز کنید

اگر هشدار همچنان ظاهر شد ، اتصال دهنده لوازم جانبی و درگاه دستگاه را از نظر آلودگی بررسی کنید. شاید لازم باشد پورت شارژ خود را تمیز کنید.

در بسیاری از مواقع ، تجمع خاک در درگاه لایتنینگ از تماس لوازم جانبی جلوگیری کرده و هشدار خطایی را که دریافت می کنید ، ایجاد می کند.

یک چراغ قوه تهیه کنید و از نزدیک به درگاه Lightning iPhone خود نگاهی بیندازید. اگر در داخل بندر لایتنینگ ذره یاگرد وخاک مشاهده کردید، سعی کنید آن را تمیز کنید.

چگونه می توان پورت شارژ آیفون خود را تمیز کرد؟

برای تمیز کردن ذرات مسدود شده درگاه Lightning آیفون ، از یک برس ضد استاتیک ، نوک Q یا یک مسواک جدید استفاده کنید. پس از تمیز کردن ، لوازم جانبی خود را دوباره متصل کنید.

4. لوازم جانبی دارای مجوز MFi دریافت کنید

اگر از لوازم جانبی تقلبی استفاده می کنید ، ممکن است هشدار accessory not supported دریافت کنید. برای جلوگیری از این امر ، اطمینان حاصل کنید که کابل شارژ و لوازم جانبی مورد استفاده برای شارژ آیفون خود دارای گواهی MFi هستند ، به این معنی که طبق استانداردهای طراحی اپل ساخته شده اند.

MFi به معنای ساخته شده برای iPhone ، iPad یا iPad است.

چگونه می توانید لوازم جانبی اپل خود را دارای گواهی MFi تشخیص دهید؟

اپل راهنمای دقیق و کاملی برای خرید وسایل جانبی جعلی آیفون ارائه می دهد. اما روش آسان این است که لوازم جانبی دارای گواهینامه MFi یک نشان تشخیصی روی بسته بندی دارند.

همچنین ، اگر لوازم جانبی به طرز مشکوکی ارزان باشد ، احتمالاً جعلی است.

نکته اصلی: اگر کابل iPhone ، iPad یا iPod یا لوازم جانبی دیگر Apple را با قیمت کمتر از 4 دلار خریداری کنید ، احتمالاً مورد تأیید اپل نیست. جدا از مشکل ناچیز شارژ نشدن آیفون ، این کابل ها می توانند آسیب جدی به آیفون شما وارد کنند.

تا آنجا که ممکن است ، به شارژ آیفون خود با کابل موجود در آن بچسبید. اگر کابلی که آیفون شما با آن کار کرده کار نمی کند ، می توانید آن را با کابل دیگری در Apple Store محلی خود عوض کنید.

با این حال ، بسیاری از کاربران آیفون مارک های دیگر کابل های شارژ را ترجیح می دهند زیرا کابل های اپل بسیار شکننده هستند. آن ها به راحتی از هم جدا می شوند و خم می شوند و از آن جا که هزینه آنها بسیار خوب است ، هر بار پرداخت هزینه جدید می تواند گران باشد.

می توانید کابل آیفون را که خراب شده است تعمیر کنید یا یک کابل شخص ثالث با دوام بگیرید تا در عوض آیفون یا آیپد شما را شارژ کند.

5. اطمینان حاصل کنید که لوازم جانبی شما سازگار است

اگر لوازمی که می خواهید استفاده کنید جدید است ، تأیید کنید که برای کار با دستگاه شما طراحی شده است. برخی از لوازم جانبی فقط با مدل های خاصی از iPhone ، iPad یا iPod کار می کنند. اگر مطمئن نیستید ، با سازنده تماس بگیرید.

این دلیل دیگری برای تهیه لوازم جانبی از مراکز فروش مجاز است. آنها جزئیات و راهنمایی های مفیدی را ارائه می دهند در حالی که انتخاب لوازم جانبی و پشتیبانی پس از فروش به احتمال زیاد در دسترس شما است.

6. iOS آیفون خود را به روز کنید

برخی از لوازم جانبی برای کار به آخرین نسخه iOS نیاز دارند. مطمئن شوید که به جدیدترین نسخه iOS به روز شده اید. برای بررسی در دسترس بودن به روزرسانی نرم افزار ، به Settings > General > Software Update بروید. در صورت وجود ، می توانید با ضربه زدن روی Download and Install، فرآیند به روزرسانی را شروع کنید.

7. اکسسوری دیگری را امتحان کنید

این مورد ممکن است کمی واضح به نظر برسد ، اما وقتی تلفن شما شارژ نمی شود ، وحشت موقتی باعث می شود منطق را کنار بگذارید. اگر کابل شما در حال کار است ، می توانید یک کابل را از همسایه یا دوست خود قرض بگیرید و  آن را با دستگاه خود امتحان کنید.

هشدار accessory may not be supported می تواند به دلیل لوازم جانبی معیوب ایجاد شود. احتمال خرابی یا تغییر رنگ در لوازم جانبی را بررسی کنید.