آیا گوشی هوشمندی را که خریداری می کنید آخرین به روز رسانی ها را دریافت می کند؟

هر روز مانند این است که با دیدن یک کابوس از خواب بیدار می شویم؛ شما می خواهید یک گوشی هوشمند جدید بخرید درحالی که نیمی از گوشی های جهان یعنی حدودا بیش از یک میلیارد از آن ها از رده خارج شده اند. با نا امیدی به دور خانه می چرخید و بار ها و بار ها از خود این سوال را می پرسید: چگونه می توانم گوشی خریداری کنم که بالاترین شانس دریافت آخرین بروزرسانی اندروید را داشته باشد؟ بهتر است کمی صبر کنید و گوش دهید؛ چراکه ما می خواهیم نکات ضروری خرید گوشی را به شما آموزش دهیم.

نکاتی که قصد داریم با شما در میان بگذاریم شاید در نگاه اول به نظر خیلی پیش پا افتاده باشند، اما به خاطر داشته باشید که در هنگام خرید، به خاطر آوردن همه ی معیار های مهم کار دشواری است. بنابراین پیش از خرید، اندکی درنگ کرده و حافظه ی خود را تازه کنید.

سری ساخت را بررسی کنید

این یک رسم قدیمی است. پیش از خرید، ابتدا باید هر آنچه که می خواهید در مورد دستگاه مورد نظرتان بدانید، را در اینترنت چک کنید. علاوه بر بررسی و اطمینان حاصل کردن از ظاهر دستگاه، ممکن است با مسائل دیگری در ارتباط با ساخت و اطلاعات خاصی در مورد چگونگی به روز رسانی برند، آشنا شوید.

نباید تصور کنید که صرفا به این دلیل این که یک برند دستگاهی را به روز رسانی می کند، دیگر می توانیم مطمئن باشیم که همه ی گوشی های هوشمندش را نیز به روز رسانی خواهد کرد؛ واقعیت دقیقا برخلاف این است. بنابراین باید در دنبال کردن محصولاتی که به روز رسانی شده اند، بسیار هوشیار باشید. بطور مثال در مورد شرکت سامسونگ احتمال بیشتری وجود دارد که سری گوشی های S را به روز رسانی کند، و این احتمال درمورد گوشی های سری J بسیار ضعیف تر است.

با کاربران دیگر مشورت کنید

اگرچه بررسی سابقه و سنت های یک برند در مورد به روز رسانی دستگاه ها اهمیت بسیار زیادی دارد، اما باید ببینید که دیگر کاربران برند نیز در مورد آن چه نظری دارند. برای این کار می توانید انجمن های آنلاینی که برند یا دستگاه مورد نظر را دنبال می کنند، بررسی کنید و ببینید که کابران چه نظراتی دارند.

شما می توانید گروه های مختلف موجود در  گوگل پلاس، تلگرام و غیره را بررسی کنید. کاربران معمولا نسبت به سازنده ها اطلاعات دقیق تر و درست تری را ارائه می دهند؛ زیرا سازنده ها همیشه بیشتر از آن خدماتی که عرضه می کنند، تمجید خواهند کرد و اطلاعات رسمی همیشه خبر از به روز رسانی دستگاه ها می دهند.

امسال یک گوشی پرچم دار خریداری کنید

البته درست است که هر کسی توانایی خرید چنین محصولی را ندارد، اما این یکی از مهم ترین نکات ماست که باید به آن توجه کنید. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به آپدیت بودن دستگاهی که می خواهند بخرند بسیار اهمیت می دهند، پس باید اندکی پول بیشتری خرج کنید و بالا ترین مدل گوشی هوشمند را بخرید.

همچنین عقل حکم می کند که پیش از خرید یک گوشی جدید، یک ماه صبر کنید. این کار به شما این امکان را می دهد تا در مورد آن و نقص های احتمالی اش اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید و حتی قیمت آن نیز به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. برند های برتر مانند سامسونگ، ال جی و سونی قطعا در این مدت زمان، حداقل 1 مرتبه و حتی گاهی 2 مرتبه دستگاه های خود را به روز رسانی می کنند (و اگر خیلی خوش شانس باشید شاید سومی را نیز دریافت کنید). علاوه بر آن، این برند های برتر معمولا با آخرین به روز رسانی ها وارد بازار می شوند، که سری گوشی های ارزان تر این ویژگی را ندارند.

از برند های شناخه شده تر که فروش بالا تری دارند خرید کنید

این نکته به نظر خیلی واضح و پیش افتاده می آید، اما اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از کمپانی های کوچک تنها چند دستگاه به بازار عرضه می کنند و دیگر به توسعه دادن محصولات شان اهمیتی نمی دهند. این دستگاه ها معمولا بطور عمومی و با طراحی که از چین گرفته شده است، دوباره در کشور های مختلف به فروش می رسند.

و البته این امکان وجود دارد که روزی این شرکت های کوچک نیز محصولات شان را به روز رسانی کنند، اما احتمال آن بسیار کم است. بنابراین بهتر است از برند هایی مانند سونی، ال جی و سامسونگ (یا Xiaomi ، OnePlus، Google و Huawei) خریداری کنید و اطمینان داشته باشید که به روز رسانی Android آن ها را دریافت خواهید کرد. فقط باید به دیگر آیتم های موجود در این لیست نیز توجه داشته باشید.

دستگاه هایی با Android One را انتخاب کنید

این نکته اندکی پیچیده تر است و به تحقیق و بررسی نیاز دارد. اگر واقعا می خواهید که بیشتر و سریع تر به روز رسانی اندروید را دریافت کنید، بهتر است دستگاه هایی که دارای Android One  و یا دستگاه هایی که  از اندروید خام استفاده می کنند را در نظر بگیرید.

در ایالات متحده ی آمریکا شما می توانید هم اکنون Motorola Moto X4 و یا HTC U11 Life را با Android One خریداری کنید. و در دیگر مناطق نیز دستگاه های بسیار زیادی با Android One موجود می باشند مانند Nokia 7 Plus، Nokia 6 و Nokia 8 Sirocco. شما همچنین می توانید دستگاه های Google Pixel line که دارای بهترین نرم افزار های اندروید و سریع ترین به روز رسانی های ممکن می باشند، را انتخاب کنید.

از اپراتورها خرید نکنید

با این که کمی غم انگیز به نظر می رسد اما حقیقت دارد. متاسفانه دستگاه های موبایلی که از اپراتورهای های موبایل خریداری می شوند، هنگام دریافت به روز رسانی جدید دستگاه با مشکلاتی مواجه می شوند. هر زمانی که بروزرسانی برای دستگاه های آنلاک شده منتشر می شود، برای هماهنگ شدن با برنامه های از پیش نصب شده ی اپراتورها ، تنظیمات سیستمی، و عملکرد های احتمالی تنظیمات دیگری را پشت سر بگذارند.

البته همیشه چنین اتفاقی نمی افتد برای مثال گوشی های گلکسی اخیرا بر روی نسخه ی اپراتورها ،نسخه اندروید 8 Oreo را دریافت کرده اند. با این وجود، هنوز هم بهتر است از این نکته پیروی کنید. فقط باید به خاطر داشته باشید که همانطور که در بالا گفتیم، سابقه ی سازنده را بررسی کنید.

مقاله ی بالا به شما خواهد گفت که کدام دستگاه ها بروز رسانی Android P را دریافت خواهند کرد؛ اما چیزی که شما واقعا باید بدانید این است که شاید مدل های مشابه  در نهایت این بروز رسانی را از طرف اپراتورها دریافت نکنند– حتی اگر ورژن آنلاک شده ی دستگاه این به روز رسانی را دریافت کرده باشند. در هر صورت بهتر است از شک و گمان پرهیز کرده و دستگاه های آنلاک خریداری کنید.

نظر شما در مورد این نکات چیست؟ آیا شما نکات و یا ترفند های دیگری سراغ دارید که بتواند به شما اطمینان بدهد  که گوشی هوشمند به روز رسانی شده ای را خواهید خرید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید