آموزش خاموش کردن «Always On Display، نمایش دائمی ساعت تاریخ روی صفحه نمایش» در گلکسی نوت 9

در این راهنمای سریع به شما نشان می‌دهیم که چگونه نمایشگر همیشه روشن گلکسی نوت 9 را خاموش کنید. ویژگی شسته رفته که بخش کوچکی از نمایشکر شما را در 24 ساعت شبانه روز روشن نگه می دارد. اگر آن را دوست ندارید یا می خواهید شارژ باتری خود را ذخیره کنید، احتمالا برایتان خوشحال کننده است بدانید چگونه Always On Display گلکسی نوت 9 را خاموش کنید. برخی اعلانات ثابت موجود در این ویژگی را دوست دارند ولی اگر برخلاف این افراد فکر می کنید، اکنون وقت خلاص شدن از آن است.

هنگامی که نمایشگر گلکسی نوت 9 را می بندید، یک منطقه کوچک روشن می ماند. این بخش کوچک زمان، تاریخ، درصد باتری و حتی اعلانات ورودی یا هشدار پیام‌ها را هم نمایش می دهد. این ویژگی “Always-On-Display” یا نمایشگر همیشه روشن نامیده می‌شود اما برخی آن را دوست ندارند. اگر چنین است، در ادامه همراه ما باشید.

برای تماشای ویدیو رونمایی رسمی نوت 9 در این لینک همراه ما باشید.

نحوه غیرفعال کردن نمایشگر همیشه روشن گلکسی نوت 9

خوشبختانه گوشی های هوشمند سامسونگ بسیار قابل تنظیم هستند. با گشتن در منو تنظیمات گزینه هایی تقریبا برای همه چیز پیدا خواهید کرد. شما می توانید نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) را تغییر دهید، گیف (GIF) به آن اضافه کنید یا کلا از آن خلاص شوید.

برای غیرفعال کردن این ویژگی در ابتدا به تنظیمات بروید. سپس وارد بخش “صفحه قفل و امنیت” شوید، از اینجا Always On Display را یافته و سوئیچ آن را غیرفعال کنید. در پایین روش مرحله به مرحله آن را خواهیم گفت:

  1. نوار اعلانات را به پایین بکشید و روی دکمه تنظیمات به شکل چرخ دنده ضربه بزنید.
  2. “قفل صفحه و امنیت” را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  3. پایین رفته و گزینه Always On Display را یافته و سوئیچ آن را غیرفعال کنید.
  4. یا روی گزینه Always On Display ضربه بزنید تا گزینه های بیشتر را دریافت کنید.

اکنون هرگاه که صفحه را می بندید، نمایشگر به طور کامل خاموش خواهد شد. در اینصورت مقداری شارژ باتری برای خود ذخیره خواهید کرد.

به این ترتیب، اکنون باید از دکمه پاور یا سنسور اثر انگشت برای روشن کردن صفحه استفاده کنید تا بتوانید تاریخ، زمان و اعلانات را ببینید. به طور متوسط افراد اینکار را 150 بار در روز انجام می دهند که به آرامی عمر باتری را کاهش می دهد.

برای شخصی سازی حالت صفحه نمایش همیشه روشن در گوشی گلکسی S9 در این لینک همراه باشید.

نحوه سفارشی کردن Always On Display

از نظر من نمایشگر همیشه روشن بهتر از هربار روشن کردن نمایشگر فقط برای دیدن ساعت است. در واقع سامسونگ ادعا می‌کند این ویژگی در طولی بین 8-10 ساعت 5 درصد باتری مصرف خواهد کرد. اگر اینگونه باشد ارزشش را دارد. ما این آموزش را فقط به این دلیل گفتیم که برخی افراد به این ویژگی علاقه ندارند و می خواهند از دست آن راحت شوند.

همچنین توصیه می کنیم برخی سفارشی سازی ها را روی Always On Display نوت 9 اعمال کنید. می توانید تنظیم کنید در شب تاریک شود و در جاهای دیگر مثل همیشه روشن بماند. یا می توانید تنظیم کنید در زمان مشخصی در شب خاموش شود. به تنظیمات بروید، روی عکس‌ها و طرح‌های پس‌زمینه ضربه بزنید و ستون AOD را در سمت چپ پایین صفحه انتخاب کنید. در اینجا به راحتی همه چیز را سفارشی کنید.

فونت ساعت را تغییر دهید، پس زمینه را تغییر دهید یا گیف اضافه کنید. شما حتی می توانید گیف را از ویدئوهای 960 فریم بر ثانیه که با دوربین قدرتمند گوشی گرفته اید انتخاب کرده و آن را به عنوان گیف خود قرار دهید. علاوه بر این، از صدها طرح پیش ساخته AOD موجود در لیست را انتخاب کرده و ظاهر کل Always ON Display خود را تغییر دهید. حتی facewidgets وجود دارد که اگر شما روی ساعت در نمایشگر همیشه روشن ضربه بزنید، کنترل های بیشتری مانند کنترل موسیقی‌ها باز خواهند شد، آن هم بدون روشن کردن نمایشگر.

یکی دو هفته از این ویژگی استفاده کنید اگر خوشتان نیامد، به راحتی از راهنمای آن استفاده کرده و این ویژگی را غیرفعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید