جدید ترین آپدیت اسکایپ روی سادگی تمرکز دارد

در ماه جولای، مایکروسافت اعلام کرد که نسخه 7 اسکایپ (Skype) را برای همه کاربران به نسخه 8 آپدیت می‌کند. همچنین اعلام کرد که هر نسخه ای قدیمی تر از نسخه 7، در ماه سپتامبر متوقف می شوند. با این حال، بعد ها معلوم شد که به خاطر بازخورد بسیاری از کاربران، نسخه 7 همچنان پشتیبانی می‌شود.

جای دارد که بگوییم، کاربران واکنش خوبی نسبت به آپدیت نسخه 7 اسکایپ به نسخه 8، نداده اند. به نظر می رسد مایکروسافت می خواهد با این آپدیت بار دیگر نظر طرفداران خود را جلب کند. به همین خاطر برای نسخه 8.29  گفته شده که اسکایپ قراره است دوباره به سادگی گذشته خود برگردد. برای مثال قابلیت هایی مانند هایلایت (Highlights) و Capture حذف می شوند و دکمه های هدایت ساده تری به آن اضافه خواهد شد.

برای شروع، تمرکز دوباره به قسمت های بنیادی اسکایپ بر می گردد. مانند گرفتن تماس و فرستادن پیام. همچنین رابط کاربری ساده تری برای آن طراحی می‌شود و قابلیت هایی که در میان بسیاری از کاربران محبوب نبوده اند، حذف می شوند. در نسخه موبایل، سه کلید در پایین صفحه گوشی وجود خواهند داشت که روی بخش های اصلی این برنامه تمرکز دارند. نسخه دسکتاپ آن نیز مانند رابط کاربری نسخه موبایل قابلیت هایی مانند تماس، مخاطبین، چت، را دارا است و محل اعلانات، بالا سمت چپ صفحه نمایش قرار می گیرند. بعلاوه، قابلیت هایی مانند Snachat-style Highlights و Capture برای موبایل حذف می شوند.

مایکروسافت همچنین می گوید قابلیت مخاطبین برای بسیاری از مخاطبین بی استفاده است. اما برای کسانی که از آن استفاده می کنند نقشی حیاتی دارد.

تغییرات نهایی نسخه جدید اسکایپ مربوط به ظاهر آن می‌شود. تم آبی کلاسیک اسکایپ بار دیگر معرفی می‌شود. در این نسخه خوانایی جزئیات بهبود یافته و تنظیمات کنتراست بیشتری اعمال شده است. همچنین، درجه رنگ های به کار رفته کمی تاریک تر و تیره تر خواهند شد. و دیگر قسمت ها روشن مانند خط دور شکل اعلانات، حذف خواهند شد.

به نظر می رسد که تیم طراحی اسکایپ دریافته اند که طراحی های معرفی شده در نسخه های قدیمی بازخورد خوبی از کاربران نگرفته اند. به همین دلیل است که بازگشت اسکایپ به سادگی بیتشر مورد توجه قرار گرفته است.

این تغییرات در آپدیت نسخه 8.29 دیده خواهند که هم اکنون برای تمامی سیستم عامل ها در حال انتشار است.

دیدگاهتان را بنویسید